når faren fraskriver sig retten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.673 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Pinkrose

hej dette er noget jeg godt kunne tænke mig at vide lidt om, har set på netten og intet fundet.

er der nogle der ved hvad betydning det har, hvordan det forgår osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Pinkrose

slet ikke nogle der ved lidt om det ?

Anmeld

9. maj 2011

Miss Tina

Har ikke selv været inde at kigge på det. Men betyder det ikke at han fraskriver sig alt og ikke har nogen pligter mere, såsom børnepenge og heller ikke krav på at vide hvad der sker.

Men som sagt aner intet om det, men det var bare hvad jeg kunne tro. Ellers prøv at ringe til statsforvaltningen.

Anmeld

9. maj 2011

Kamulla

altså Noahs far gjorde det via en seddel han fik fra statsamtet da prøverne som vi vidste, visete han var far...  så jeg har den fulde forældremyndighed 

Anmeld

9. maj 2011

henh01

Hej..

Man kan ikke bare fraskrive sig sine børn forstået på den måde at der altid vil være ting såsom børnebidrag og arv der altid vil være der. At han fraskriver sig retten til at se barnet er der ikke noget du kan gøre ved, man kan ikke tvinge faren til samvær med barnet.

Hvad er det helt præcist du vil vide?

Anmeld

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg aner det ikke.. Børn i dag har jo ret til at måde vide hvem deres fædre er. Og derfor skal alle danske børn have en far på papirerne og alle fædre skal derfor betale det månedtlig bidrag og derud over bestemmer han selv om han vil kendes ved barnet.

Men ved ikke om han kan fra skrive sig hvis mor gifter sig med en ny mand og han derfor adoptere barnet- for så er det den nye far der skal betale børnepenge, og så har bio far intet med barnet at gøre

Anmeld

9. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Sallisørøver skriver:

altså Noahs far gjorde det via en seddel han fik fra statsamtet da prøverne som vi vidste, visete han var far...  så jeg har den fulde forældremyndighed 

Hvis man ikke har boet officielt med barnetfader en hvis antal mdr eller år får moderen automatisk forældremyndigheden. -Hvis forældrene ikke er sammen!

Jeg har også den fulde forældremyndighed.

Anmeld

9. maj 2011

Pinkrose

henh01 skriver:

Hej..

Man kan ikke bare fraskrive sig sine børn forstået på den måde at der altid vil være ting såsom børnebidrag og arv der altid vil være der. At han fraskriver sig retten til at se barnet er der ikke noget du kan gøre ved, man kan ikke tvinge faren til samvær med barnet.

Hvad er det helt præcist du vil vide?

altså jeg læste engang at faren kunne fraskrive sig retten ,så han ingen ret til barnet har, og det er permenet,altså ikke ændres hvis han kommer om nogle år, og barnet nå det fylder 18 så har ret til at få farens  navn, så det jeg nok vil vide er om det er noget man kan ?

Anmeld

9. maj 2011

Kamulla

LouiseVous skriver:

Hvis man ikke har boet officielt med barnetfader en hvis antal mdr eller år får moderen automatisk forældremyndigheden. -Hvis forældrene ikke er sammen!

Jeg har også den fulde forældremyndighed.

ifølge den nye lov fra 2007 mener jeg.. der har du automatisk fælles forældremyndighed mm. en forældre fraskriver sig den

Anmeld

9. maj 2011

Kamulla

Denisep skriver:

altså jeg læste engang at faren kunne fraskrive sig retten ,så han ingen ret til barnet har, og det er permenet,altså ikke ændres hvis han kommer om nogle år, og barnet nå det fylder 18 så har ret til at få farens  navn, så det jeg nok vil vide er om det er noget man kan ?

nej det kan man altså ikke.. ihvertfald ikke efter den nye lovgivning.. mm. du bliver gift og din mand adopterer barnet og bio far giver lov til dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.