Gispe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.521 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal føde om 3 uger, og jeg er bare så nervøs for presseveerne for jeg kan ikk gispe rigtigt

håber bare ikk jeg skal presse i flere timer.

hvis man ikk gisper flækker man så ikk for det meste ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

LRJ

Anonym skriver:

Jeg skal føde om 3 uger, og jeg er bare så nervøs for presseveerne for jeg kan ikk gispe rigtigt

Du lære hurtigt at gispe rigtigt, under første strenge presse ve skreg jeg og da jeg fik fortalt hvordan det skal gøres så det vildt nemt..

Men det med at regne har os meget med din jm at gøre, hvor støttende hun er

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Du lære hurtigt at gispe rigtigt, under første strenge presse ve skreg jeg og da jeg fik fortalt hvordan det skal gøres så det vildt nemt..

Men det med at regne har os meget med din jm at gøre, hvor støttende hun er

Jeg håber da hun lærer mig det så

er bare meget vervøs for presseperioden, den frygter jeg mest

Anmeld

10. maj 2011

Ciss

Jeg tror ikke, du skal være nervøs.

Kroppen opfører sig helt anderledes end normalt, når man er midt i en fødsel, og jordmødrene er jo supererfarne med at hjælpe, så det kan godt være, du kan alligevel.

Det er vel ikke kun vejrtrækningen som afgør om man flækker. Det er vel også, om det går for hurtigt og hvordan ungen ligger og den slags. Jeg er slet ikke ekspert, men snak med din jordmor og lyt til din jordmor under fødslen, så tror jeg, du minimerer rissikoen for at flække.

Lykke til!

Anmeld

10. maj 2011

LRJ

Anonym skriver:

Jeg håber da hun lærer mig det så

er bare meget vervøs for presseperioden, den frygter jeg mest

Det skal hun nok du lære det hurtigt for det er den eneste måde man kan tjekke vejret på medmindre man ikk skriger - eller sådan var det for mig

Anmeld

10. maj 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

kan ikk mindes at jeg overhovedet gispede, men trak været dybt istedet bare en smule hurtigere end jeg plejer når jeg trækker vejret dybt  og flækkede ikke

Anmeld

10. maj 2011

Mira0911

Jeg gispede ikke under fødslen... 

Anmeld

10. maj 2011

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg mindes ikke at jeg lå og gispede

Anmeld

10. maj 2011

MetteT

Jeg skulle ikke gispe da jeg fødte Kathrine.. Men skulle da jeg fødte Christian, da jeg ikke var helt åben endnu da jeg fik pressetrang.. Så sku gispe så jeg ikke pressede for tidligt.. Men hold nu kæft hvor var det svært.. Det var så svært at holde tilbage da pressetrangen bare var enorm.. Men min jordemoder hjalp mig meget og gispede sammen med mig.. Det gjorde det lidt nemmere at følge hendes vejrtrækning..

Knus Mette

Anmeld

10. maj 2011

kkk

Anonym skriver:

Det er jo overhovedet ikke sikkert at du skal gispe... Det er jo kun hvis pressetrangen sætter ind før du er helt åben, hvilket den jo ikke nødvendigvis gør. Jeg har født tre gange nu og har ikke været i den situation nogen af gangene.

Men jeg forstår godt din bekymring og nervøsitet. Selvom jeg nu skal føde 4. gang, så tænker jeg da også "Gud... tænk hvis jeg slet ikke kan finde ud af det" Bare fordi det er gået godt tre gange før - behøver det jo ikke at gøre det næste gang. Og jeg tror heller ikke at jeg kan finde ud af det der gisperi - men mon ikke det lykkes alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.