4 mdr og mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

Worldwide

Ja, nu blev tullen 4 mdr, så synes det er på tide hun skal smage lidt forskelligt.. Men hvad? Synes det bliver for ens hvis hun skal have det samme dag ud og dag ind!

Hun startede med at få lidt risgrød/hirsegrød da hun var godt 3 mdr - og hun elskede det! Men det er som om hun er kørt træt i det nu :/

Synes hun spiser okey med mælk, men det kan slet slet ikke stille hendes appetit og kan godt blive i tvivl om hun får nok?! Hendes maltider ser ca sådan her ud..

Op kl 7 og får en stor flaske, hun kværner for det meste det hele.

Mellem 9 og 10 får hun en lille flaske .

Ved en 11 tiden begynder hun at blive mere sulten så der får hun risgrød eller hirsegrød og en lille flaske. Grøden bliver lavet på mme..

Omkring kl 13 er hun som regl sulten IGEN! så der får hun en lille flaske og lidt banan at gumle på - hun elsker at sidde med det i hånden og sutte på det/mase det med hendes gummer.. Ellers får hun lidt frugtgrød (Sveskemos, blåbærmos, pære/banan, æble/pære)

Kl 16/17 får hun igen en stor flaske..

Kl 18 får hun igen grød+ lille flaske.. (De sidste par dage har hun fået kartoffelmos, kartofler/brocoli/gulerøddemos og sweetpatatomos - alle lavet på MME)

Mellem 19 og 20 får hun igen en stor flaske - og godnat.. Og sover indtil næste morgen..

Skal lige siges hun sover MAX 3 timer i løbet af dagen, nogen gange er vi dog heldige hun tager 4.. Men det er små korte morfar's hun tager.. Hun er rigtig godt med i forhold til sin alder og vil virkelig alt det hun ikke kan.. Selv vores SP er imponeret over alt det hun kan og vælg.. Men som sagt er jeg bange for hun ikke for nok mælk...

Hun stortrives og vokser som en i f*nden!

Nårh, men ideer til hvad hun ellers kan få?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

gonefishing

Her er vi først begyndt efter 4måneder, på andet end mme. Jeg troede ikke man måtte før.Men her laver vi kartoffelmos med gulerod, fandt ud af at det ris/majs/hirsegrød man købte, kun smagte af vanilje. Og af råd fra vores SP skal man helst vente med at give søde ting (frugtmos) før de er lidt ældre. (noget med at de så kun vil ha de søde ting).Men herhjemme hitter hjemmelavet kartoffelmos med gulerod (med olivenolie og mme)Flodkillingen

Anmeld

7. maj 2011

Worldwide

Flodkilling skriver:

Her er vi først begyndt efter 4måneder, på andet end mme. Jeg troede ikke man måtte før.Men her laver vi kartoffelmos med gulerod, fandt ud af at det ris/majs/hirsegrød man købte, kun smagte af vanilje. Og af råd fra vores SP skal man helst vente med at give søde ting (frugtmos) før de er lidt ældre. (noget med at de så kun vil ha de søde ting).Men herhjemme hitter hjemmelavet kartoffelmos med gulerod (med olivenolie og mme)Flodkillingen

Vi havde intet valg til sidst.. :/ Hun blev ikke mæt af mælk, ligemeget hvor meget vi tilbød hende, sov 1-1½ time ad gangen døgnet rundt.. Sådan stod det på et godt stykke tid, indtil vi blev rådet til at prøve en smule grød Og det hjalp fra dag et.. Hun har sovet igennem lige siden..

Den med frugtgrøden har jeg godt nok ikke hørt før  Men det kan der vel være noget om :s Sikke uviden man kan være som førstegangsmor..

Hun er vild med kartofler og gulerod moset.. Men synes det bliver det samme dag ind og dag ud..

Anmeld

7. maj 2011

dorthemus

Mileva skriver:

Vi havde intet valg til sidst.. :/ Hun blev ikke mæt af mælk, ligemeget hvor meget vi tilbød hende, sov 1-1½ time ad gangen døgnet rundt.. Sådan stod det på et godt stykke tid, indtil vi blev rådet til at prøve en smule grød Og det hjalp fra dag et.. Hun har sovet igennem lige siden..

Den med frugtgrøden har jeg godt nok ikke hørt før  Men det kan der vel være noget om :s Sikke uviden man kan være som førstegangsmor..

Hun er vild med kartofler og gulerod moset.. Men synes det bliver det samme dag ind og dag ud..

Det er fordi du tænker som en voksen  Tænk på, at dit barn er så lille at det ikke har nået at få præferencer for mad...lige nu er en kartoffel top spændende

Anmeld

7. maj 2011

Worldwide

dorthemus skriver:

Det er fordi du tænker som en voksen  Tænk på, at dit barn er så lille at det ikke har nået at få præferencer for mad...lige nu er en kartoffel top spændende

Haha, kan du have helt ret i

Hun bryder sig ikke om ren kartoffelmos :s Det røg retur med det samme hun smagte på det.. Men med gulerod og brocoli støvsugede hun det hele op :s

Min mor snakkede dog noget om brocoli ikke er godt for de små? Men kan intet finde om det :s

Anmeld

7. maj 2011

dorthemus

Mileva skriver:

Haha, kan du have helt ret i

Hun bryder sig ikke om ren kartoffelmos :s Det røg retur med det samme hun smagte på det.. Men med gulerod og brocoli støvsugede hun det hele op :s

Min mor snakkede dog noget om brocoli ikke er godt for de små? Men kan intet finde om det :s

Hmmm det ved jeg heller ikke noget om....men ja kartoffel kan godt være lidt kvalm rent. Jeg blandede også en lille smule hvidløg i mosen for smagens skyld

Anmeld

7. maj 2011

Worldwide

dorthemus skriver:

Hmmm det ved jeg heller ikke noget om....men ja kartoffel kan godt være lidt kvalm rent. Jeg blandede også en lille smule hvidløg i mosen for smagens skyld

Må de gerne få det 'så' tidligt?

Ja, åas - troede faktis ikke de måtte få noget med 'smag' det første lange stykke tid

Anmeld

7. maj 2011

dorthemus

Mileva skriver:

Må de gerne få det 'så' tidligt?

Ja, åas - troede faktis ikke de måtte få noget med 'smag' det første lange stykke tid

Det er så det jeg ikke lige husker  Kæft man glemmer hurtigt

Anmeld

7. maj 2011

Worldwide

dorthemus skriver:

Det er så det jeg ikke lige husker  Kæft man glemmer hurtigt

Hehe, det går for stærkt til man husker sådanne 'små' ting

Anmeld

7. maj 2011

gonefishing

Altså jeg havde købt ind af frugtmos! Min mand havde fortalt at det var en dum ide. Mennnnn....jeg vidste jo nok bedst lige indtil min SP gav min mand ret. Ups. Men kan godt se problemet hvis den lille ikke bliver mæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.