Dårlig samvittighed- langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2011

Anonym trådstarter

Vi var i weekenden til kæmpe rund fødselsdag, ved et nærmere familiemedlem i min mands familie, det var en form for åbent hus, så der kom mange. Dete r ikke altid jeg kan huske alle medlemmer eller kan placere dem, da de jo netop er mange.

Vores 3 mdr gamle søn blev beundret af mange på dagen, hvilket da er dejligt, men det blev også lige lidt for meget. Efter den bette havde været ude at sove i barnevognen, skulle jeg hente ham ind, og kom gående med ham i liften, flere standsede for at se ham, men en blev meget nærgående og langt over stregen. Det skal lige siges jeg ikke anede hvem hun var, men som skrevet, er der jo flere jeg ikke kan placere eller huske selvom jeg har mødt dem flere gange før, da familien er så stor, først nussede hun hans tæer og fingre, og gjorde så som om hun ville lave kran øvelsen med ham. Blev sådan lidt, og indne jeg kunne nå at sige noget havde hun taget ham op, blev helt paf og anede ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, og ville ikke være uhøflig.

Fik så sagt at han skulle have mad, så jeg kunne få ham igen, men det resulterede i hun beodrede ind til selskabet, med liften, og hun bar ham, igen var jeg lamslået, og gjorde nok hvad hun sagde, mest i chok Hun satte sig med ham og jeg gjorde flasken klar, og sagde at han plejede altså at få en ren ble inden han fik flaske, som hint på jeg ville have min søn igen. Hun rev flasken ud af min hånd og sagde at han var jo sulten så han måtte vente med ren ble og begyndte at give ham flaske, igen blev jeg helt chokket, ville ikke lave en scene, da han var færdig fik jeg ham endelig så han kunne få ren ble, og alt imens havde hun ros ham og fortlat lystigt om sine børn mens hun overkyssede min søn.

Havde det enormt skidt med hele speisoden, og ja det er altid nemt at være baglkog men føj hvor jeg fortryder jeg intet sagde, men var nok alt for chokeret, bagefter viste det sig så, at ingen af familiemedlemmerne kendte hende, og hun var kæreste med en af fødselarens venner, så det var jo meget langt ude

synes både det var en mærkelig, og meget ubehagelig oplevelse

Og ja igen er dte nemt at være bagklog og behøver ikke høre pegede fingre, for det er så nemt at sige bagefter, for kan dælme være svært i situationen, men har helt sikkert lært af det, og vil fremover ruste mig bedre til slags, så det ikke sker igen

Men et sted hvad bilder sådan en fremmed dame sig egentlig ind at snuppe folks børn på den måde

Har så dårlig samvittighed men hjælper jo ikke noget, og heldigvis skete der ingenting og hun syntes jo bare han var gudeskøn- men alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

grøn · ært

Kan virkelig godt forstå din frustration! Jeg har det også med at blive helt paf, når folk gør noget helt uventet, og så ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige! Det er rigtig ubehageligt at stå i en situation, hvor man egentlig godt ved, at man burde sige noget, men det er af en eller anden grund bare fysisk umuligt.

Din søn har heldigvis ikke taget skade, men jeg håber du kan sætte dig selv i første række, næste gang nogen mennesker gør noget, du synes er ubehageligt! Men igen, det skal jeg også huske mig selv på!

Anmeld

9. maj 2011

MamaJakob

Hyldeblomst skriver:

Kan virkelig godt forstå din frustration! Jeg har det også med at blive helt paf, når folk gør noget helt uventet, og så ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige! Det er rigtig ubehageligt at stå i en situation, hvor man egentlig godt ved, at man burde sige noget, men det er af en eller anden grund bare fysisk umuligt.

Din søn har heldigvis ikke taget skade, men jeg håber du kan sætte dig selv i første række, næste gang nogen mennesker gør noget, du synes er ubehageligt! Men igen, det skal jeg også huske mig selv på!

Lige mine ord Øv for en oplevelse - nogle mennesker har altså bare INGEN situationsfornemmelse. Især når det kommer til småbørn og gravide maver; det er som om, det er allemandseje i nogens øjne...?

Anmeld

9. maj 2011

Turtles

Er sikker på efter sådan en episode man bliver bedre til at sige fra!!

Har heldigvis ikke selv oplevet det som du har.. til dig..
Men har måtte erkende at nu er jeg blevet mor og det er mig og faren der er "advokater" for vores søn, og må derfor også tage beslutninger på hans vegne.. Og det skal man altså lige lære..

Og hvor er det bare underligt at fremmede mennesker skal kysse på ens børn???

Anmeld

9. maj 2011

Kay

kan godt følge dig... og ville nok havde det på samme måde... men mødte et par til konfoirmation i går der vist havde det helt modsat... meget underlig følelse... men hyggeligt...

det var min kærestes nevøs konfirmation... konfirmandens forældre har ikke været sammen siden han var helt lille... så vi kendte ingen på morens side, og heller ikke papfarens familie, og det var vist nok papfarens lillebror og hans kæreste... og så deres lille skønne datter på 2½ måned...

imellem forret og hovedret havde jeg udtalt at hun var en smuk pige og at jeg gerne ville holde hende... de kunne ikke rigtig få hende til at sove... så jeg fik lov at holde hende  i en 20 min. gik jeg rundt med hende og nussede til hun faldt i søvn  

det var rigtig hyggeligt og jeg elsker jo børn... men når jeg tænker over det var det lidt underligt.... at jeg som frammed bare fik hende i armene og forældrene gik ud og røg og andre ting... unde at spørge om de skulle tage hende igen  

jeg tænkte meget over ikke at virke for overtagende, derfor overaskede det mig nok også... 

Anmeld

9. maj 2011

mom <3

Øv øv øv.. Kan godt forstå at du er helt chokeret!!

Og jeg vil ikke pege fingre ad dig... for du blev sikkert helt overrumplet af hende.

Men jeg er HELT SIKKER PÅ at du ikke lader det ske igen. Der er ingen der skal komme og tage din baby fra dig på den måde og styre showet!
Det er rigtig godt at have et par sætninger klar når den slags sker... 
(for det er helt sikkert ikke sidste gang, der er nogen fjolser der lige synes, at de da godt lige kan snuppe din baby op af barnevognen eller lignende...)

Jeg bruger disse:

•   "øh undskyld, men jeg foretrækker at gøre det på min måde"
  • "ja, han/hun er bare en dejlig lille mus, så jeg kan godt forstå at du gerne ville snuppe ham/hende - MEN den går sørme ikke, så jeg snupper ham lige retur"
  • "Vi har vores rutiner, og sådan er det"
  • "han/hun skal lige have lov at vågne i fred her i mors trygge favn"

Og hvis der kommer sådan en bestemmende madamme, som hende du skriver om, så må du skrue bissen lidt på.

- "Hør engang, jeg kan godt forstå at du gerne vil hygge med min lille baby, men sådan bliver det ikke!"

og lige præcis i denne her situation er det altså ok at sige:

- "FORDI JEG SIGER DET"

Du er ALTID berrettiget til at bestemme over din baby - INGEN ANDRE HAR NOGEN RETTIGHEDER. 

til dig.
Jeg er sikker på at du ikke bliver lige så overrumplet næste gang. Og sikker på at du bliver glad næste gang du får sagt fra i tide

Anmeld

9. maj 2011

DLM

ej puha det må ha været en skrækkelig oplevelse.

som du selv siger; hvad pokker bilder hun sig ind?

et er at man gerne vil nusse med en baby, men man tager sgu ikke barnet ud af favnen på mor og tager over så spørger man pænt mor om man må holde hendes barn.

har selv været til selskab hvor folk gerne ville holde og nusse osv. og når nok er nok siger jeg "synes du ikke lige du skal over til mor"

synes simpelthen det var frækt og meget grænseoverskridende det hun gjorde. kan godt forstå du blev paf.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Hyldeblomst skriver:

tak, ja det er nemlig rigtig ubehageligt og håber virkelig jeg kan gøre noget eller sige fra en anden gang, for håber selvfølgelig ikke på en lignende episode, men vil jo komme episoder hvor folk vil træde en over tæerne ang ens børn

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Er sikker på efter sådan en episode man bliver bedre til at sige fra!!

Har heldigvis ikke selv oplevet det som du har.. til dig..
Men har måtte erkende at nu er jeg blevet mor og det er mig og faren der er "advokater" for vores søn, og må derfor også tage beslutninger på hans vegne.. Og det skal man altså lige lære..

Og hvor er det bare underligt at fremmede mennesker skal kysse på ens børn???

Ja jeg forstår det heller ikke, hun overkyssede ham virkelig, og tænker jo også hun da nemt har kunne smitte ham med et eller andet, men det tænker fremmede jo heller ikke på, og heller ik sikkert jeg synes det er lækkert hun sådan kysser løs på søn

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

kan godt følge dig... og ville nok havde det på samme måde... men mødte et par til konfoirmation i går der vist havde det helt modsat... meget underlig følelse... men hyggeligt...

det var min kærestes nevøs konfirmation... konfirmandens forældre har ikke været sammen siden han var helt lille... så vi kendte ingen på morens side, og heller ikke papfarens familie, og det var vist nok papfarens lillebror og hans kæreste... og så deres lille skønne datter på 2½ måned...

imellem forret og hovedret havde jeg udtalt at hun var en smuk pige og at jeg gerne ville holde hende... de kunne ikke rigtig få hende til at sove... så jeg fik lov at holde hende  i en 20 min. gik jeg rundt med hende og nussede til hun faldt i søvn  

det var rigtig hyggeligt og jeg elsker jo børn... men når jeg tænker over det var det lidt underligt.... at jeg som frammed bare fik hende i armene og forældrene gik ud og røg og andre ting... unde at spørge om de skulle tage hende igen  

jeg tænkte meget over ikke at virke for overtagende, derfor overaskede det mig nok også... 

tja det kan også virke underligt den anden vej, ja dte er underligt, men man må jo have fornemmelsen med i den slags, men ja kan da nemt sætte dig i en beklemt situation hvis de bare smuttede ud og røg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.