Min piges vægt gået i stå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

fif

Mor til Frederic skriver:

Hvor stor var hun ved fødsel? 

Følge sin egen kurve? 

Hvor lang er hun? det giver et bedre billed af hvordan kg passer til cm.

Gik i stå i vægt mellem 2-3 mdr, 6-7 mdr, 9-11 mdr, 12-32 mdr

Her gik vores dreng fra at være 66 cm ved 4 mdr til 71,5 cm ved 5 mdr - men tog blot ca 250 g på. 

Han var 9,9 kg ved både 1 og 2 års undersøgelsen og idag som 2,8 år stadig samme vægt.

Hun var 3206 ved fødslen, og er 66 lang. Min sp siger at hun nok følger sin egen kurve... (Men min læge, sagde hun var lidt tynd)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

fif skriver:

Hun var 3206 ved fødslen, og er 66 lang. Min sp siger at hun nok følger sin egen kurve... (Men min læge, sagde hun var lidt tynd)

Hvis hun følger sin helt egen kurve, ville jeg ikke være bekymret. Det er først når kurverne knækker - hun stopper med at vokse osv at du skal være bekymret.

Læger er alt for hurtige 'kun' til at se tal - istedet for at se barnet som en helhed.

Der er altså bare nogle der født til ikke at være elastik baby'er...

Syntes ikke det lyder helt forkert i mine ører. Ligger tæt da vores dreng vejed 3200 g. (52 cm)

Frederic var 71,5 cm og 7,1 kg ved 5 mdr. Har altid fået at vide at han var en laang og slank dreng. Men bliver fulgt af spisepædagog - børnelæge - sygeplejske til vægt kontrol - en aff sygeplejeske - diætist og sp.

Anmeld

11. maj 2011

fif

Mor til Frederic skriver:

Hvis hun følger sin helt egen kurve, ville jeg ikke være bekymret. Det er først når kurverne knækker - hun stopper med at vokse osv at du skal være bekymret.

Læger er alt for hurtige 'kun' til at se tal - istedet for at se barnet som en helhed.

Der er altså bare nogle der født til ikke at være elastik baby'er...

Syntes ikke det lyder helt forkert i mine ører. Ligger tæt da vores dreng vejed 3200 g. (52 cm)

Frederic var 71,5 cm og 7,1 kg ved 5 mdr. Har altid fået at vide at han var en laang og slank dreng. Men bliver fulgt af spisepædagog - børnelæge - sygeplejske til vægt kontrol - en aff sygeplejeske - diætist og sp.

Ok, håber jeg heller ikk at hun er, men Vi sku alligevel komme til et tjek når hun er de 7 måneder, så vores læge kunne kigge på hende igen!!

Men det er da godt nok osse mange der "holder" øje med jeres dreng så... Det jo kun godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.