Da min datter var ca. 5 måneder vejede hun 6170 G og vi fik da ikke at vide at hun var undervægtig. Man skal ikke så meget kigge på selve vægten men mere om hun følger sin egen kurve dvs. at den ikke lige pludselig knækker helt vild. En læge sagde til os; at hvis hovedmålet, højde og vægtmålet lå på samme linje, altså følger hinanden, og den ene ikke lige pludselig knækker helt vild meget, så skal man ikke være bekymret.
Selv da vores datter havde været syg og tabte sig fra 6.5 til 5.8 var lægerne ikke bekymret. HUn tog det også hurtigt på igen da hun blev rask.
Tror bare din datter ligesom vores tager lidt på af gange og holder lange pauser. Hos min datter tog det to måneder at komme fra 6 kg til 7 kg. Og idag er hun snart 13 måneder og hun vejer vel lige omkring de 8.2 kg. Så hun er også en lille fis. Men er de veltilpasse, glade og ser ud til at trives. Så er der ikke grund til bekymring.
man skal også tænke på at jo ældre de bliver jo langsommere tager de på og jo mindre af gange. Som helt små nyfødte tager de jo nogle gange 300-500 g på bare på en lille uge. den vægtstigning bliver jo ikke ved.
Kig mere på hvordan jeres børn trives, om de er glade, veltilpasse osv. end på hvad de vejer. Så længe kurven ikke knækker ^
Nåja og så kan man jo også se hvad man selv vejede i den alder, nogle gange følger de jo lidt en. F.eks. jeg vejede kun 12 kg som 2 årige og tænker at min datter kommer til at ligge nogenlunde det sammen sted.
Anmeld