Aaarrghhh... hvor latterligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. november 2008

Mikkelmusen

jeg har lige fået tid til nakkefoldsskanning.
Det er i og for sig dejligt nok, hvis det ikke var fordi de har sendt mig til næstved, som ligger 90 km fra mig.

Med offentlige transportmidler vil det tage ca 2½ time, og jeg er der så 40 min før tid. Jeg skal desuden ta en bybus og jeg kender slet ikke byens bus-net, og kan overhovedet ikke finde rundt i byen.

Jeg skal være der 13.40, så jeg kan ikke engang nå at blive scannet og komme hjem og hente Filuca inden dp lukker. Hvor er det noget lort. Jeg må nemlig heller ikke tage hende med til undersøgelsen.

Jeg skal love for jeg koger nu, og de kan forvente et (forhåbentlig mere afslapper end pt) opkald på mandag, de har nemlig åbent 9-11,30... Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal helt derop når vi har Nykøbing der ligger knap 40 km herfra.

Undskyld, det var vist bare galle....
Bær over med mig!!!

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2008

Ny mor

Mikkelmusen skriver:

jeg har lige fået tid til nakkefoldsskanning.
Det er i og for sig dejligt nok, hvis det ikke var fordi de har sendt mig til næstved, som ligger 90 km fra mig.

Med offentlige transportmidler vil det tage ca 2½ time, og jeg er der så 40 min før tid. Jeg skal desuden ta en bybus og jeg kender slet ikke byens bus-net, og kan overhovedet ikke finde rundt i byen.

Jeg skal være der 13.40, så jeg kan ikke engang nå at blive scannet og komme hjem og hente Filuca inden dp lukker. Hvor er det noget lort. Jeg må nemlig heller ikke tage hende med til undersøgelsen.

Jeg skal love for jeg koger nu, og de kan forvente et (forhåbentlig mere afslapper end pt) opkald på mandag, de har nemlig åbent 9-11,30... Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal helt derop når vi har Nykøbing der ligger knap 40 km herfra.

Undskyld, det var vist bare galle....
Bær over med mig!!!

Christina

Ja, det er så træls de har droppet de scanninger på Nykøbing. Jeg fik at vide at de muligvis ville få nogle dernede igen om 1/2 år, men det var usikkert. Så tyndt at man skal rejse så langt. Så jeg forstår dit raseri til fulde....går det ellers godt med graviditeten? Har du kvalme?
Kh Birgitte

Anmeld

7. november 2008

Mikkelmusen

Hvor længe siden er det du har snakket med dem birgitte?

Jeg har det ok, men kaster op hele tiden, ligesom første gang. Har faktisk fået en sygemelding på det fordi mine opkastninger er så voldsomme, og konstante, jeg håber sgu snart det bliver bedre. Men udover det har jeg kun lidt ligamentsmerter. 60.png

Anmeld

7. november 2008

Ny mor

Det var helt tilbage i august, da jeg fik brev om NF tid - jeg ringede straks fordi jeg troede det var en fejl, de havde indkaldt mig i Næstved.

Puha..ja den kvalme kan være slem, men forhåbentlig letter den i 2. trimester....

Birgitte

Anmeld

7. november 2008

Helle30

Christina!
Du behøver altså ikke tage nogen bybus tror jeg. Så vidt jeg husker, ligger stationen lige om hjørnet. Jeg gik ihvertfald turen fra toget, engang jeg havde en medstuderende, der havde født på Næstved.
Jeg nåede lige nf-scanningen på Nyk. men md'en var på Næstved. Det var selvfølgelig lidt nemmere for mig, da jeg ikke har ligeså langt som dig - og desuden har min egen bil.
Den eneste tilbageværende scannende jordemoder på CNF forklarede mig, at de simpelthen ikke kunne skaffe kvalificeret personale til afdelingen, og at man desuden ønskede at samle ekspertisen mere centralt. Det kan jeg nu godt se noget rigtigt i, selvom det betyder at mange får rigtig langt.
Hun var nu heller ikke så stolt af situationen, idet hun bor 5 min. gang fra CNF og nu er tvunget til en meget længere tur til og fra arbejde.
Jeg kan ikke forestille mig, det drejer sig om at spare penge. Jeg har nemlig netop fået brev fra banken om, at der er indsat kørepenge fra den md-scanning. 140 kr. har jeg fået, fordi jeg skulle køre til Næstved.
Jeg synes, det er helt hul i hovedet, at jeg skal have de penge + al den administration, der også koster, når pengene skal formidles.
Men Christina: Ring da til dem og sig, tidspunktet passer dårligt. Du må kunne få en tid først på dagen, så du kan nå hjem og hente Filuca.
Hvad med manden? Har han ikke mulighed for at tage de timer fri og køre dig?
Nå, og så krydser jeg lige fingre for, at din lille spire ikke har noget med nakkefolden. I så fald vil du blive tilbudt en ekstra gennemscanning af hjertet, og det foregår på Riget...

- Helle

Anmeld

7. november 2008

Mikkelmusen

jeg ringer i hvert fald til dem på mandag og hører ad. Og så må jeg tage den derfra. Jo han kan sagtens hente hende eller køre mig, men problemet er jeg helst vil undgå de offentlige transportmidler når jeg kaster op endnu. Måske kunne han køre mig og så må farmor hente Filuca.

Men jeg prøver også at snakke med min mor, problemet i det er bare hun bor i præstø, og så er det jo dobbelt tur for hende. Men nu må vi se.

jeg kan sagtens se det smarte i at de samler det et sted. Men på den anden side, synes jeg også det er helt hul i hovedet at skulle køre 90 km hver vej i stedet for 80 samlet.

Jeg er faldet lidt til ro, men nu ringer jeg i hvert fald mandag og hører hvad de siger. Tak for svarene 60.png

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.