Jeres + jeres mands fødselsvægt kontra babys vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
24 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Sitrani

Har det noget at sige, hvad man selv vejede, eller hvad faren til barnet vejede, da man/han blevb født?

Jeg blev selv født en del for tidligt, og vejede kun lidt over 1 kilo - min kæreste vejede 4,9 KILO!!!! Så der er en stor forskel - men har det nogen indflydelse på hvad vores barn kommer til at veje osv.? Personligt tror jeg det ikke, men har ingen anelse.. har hørt, at baby kun bliver så stor som morens krop "kan bære", altså at baby ikke bliver så enormt stor, at den ikke kan komme ud naturligt, medmindre der er komplikationer....

hvad ved I om det, tøser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

_-Kathrine-_

STN skriver:

Har det noget at sige, hvad man selv vejede, eller hvad faren til barnet vejede, da man/han blevb født?

Jeg blev selv født en del for tidligt, og vejede kun lidt over 1 kilo - min kæreste vejede 4,9 KILO!!!! Så der er en stor forskel - men har det nogen indflydelse på hvad vores barn kommer til at veje osv.? Personligt tror jeg det ikke, men har ingen anelse.. har hørt, at baby kun bliver så stor som morens krop "kan bære", altså at baby ikke bliver så enormt stor, at den ikke kan komme ud naturligt, medmindre der er komplikationer....

Både min mand og jeg vejede omkring 34-3500 gr og vores lille Villads vejede 3900 gr da han blev født....! Jordmoderen spurgte godt nok hvad vi vejede da vi selv blev født, men om det kan sammenlignes har jeg ingen idé om

Mvh Kathrine

Anmeld

8. maj 2011

twinboys

STN skriver:

Hi hi jeg vejede 3000gram og 49cm og mine drenge vejede 805gram og 669gram og var 33½cm og 33cm

Majbritt

Anmeld

8. maj 2011

Mutti2B

STN skriver:

He he, jeg oprettede en tråd for et stykke tid siden da jeg fandt ud af at min kæreste vejede 5800g ved fødslen

Her er linket

Anmeld

8. maj 2011

misslea

Både min mand og jeg er født på SELVE termonsdatoen....

Jeg vejede 3050 gram

Min mand vejede 2450 gram.

Vores datter er født 41+1 og vejede 3256 gram!

Så det er da ikke sådan helt ved siden af... men om det er et tilfælde tør jeg ikke at sige.. heheh

Anmeld

8. maj 2011

Persille83

Jeg vejede 2800 g da jeg blev født og min mand vejde 3400 g. Vores datter vejede 4 kg da hun kom til verden.

Anmeld

8. maj 2011

B&J

jeg vejede 2950g 50cm min mor gik lidt over tid med mig

Min kæreste vejede 3200g 52cm 3uger før tid

Vores søn 2810g 49 cm 9 dage før tid

Anmeld

8. maj 2011

Worldwide

Aner ikke om det har betydning for barnet, men vi blev da spurgt om der var anlæg til store børn i familien eller ej..

På min mors side har der været anlæg til 4kg+ børn, aner ikke med min fars.. Men jeg var 3450gr og 51 og trunten kom ud med en vægt på 3020g og 49cm.. Nu er min kæreste så hellere ikke så høj (158) og alle hans andre børn har vejet fra 1600-2400g - de er dog født før tid..

Vi var blevet forberedt på viville få et 'mindre' barn end gennemsnittet.. Og tror da også hun ville have været 100-200gr mindre hvis jeg ikke var gået over tid..

Anmeld

8. maj 2011

Caroline86

Jeg vejede 3660 (14 dage før tid) og var 53 cm lang... Laura vejede 3620 og var 54.. så det var ret tæt

Det med at baby ikke bliver større end at h*n kan komme ud gennem fødselskanalen passer vist så desværre ikke helt... Synes efterhånden jeg har hørt om mange hvor baby simpelthen har været for stor til at komme ned i bækkenet og derfor er det endt med AKS...

Anmeld

8. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har ikke min datters 'fars' vægt.
Men min datter vejede det samme som mig- 3950gr og var en cm kortere end mig, nemlig 54cm (men det er et spørgsmål om hvor meget de trækker i benene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.