Råd og vejledning om Autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
MorTilGabriel skriver:

Jeg ville tage i Babysam, Ønskebørn eller Kære Børn og se om de havde den udgave, hvor han kan ligge ned, som du kan leje.

Hvis ikke, er det fint, hvis I holder nogle gode pauser undervejs.

vi har en kære børn og en babysam her i byen, så tror jeg vil spørge dem og de evt har en jeg kan leje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Bette81

Fru. Skovrup skriver:

Jeg vil på ingen måde have noget imod at dele turen op, så han kan komme lidt væk fra at side i stolen.

Men hvis det ville være bedre for ham, at han kunne ligge ned sådan rigtigt, og det ville være meget bedre, så må det jo være det der er løsningen, jeg vil på ingen måde udsætte hans helbred for noget der ikke er ham gavnligt.

Det er en lang tur, men håber bestemt det er til at kunne klare, da jeg ser meget frem til at komme i sommerhus, og hvis det kræver at vi laver et holdt 2-3 gange på turen derover, har jeg intet imod det, man kan jo altid spise en bid mad, og en is, og måske en sodavand undervejs.

så i ville klart råde mig til at få fingerne i en autostol han ligger i og ikke sidder halvt i?

Jeg ville gøre som du skriver - hold et pause eller to under vejs. Jeg kørte fra vores hjem til mine forældre da Asger var ca. 4 uger. Det tager 1 ½ time. Han sov hele vejen, så synes jeg det var mere synd at begynde at vægge ham for at han skulle ud af stolen. Han slappede jo fint af og sad ganske udemærket. Vi har en ganske almindelig Recaro autostol.. Men med en vågen baby, ville jeg nok holde et par pauser. Jeg spurgte til den de kan ligge ned i "Rømer Baby Safe Sleeper" og de sagde til mig i Ønskebørn, at den altså ikke er så sikker som en almindelig autostol, hvor de sidder bagudvendt. I øvrigt kan man leje den i BabySam, hvis du gerne vil forsøge.. Asger er 11 uger nu, og han gider under ingen omstændigheder ligge fladt ned i bilen, hvis han er vågen.. Så det er en meget begrænset periode du kan bruge den, vil jeg sige. Så synes jeg 2000 kr. er voldsomt..

Men gør da hvad du føler for.. Du bliver helt sikkert klogere når du har ham i armene, hvad du vil/ikke vil udsætte ham for. Men håber i får en fantastik tur i sommerhus, trods køreturen - det skal nok gå ;-)

Anmeld

11. maj 2011

Bette81

Fru. Skovrup skriver:

men man vil jo også bare være sikker på at han ikke får ødelagt sin søns ryg.... og er så nervøs for at gøre det helt forkert

De sagde faktisk til mig i Ønskebørn, at det ikke er ryggen man skal være bange for, men kæben. Den kan vist falde tilbage, hvis de sidder længe i autostolen, da de som helt små ikke er så stærke der...

Anmeld

11. maj 2011

Skovrup

Bette81 skriver:

Jeg ville gøre som du skriver - hold et pause eller to under vejs. Jeg kørte fra vores hjem til mine forældre da Asger var ca. 4 uger. Det tager 1 ½ time. Han sov hele vejen, så synes jeg det var mere synd at begynde at vægge ham for at han skulle ud af stolen. Han slappede jo fint af og sad ganske udemærket. Vi har en ganske almindelig Recaro autostol.. Men med en vågen baby, ville jeg nok holde et par pauser. Jeg spurgte til den de kan ligge ned i "Rømer Baby Safe Sleeper" og de sagde til mig i Ønskebørn, at den altså ikke er så sikker som en almindelig autostol, hvor de sidder bagudvendt. I øvrigt kan man leje den i BabySam, hvis du gerne vil forsøge.. Asger er 11 uger nu, og han gider under ingen omstændigheder ligge fladt ned i bilen, hvis han er vågen.. Så det er en meget begrænset periode du kan bruge den, vil jeg sige. Så synes jeg 2000 kr. er voldsomt..

Men gør da hvad du føler for.. Du bliver helt sikkert klogere når du har ham i armene, hvad du vil/ikke vil udsætte ham for. Men håber i får en fantastik tur i sommerhus, trods køreturen - det skal nok gå ;-)

jeg synes også det vil være voldsomt at skulle ud og invistere forfra, da jeg jo allerede har købt en autostol med isofix base.

Jeg tror jeg vil høre mulighederne for at leje én hvor han kan ligge ned, og hvis det er dyrt vil jeg bare sørge for at vi får nogen pauser under vejs, og især hvis han er vågen.

Men det er nok som du siger meget efter hvordan det hele kommer til at køre når han er kommet ud, så danner jeg mig jo også en idé om hvad jeg kan og ikke kan med ham.

tak for dit fine svar! Vi glæder os til at komme på ferie i Silkeborg, trods den lange tur, men er sikker på det nok skal lykkes, man skal bare lytte til sig selv og den lille fyrs temperament.

med venlig hilsen Skovrup

Anmeld

11. maj 2011

mortilnoahogmelina

Fru. Skovrup skriver:

men man vil jo også bare være sikker på at han ikke får ødelagt sin søns ryg.... og er så nervøs for at gøre det helt forkert

Ja det er rigtig nok .
Men som en sp sagde til mig , så længe du ikke gør det flere gange om ugen sker der ikke noget .
Børns knogler er ret elastiske og derfor sker der ikke noget fordi det sker 1 gang de første 2 måneder .
.
Men man vælger selv hvor "fattig" man vil købe sig . Intet dårligt men i har jo en super autostol og hvis i holder pauser undervejs på 30 min så vil der ikke ske noget .

Er blot det råd jeg fik . Min søn er 4 måneder idag og er sindsyg stærk i sin ryg på trods af han har været med til lolland da han var 2 uger gammel .

Men jeg ville bare dele hvad jeg HAR fået af vide , den afgørende faktor må i selv træffe .
MEn rigtig god tur når i når så langt .

Knus Pernille

Anmeld

11. maj 2011

Skovrup

Pernille08 skriver:

Ja det er rigtig nok .
Men som en sp sagde til mig , så længe du ikke gør det flere gange om ugen sker der ikke noget .
Børns knogler er ret elastiske og derfor sker der ikke noget fordi det sker 1 gang de første 2 måneder .
.
Men man vælger selv hvor "fattig" man vil købe sig . Intet dårligt men i har jo en super autostol og hvis i holder pauser undervejs på 30 min så vil der ikke ske noget .

Er blot det råd jeg fik . Min søn er 4 måneder idag og er sindsyg stærk i sin ryg på trods af han har været med til lolland da han var 2 uger gammel .

Men jeg ville bare dele hvad jeg HAR fået af vide , den afgørende faktor må i selv træffe .
MEn rigtig god tur når i når så langt .

Knus Pernille

mange tak, jeg ville bestemt også have det bedst med ikke at være nød til at købe IGEN, har snart brugt en mindre formue på alt det udstyr han skulle have, og det jo fint nok. Men man kommer hurtigt til at købe sig fattig i alt mulig udstyr, selvom vi har gået udelukkende efter udstyr som er brugt, det løber alligevel hurtigt op.

Tror jeg vil høre i babysam og kære børn om de kan leje én til mig bare for én uge, og hvis det ikke er alt for dyrt vil jeg nok gå efter det, og hvis ikke det kan lade sig gøre vil jeg klar gå efter at holde en masse pauser på turen til Silkeborg, så han kan komme lidt ned og ligge, og væk fra stolen.

tak for dit råd det er lige præcis sådanne udtalelser jeg kan bruge til noget

Anmeld

11. maj 2011

Angelspot

Fru. Skovrup skriver:

Jeg vil på ingen måde have noget imod at dele turen op, så han kan komme lidt væk fra at side i stolen.

Men hvis det ville være bedre for ham, at han kunne ligge ned sådan rigtigt, og det ville være meget bedre, så må det jo være det der er løsningen, jeg vil på ingen måde udsætte hans helbred for noget der ikke er ham gavnligt.

Det er en lang tur, men håber bestemt det er til at kunne klare, da jeg ser meget frem til at komme i sommerhus, og hvis det kræver at vi laver et holdt 2-3 gange på turen derover, har jeg intet imod det, man kan jo altid spise en bid mad, og en is, og måske en sodavand undervejs.

så i ville klart råde mig til at få fingerne i en autostol han ligger i og ikke sidder halvt i?

Jeg har aldrig hørt om en autostol som baby kan ligge i. Jeg har hørt om at man kan have baby til at ligge i liften med liftnet over, men om det er lovligt ved jeg ikke. Og det er ikke noget jeg vil anbefale, da en alm opbremsning vil få babys hoved til at rulle frem og tilbage.

Men hvis du kan få en autostol som baby kan ligge i, men hvor hovedet er holdt i en fast stilling, så vil jeg da helt sikkert vælge den!

Ellers vil et par stop undervejs være okay, selvom det stadig er en lang tur

Anmeld

11. maj 2011

mortilnoahogmelina

Fru. Skovrup skriver:

mange tak, jeg ville bestemt også have det bedst med ikke at være nød til at købe IGEN, har snart brugt en mindre formue på alt det udstyr han skulle have, og det jo fint nok. Men man kommer hurtigt til at købe sig fattig i alt mulig udstyr, selvom vi har gået udelukkende efter udstyr som er brugt, det løber alligevel hurtigt op.

Tror jeg vil høre i babysam og kære børn om de kan leje én til mig bare for én uge, og hvis det ikke er alt for dyrt vil jeg nok gå efter det, og hvis ikke det kan lade sig gøre vil jeg klar gå efter at holde en masse pauser på turen til Silkeborg, så han kan komme lidt ned og ligge, og væk fra stolen.

tak for dit råd det er lige præcis sådanne udtalelser jeg kan bruge til noget

JA man får meget hurtigt købt sig fattig . PEngene får hurtig ben at gå på .

Det var så lidt Jeg prøvede at hjælpe med den erfaring jeg lige havde i ærmet
Og kan sagtens forstå dig , mener man i babySam kun kan leje 1 måneder af gangen men du må gal hænge mig op på det . Kør heller ned at forhøre dig

Anmeld

11. maj 2011

Nessie

Fru. Skovrup skriver:

evt et link? til easy lift?

http://addmore.ipapercms.dk/kb_katalog_2011/kb_katalog_2011/

Side 66, hvis den ikke går direkte dertil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.