Christina!
Du behøver altså ikke tage nogen bybus tror jeg. Så vidt jeg husker, ligger stationen lige om hjørnet. Jeg gik ihvertfald turen fra toget, engang jeg havde en medstuderende, der havde født på Næstved.
Jeg nåede lige nf-scanningen på Nyk. men md'en var på Næstved. Det var selvfølgelig lidt nemmere for mig, da jeg ikke har ligeså langt som dig - og desuden har min egen bil.
Den eneste tilbageværende scannende jordemoder på CNF forklarede mig, at de simpelthen ikke kunne skaffe kvalificeret personale til afdelingen, og at man desuden ønskede at samle ekspertisen mere centralt. Det kan jeg nu godt se noget rigtigt i, selvom det betyder at mange får rigtig langt.
Hun var nu heller ikke så stolt af situationen, idet hun bor 5 min. gang fra CNF og nu er tvunget til en meget længere tur til og fra arbejde.
Jeg kan ikke forestille mig, det drejer sig om at spare penge. Jeg har nemlig netop fået brev fra banken om, at der er indsat kørepenge fra den md-scanning. 140 kr. har jeg fået, fordi jeg skulle køre til Næstved.
Jeg synes, det er helt hul i hovedet, at jeg skal have de penge + al den administration, der også koster, når pengene skal formidles.
Men Christina: Ring da til dem og sig, tidspunktet passer dårligt. Du må kunne få en tid først på dagen, så du kan nå hjem og hente Filuca.
Hvad med manden? Har han ikke mulighed for at tage de timer fri og køre dig?
Nå, og så krydser jeg lige fingre for, at din lille spire ikke har noget med nakkefolden. I så fald vil du blive tilbudt en ekstra gennemscanning af hjertet, og det foregår på Riget...
- Helle
Anmeld