mille:) skriver:
Øv øv øv.. Kan godt forstå at du er helt chokeret!!
Og jeg vil ikke pege fingre ad dig... for du blev sikkert helt overrumplet af hende.
Men jeg er HELT SIKKER PÅ at du ikke lader det ske igen. Der er ingen der skal komme og tage din baby fra dig på den måde og styre showet!
Det er rigtig godt at have et par sætninger klar når den slags sker...
(for det er helt sikkert ikke sidste gang, der er nogen fjolser der lige synes, at de da godt lige kan snuppe din baby op af barnevognen eller lignende...)
Jeg bruger disse:
- "øh undskyld, men jeg foretrækker at gøre det på min måde"
- "ja, han/hun er bare en dejlig lille mus, så jeg kan godt forstå at du gerne ville snuppe ham/hende - MEN den går sørme ikke, så jeg snupper ham lige retur"
- "Vi har vores rutiner, og sådan er det"
- "han/hun skal lige have lov at vågne i fred her i mors trygge favn"
Og hvis der kommer sådan en bestemmende madamme, som hende du skriver om, så må du skrue bissen lidt på.
- "Hør engang, jeg kan godt forstå at du gerne vil hygge med min lille baby, men sådan bliver det ikke!"
og lige præcis i denne her situation er det altså ok at sige:
- "FORDI JEG SIGER DET"
Du er ALTID berrettiget til at bestemme over din baby - INGEN ANDRE HAR NOGEN RETTIGHEDER.
til dig.
Jeg er sikker på at du ikke bliver lige så overrumplet næste gang. Og sikker på at du bliver glad næste gang du får sagt fra i tide 
tusind tak, djeligt med nogle ting jeg kan bruge en anden gang, også din måde at give råd på uden løftet pegefinger for ja det var dælme ikke rart og man aner ik hvad man skal gøre.
Ja synes sgu også det er trels folk bare ikke kan tænke længere end egne behov over det lille barns, ligesom de folk som bevidst puffer til barnevgonen, piller eller andet for at vække de små, så de kan "prøve" at holde dem, hader i øvrigt når folk siger prøve at holde, lyder som om han er en forlystelse i tivoli 

Anmeld