Er jeg syg pga. stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

kender det udmærket godt med mange ting og man kan slet ikke overskue hvordan man skal kunne nå det hele...

mit allerbedste råd som faktisk er mandens eget:

lav et skema.. sæt tingene op og så fokuser kun på EN ting ad gangen...

og det virker.. det tager presset af at man ligesom har fået styr på det og man føler faktisk det ender med at gå meget hurtigere end man havde regnet med...

Det har jeg også gjort, og det hjælper lidt. Det er et godt tip Måske er problemet, at døgnet reelt set ikke har nok timer til at nå alle de ting, når jeg gerne skal have nok nattesøvn og pt. også helst en lur i løbet af dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

prøv at del hver opgave op i mindre opgaver og så gør så du når 3-4 delmål pr. dag og sig det var det for nu tag en lur og så fat igen med 2-3 delmål igen...

lav det til så smådele at det er nemt at overskue dem...

f.eks. opvask kan nogen gange for mig virke fuldkommen uoverskueligt at få gjort... de 2 tallerkner og 2 glas samt 2 sæt bestik, en gryde og en stegepande.. puha... men så siger til mig selv først så fylder du baljen halvt op med varmt vand det er jo ikke så svært at gøre... så tilføjer du koldt vand til det er en temperatur man kan have fingrene i.. heller ikke så svært.. så et lille skvat sæbe... så glassene ned og ligge lidt i blød... uhh så er jeg allerede igang med opvasken faktisk...

og ja gætter mig til du har forstået ideen... hvert lille skridt bliver en sejr og pludselig er det overstået jeg er færdig med opvasken og føler jeg stadig har energi tilbage til andet...

Anmeld

6. maj 2011

Mussi30

Anonym skriver:

Tak for svaret! ved desværre godt alt om, at det ikke er til at spøge med. Men der er ikke nogen af tingene, som jeg kan droppe. Det er alle ting som skal klares, og som jeg kun kan klare selv Så der er ikke så meget at gøre på den front andet end at hænge i en måned endnu. Det er bare problematisk med energiniveauet, fordi det dræner mig, så det er svært rent faktisk at få gjort alle de ting!

Som du selv siger er stress altså ikke til at spøge med...   Lige pludselig kan korthuset vælte! Tro mig, det rammer dig som et lyn fra en klar himmel. Og man kan nå at tænke, det her det skal jeg liiiiige nå, og jeg kan godt klare det bare jeg kommer på den anden side af det her. Men hvem siger man når overpå den anden side, inden det evt. går galt.

Og intet, INTET, er vigtigere end dit ufødte barn lige pt 

Så hvis din krop er ved at fortælle dig at du er stresset, eller bare din fornuft siger det til dig. Så er der nok noget om snakken!

Så tag for din egen skyld at lytte efter Man bliver SÅ klog af skade, men det er en frygtelig proces at skulle igennem.

Jeg går ud fra, at det du skal nå, er arbejdsrelateret? Måske du skulle vende den om og tænke på om, din arbejdsplads vil foretrække at du når en deadline nu, eller de hellere vil beholde dig indtil du skal på barsel?

Knus, fra en der selv har været igennem hele stressmøllen

Anmeld

6. maj 2011

Sof

Anonym skriver:

Hvad så med at være træt og drænet? Jeg tror måske også bare problemet er, at jeg bliver MERE stresset over at have det sådan, fordi jeg så ikke har energi til alt det jeg skal nå 

Det kan også sagtens være graviditeten. Sørg for at smid en middagslur eller 2 ind i løbet af dagen og dette gælder også hvis det er stress.

Jeg ved at korthuset uden tvivl vælter hvis ikke man tager det seriøst, så du er nødt til at tage det seriøst og passe på dig selv og din baby

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

prøv at del hver opgave op i mindre opgaver og så gør så du når 3-4 delmål pr. dag og sig det var det for nu tag en lur og så fat igen med 2-3 delmål igen...

lav det til så smådele at det er nemt at overskue dem...

f.eks. opvask kan nogen gange for mig virke fuldkommen uoverskueligt at få gjort... de 2 tallerkner og 2 glas samt 2 sæt bestik, en gryde og en stegepande.. puha... men så siger til mig selv først så fylder du baljen halvt op med varmt vand det er jo ikke så svært at gøre... så tilføjer du koldt vand til det er en temperatur man kan have fingrene i.. heller ikke så svært.. så et lille skvat sæbe... så glassene ned og ligge lidt i blød... uhh så er jeg allerede igang med opvasken faktisk...

og ja gætter mig til du har forstået ideen... hvert lille skridt bliver en sejr og pludselig er det overstået jeg er færdig med opvasken og føler jeg stadig har energi tilbage til andet...

Du har helt ret! Og nogen gange er det også bare at få det gjort. Nu har jeg lige gjort hele lejligheden rent helt alene, og det tog jo hvad.. 1½ time max. Så nu er der klar til gæster. Nu har jeg kun tre opgaver mere i dag: Handle ind, vaske mit træningstøj og lave nogle noter til eksamen.. Så nu tager jeg lige en slapper, og så tager jeg fat på næste etape Så kan manden få lov at lave aftensmad :p 

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Mussi30 skriver:

Som du selv siger er stress altså ikke til at spøge med...   Lige pludselig kan korthuset vælte! Tro mig, det rammer dig som et lyn fra en klar himmel. Og man kan nå at tænke, det her det skal jeg liiiiige nå, og jeg kan godt klare det bare jeg kommer på den anden side af det her. Men hvem siger man når overpå den anden side, inden det evt. går galt.

Og intet, INTET, er vigtigere end dit ufødte barn lige pt 

Så hvis din krop er ved at fortælle dig at du er stresset, eller bare din fornuft siger det til dig. Så er der nok noget om snakken!

Så tag for din egen skyld at lytte efter Man bliver SÅ klog af skade, men det er en frygtelig proces at skulle igennem.

Jeg går ud fra, at det du skal nå, er arbejdsrelateret? Måske du skulle vende den om og tænke på om, din arbejdsplads vil foretrække at du når en deadline nu, eller de hellere vil beholde dig indtil du skal på barsel?

Knus, fra en der selv har været igennem hele stressmøllen

Jamen du har jo ret, og jeg ved det. Og jeg vil jo gerne passe på bebs! Men jeg KAN vitterligt ikke droppe noget, for det er nemlig eksamen det handler om. Og denne eksamen er den eneste stopprøve på studiet. Forstået på den måde, at består jeg ikke, kommer jeg ikke videre på studiet, så der er desværre ikke meget at gøre på det punkt!

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Det kan også sagtens være graviditeten. Sørg for at smid en middagslur eller 2 ind i løbet af dagen og dette gælder også hvis det er stress.

Jeg ved at korthuset uden tvivl vælter hvis ikke man tager det seriøst, så du er nødt til at tage det seriøst og passe på dig selv og din baby

Jeg lover at prøve at få en lur her og der

Anmeld

6. maj 2011

Mussi30

Anonym skriver:

Jamen du har jo ret, og jeg ved det. Og jeg vil jo gerne passe på bebs! Men jeg KAN vitterligt ikke droppe noget, for det er nemlig eksamen det handler om. Og denne eksamen er den eneste stopprøve på studiet. Forstået på den måde, at består jeg ikke, kommer jeg ikke videre på studiet, så der er desværre ikke meget at gøre på det punkt!

Første skridt imod en stresset situation, er at indse at man er stresset. Så du er langt i mine øjne

Og nu er tidspunktet virkelig til at tage imod al den hjælp du kan hente Har du ikke en veninde, der med glæde vil hjælpe en time eller 2 med vasketøjet? Eller en mor eller svigermor, der hellere end gerne hiver 1 time ud af skemaet for at hjælpe sit kommende barnebarn?

I vores familie har vi den fantastiske indstilling, at disse hjælpende hænder er 100 gange mere værd end end stor flot fødselsdagsgave (bare et eksempel) OG JEG ELSKER DET!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.