Første lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Carl-Emil's mor

Hvornår skal I andre januarmødre til jeres første lægebesøg/kontrol?? Jeg skal allerede i uge 7  skal op og have gyn og tjek om baby har sat sig hvor baby skal også skal jeg derop igen i uge 10 til blod, vandrejournal osv...

Synes det er lidt meget at skulle derop med så få ugers mellemrum men er egentlig ok glad for at blive holdt så godt øje med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Kageelsker

Jeg skal først til lægen i midten af 9. uge (31 maj), synes det er alt for sent, der er allerede mange spørgsmål og bekymringer jeg gerne ville snakke med lægen om. Til gengæld bliver det hele ordnet på en gang, har både tid hos sygeplejersken og lægen, så der bliver lavet vandrejournal, taget BP og det hele

Anmeld

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

Kageelsker skriver:

Jeg skal først til lægen i midten af 9. uge (31 maj), synes det er alt for sent, der er allerede mange spørgsmål og bekymringer jeg gerne ville snakke med lægen om. Til gengæld bliver det hele ordnet på en gang, har både tid hos sygeplejersken og lægen, så der bliver lavet vandrejournal, taget BP og det hele

Ej sådan ville jeg altså meget hellere have det  jeg skal derop den 23 også igen i uge 10 og det er da lidt spild af deres og min tid så mange gange.. men som du selv siger man har mange spørgsmål så alligevel er det meget rart jo

Anmeld

13. maj 2011

Vivian87

Jeg skal først derop i uge 10 (08.06), og jeg får også lavet det hele på en gang! Kunne nu også godt ønske at jeg skulle derop lidt tidligere!

Anmeld

13. maj 2011

SaraLM

Jeg har allerede været hos hende 2 gange til blodprøvermpga SA sidst - men ellers gør hun normalt det, at hun tager ind i 8. Uge til undersøgelse, blodprøver og oprettelse af vandrejournal.
Min læge foretager ikke gynækologisk undersøgelse på gravide længere medmindre der er blødninger eller lign.

Anmeld

14. maj 2011

viol

Da jeg ringede til min læge for at høre hvordan og hvorledes med lægebesøg, fik jeg en til hos sygeplejersken nu på onsdag med besked på at medbringe urinprøve og skal have taget blodprøve. Ugen efter dvs. i 7. uge skal jeg så ind til lægen og...?

Håber jeg er klogere efter besøget hos sygeplejersken på onsdag

Anmeld

16. maj 2011

Melin

Jeg var til sygeplejeske den 9. maj til et "opstartsmøde" hvor hun startede på vandre og svangerjournal og vi snakkede om hvad der skulle ske fremadrettet. Hun spurgte også til vaner og jeg blev vejet.

Jeg fik udleveret to hæfter og fik en lægetid den 30. maj, hvor jeg også skal have en urinprøve med. Fik også en kalender med hvad der sker i hvilke uger med "mine" datoer på så jeg ved ca omkring hvilken dato de forskellige ting skal ske.

Regner ikke med at skulle have en gyn.undersøgelse. Men "bare" at have taget en blodprøve og have at vide hvornår vi kan komme til første scanning og derudover have en sludder for en sladder.

Anmeld

17. maj 2011

viol

Melin skriver:

Jeg var til sygeplejeske den 9. maj til et "opstartsmøde" hvor hun startede på vandre og svangerjournal og vi snakkede om hvad der skulle ske fremadrettet. Hun spurgte også til vaner og jeg blev vejet.

Jeg fik udleveret to hæfter og fik en lægetid den 30. maj, hvor jeg også skal have en urinprøve med. Fik også en kalender med hvad der sker i hvilke uger med "mine" datoer på så jeg ved ca omkring hvilken dato de forskellige ting skal ske.

Regner ikke med at skulle have en gyn.undersøgelse. Men "bare" at have taget en blodprøve og have at vide hvornår vi kan komme til første scanning og derudover have en sludder for en sladder.

Hejsa

Tog hun nogle prøver? Tænker om det også er "sådan en tid" jeg har i morgen...?

Anmeld

17. maj 2011

Melin

Hej - nej det gjorde hun ikke. Kun blodtryk, men ingen blod eller lignende.

Anmeld

18. maj 2011

viol

Melin skriver:

Hej - nej det gjorde hun ikke. Kun blodtryk, men ingen blod eller lignende.

Jeg blev målt, vejet, taget blodtryk, tjekket blodsukker og procent + flere blodprøver i dag og så startede hun på min vandrejournal. Skal ind til min læge i næste uge, hvor jeg får vandrejournalen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.