Så skal Mamma ud i aften.....måske. Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

Multebær

Hej piger, i aften skal jeg for første gang være væk fra Karlo i mere end de 20 min jeg var uden ham i Jysk sengetøj i sidste ugeNerverne sidder lidt uden på tøjet må jeg nok indrømme. Nå men en gang skal jo være den første! .

Jeg har forsøgt at bruge ammepumpe her kl. 13 men der kom kun 100 ml mælk. Nu har jeg taget mig en øl og vil så prøve igen om en kl 16. 

Jeg regner med at være væk fra kl 17-24 hvor meget mælk skal jeg regne med at Karlo har brug for mens far og ham er alene? Han er lige over 6 kg men jeg ved ikke hvor meget han plejer at spise da han ikke har fået andet end bryst. 

Vi har lige prøvet at give ham noget mme og det var absolut ikke nogen succes. Han ville slet ikke tage sutteflasken  han blev så hissig og skreg og skreg indtil han til sidst 'kollapsede' og faldt i søvn. 

Er mit projekt med at prøve at tage ud for risikabelt synes I? Jeg kan være hjemme på under 40 minutter hvis det går galt. Hvad synes i skal jeg springe ud i det og hvor meget mælk skal jeg have stillet klar inden jeg tager afsted tror I?

Nøj hvor er jeg spændt på om mission 'Mor uden ammeknapper i blusen' lykkedes i aften  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

PeruBaby

Jeg tror godt jeg ville turde når du kan være hjemme på så kort tid... 40 min kan både Karlo og kæresten holde til med skrig og skrål, men det kommer selvfølgelig an på hvordan hans søvn- og spiserytme normalt er. Hvis du godt kan være rimelig sikker på at han sover igennem mens du er væk, er der jo ikke så stor risiko, men hvis kan plejer at spise meget i det tidsrum, er det selvfølgelig en anden sag...

Her vil Sofia heller ikke tage hverken sut eller flaske, men da hun var helt spæd gav de hende mme på hospitalet med et sprøjte (uden spids, selvfølgelig), men så kunne de sprøjte mælken rimelig langt ind i munden på hende. Måske det kunne være en løsning, hvis ikke han vil tage en sutteflaske??

Mht. mængde har jeg desværre ingen anelse, da jeg også kun giver bryst...

Håber det lykkes for dig!

Anmeld

7. maj 2011

PeruBaby

Kom du afsted, eller blev det lidt for risikabelt når han ikke ville tage flasken?

Knus Chris

Anmeld

8. maj 2011

CA

UPs, så først dit spørgsmål nu. Tog du afsted? Jeg havde gjort det! Det siges at flasken fungerer bedre, når mors dejlige mælke-bryster-duft ikke er i nærheden 

Anmeld

8. maj 2011

Marco2

Hvordan gik det? Da Emily var lille skulle jeg til julefrokost nede i formæt. Hun må ha været ca 3 mdr på det tidspsunkt.Der var malket ud, købt modermælkserstatning og to forskellige sutter til flasken og T havde allieret sig med sin mor som tidligere havde været dagplejemor. Vi havde stor tiltro til projektet... Vi havde aftalt at jeg en gang imrellem skulle tjekke min mobil. Kl. 21.30 tjekkede jeg og ku se at der var 3 ubesvarede opkald og i det samme ringede den igen. Det var T "kommer du lige ned? Vi holder nede på parkeringspladsen med en sulten Emily." så jeg måtte ned og gi babs. Hun NÆGTEDE at tage flasken. så jeg droppede at tage ud indtil jeg ikke ammede mere.Håber det gik bedre for jer.

Anmeld

8. maj 2011

Multebær

Jeg kom afsted 

Da han havde nægtet at tage flasken i løbet af dagen prøvede jeg lige en sidste gang kl 15.30 mens han lå på puslebordet. Så var der bid og han slubrede lige 100 ml på få minutter.

Jeg brugte lige en ammepumpen en ekstra gang ved 16 tiden og kunne så stille samlet 175 ml i køleren til farmand.

Så smuttede jeg ellers afsted med veninde kl 17 i høje hæle og kjole uden knapper (oh what a joy) havde endda taget en 'rigtig' BH på (men med ammeindlæg 

Far sagde at han sov til ved 21 tiden og så slubrede han al mælken i en omgang. Kl 23 fik jeg en besked om at Karlo savnede sin mor ikke fordi han var utrøstelig men han var begyndt sådan at kigge sig omkring efter mig og være lidt urolig. Jeg hoppede i en taxa lidt i kl 24 fordi jeg synes at jeg faktisk også havde været ude længe nok og var meget opsat på at det gerne måtte forblive en succeshistorie  

Så mor var i byen i 7 timer og fik faktisk et par glas champagne Det var skønt at føle sig som en del af fællesskabet. 

Da jeg kom hjem var der masser af mælk i babserne og jeg synes lige pludselig at Karlo så så stor ud. Kan de beber virkelig vokse på 7 timer 

Anmeld

8. maj 2011

DK

Dejligt at det gik så fint!! Så er det bare igang med udmalkemaskinen hver dag, så du kan opbygge et fint lager af små mælkeposer i fryseren! 

Jeg kan forresten fortælle at Richard spiser 150 ml. per portion! Det er vist noget med at man skal regne med at de spiser 1/6 af deres vægt om dagen i ml! 

Knus Ditte

Anmeld

8. maj 2011

karina pigen

DK skriver:

Dejligt at det gik så fint!! Så er det bare igang med udmalkemaskinen hver dag, så du kan opbygge et fint lager af små mælkeposer i fryseren! 

Jeg kan forresten fortælle at Richard spiser 150 ml. per portion! Det er vist noget med at man skal regne med at de spiser 1/6 af deres vægt om dagen i ml! 

Knus Ditte

felix spiser så 235 ml pr måltif 4-5 gange om dagen!!! ædedolk

Anmeld

8. maj 2011

Multebær

karina pigen skriver:

felix spiser så 235 ml pr måltif 4-5 gange om dagen!!! ædedolk

wow det var meget. Sund appetit  Det er dejligt!

Karlo spiser meget mindre tror jeg - men måske er der også stor forskel på hvor mange kalorier der er komprimeret i portionerne

Anmeld

8. maj 2011

karina pigen

Multebær skriver:

wow det var meget. Sund appetit  Det er dejligt!

Karlo spiser meget mindre tror jeg - men måske er der også stor forskel på hvor mange kalorier der er komprimeret i portionerne

han får erstatning nu desværre.. og da han vejede 6 kg og 63 ang var hans madbehov i følge SP 925 ml i døgnet det er snart 1 mdr siden og nu vejer han over 7 kg og er 67 lang..sååå tror det passer han er også en stor dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.