har lige været inde for at ny orrintere mig... 
tror grunden til Noahs far skulle fraskrive sig den er der var faderskabssag på... men på statsamtet står der at dette galder HVIS man også ahr boet sammen 10mdr før barnets fødsel.. eller sådan noget.. hehe... boede ikke med hans far... men mig der har fejl husket de regler trods jeg mente de stod HELT klart...

her er det :
Hvis jeres barn er født efter 1. oktober 2007, har I fælles forældremyndighed i følgende situationer:
- I har været gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgår senere ægteskab eller
- I er separeret eller skilt, når barnet bliver født, og faren anerkender faderskabet eller ved en faderskabssag bliver dømt til at være far til jeres barn af Retten eller
- I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
- I har været gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født eller
- I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten eller
- I har boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten
Ellers har moren forældremyndighed alene.
Anmeld