når faren fraskriver sig retten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Sallisørøver skriver:

ifølge den nye lov fra 2007 mener jeg.. der har du automatisk fælles forældremyndighed mm. en forældre fraskriver sig den

Så vidt jeg ved har Astrid far ikke fraskrevet sig noget. Men trukket sagen i lang drag og skrev til sidst under.
Men jeg har den fulde og han skal betale hver mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Pinkrose

Sallisørøver skriver:

nej det kan man altså ikke.. ihvertfald ikke efter den nye lovgivning.. mm. du bliver gift og din mand adopterer barnet og bio far giver lov til dette

okay øv.

ved nemlig at det er det han vil, og er jeg ok med da han ikke er en type der er rar at have i ens liv, og tænken om han kan komme om 5 år og bare ha ret til at have hende skræmmer mig ret meget

Anmeld

9. maj 2011

Kamulla

LouiseVous skriver:

Så vidt jeg ved har Astrid far ikke fraskrevet sig noget. Men trukket sagen i lang drag og skrev til sidst under.
Men jeg har den fulde og han skal betale hver mdr

at moderen har den fulde forældremyndighed betyder ikke at faderen ikke skal betale faderbidrag for det gør Noah far også

husker ikke om det var start 08 eller bare 07 det blev sådan at der var fælles mm. en fraskrev sig det..

Anmeld

9. maj 2011

Klumpe-dumpe

Sallisørøver skriver:

ifølge den nye lov fra 2007 mener jeg.. der har du automatisk fælles forældremyndighed mm. en forældre fraskriver sig den

Nope det er ikke helt korrekt...

Hvis moderen og faderen ikke har haft fælles adresse, 10 mdr før barnet bliver født (altså graviditeten) og intet forhold har, når barnet bliver født, for moderen automatisk den fulde forældremyndighed.

(Mit barn er fra 09 og der foregik det sådan)

Anmeld

9. maj 2011

Pinkrose

Sallisørøver skriver:

altså jeg hat automatisk fuld forældremyndighed grundet vi ikke har været i forhold eller boet sammen, men han kan søge og få det

Anmeld

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Sallisørøver skriver:

at moderen har den fulde forældremyndighed betyder ikke at faderen ikke skal betale faderbidrag for det gør Noah far også

husker ikke om det var start 08 eller bare 07 det blev sådan at der var fælles mm. en fraskrev sig det..

Pr okt. '07 blev der lov at barnet har ret til at kende sin fader, og derfor kan man ikke skrive ukendt fader mere.
Og faderen skal betale, da det er for dyrt for kommunerne.
Men det med forældremyndigheden har ikke noget med det at gøre.

Anmeld

9. maj 2011

Kamulla

har lige været inde for at ny orrintere mig...

tror grunden til Noahs far skulle fraskrive sig den er der var faderskabssag på... men på statsamtet står der at dette galder HVIS man også ahr boet sammen 10mdr før barnets fødsel.. eller sådan noget.. hehe... boede ikke med hans far... men mig der har fejl husket de regler trods jeg mente de stod HELT klart...

her er det :

Hvis jeres barn er født efter 1. oktober 2007, har I fælles forældremyndighed i følgende situationer:

• I har været gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgår senere ægteskab eller
  • I er separeret eller skilt, når barnet bliver født, og faren anerkender faderskabet eller ved en faderskabssag bliver dømt til at være far til jeres barn af Retten eller
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
  • I har været gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født eller
  • I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten eller
  • I har  boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten

Ellers har moren forældremyndighed alene.

Anmeld

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Rose <3 skriver:

Nope det er ikke helt korrekt...

Hvis moderen og faderen ikke har haft fælles adresse, 10 mdr før barnet bliver født (altså graviditeten) og intet forhold har, når barnet bliver født, for moderen automatisk den fulde forældremyndighed.

(Mit barn er fra 09 og der foregik det sådan)

Sådan foregik mit også...
Forældremyndigheden var den jeg frygtede mest!

Anmeld

9. maj 2011

nvm

Sallisørøver skriver:

der er ikke fælles når man ikke har boet sammen. og jeg ved det 100% da jeg selv har fået en her i nov mdr, og har forældremyndigheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.