Er jeg syg pga. stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Anonym trådstarter

Kan man godt blive syg pga. stress, og hvordan kan man blive syg? Altså? Har den sidste uge haft det ret skidt. Flere morgener hvor jeg har kastet op og har følt mig svag i kroppen og meget træt. Jeg har ikke feber, er ikke forkølet eller noget. Bare svag, træt og opkast.

Kan det skyldes stress? Er meget stresset pt, og ønsker ikke at uddybe hvorfor, men stresset det er jeg. 

Er også gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Sof

Det kan både være stress, men også din graviditet der gør det. hvor langt er du henne?

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Det kan både være stress, men også din graviditet der gør det. hvor langt er du henne?

Er 19 uger henne

Anmeld

6. maj 2011

Holbæktrunten

Altså de symptomer du skriver, lyder jo som graviditetssymptomer 

Mht stress, så prøv at google det, der er forskellige parametre for hvornår man lider af stress...

Jeg har desværre selv erfaring med at være syg af stress, og for mit vedkommende havde jeg flg symptomer:

Summen og uro i arme/ben, søvnløshed, hovedpine, svimmelhed, komcentrationsbesvær, kunne ikke huske fra næse til mund, kune glemme mens jeg var igang med en sætning hvad det var jeg var ved at sige, kunne ikke overskue at handle ind (tænk hvis jeg mødte nogen jeg kendte og skulle snakke med dem!), at gå i bad var en uoverskuelig opgave, og mad mistede jeg fuldstændig lysten til... Jeg havde også anfald med hjertebanken...

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Altså de symptomer du skriver, lyder jo som graviditetssymptomer 

Mht stress, så prøv at google det, der er forskellige parametre for hvornår man lider af stress...

Jeg har desværre selv erfaring med at være syg af stress, og for mit vedkommende havde jeg flg symptomer:

Summen og uro i arme/ben, søvnløshed, hovedpine, svimmelhed, komcentrationsbesvær, kunne ikke huske fra næse til mund, kune glemme mens jeg var igang med en sætning hvad det var jeg var ved at sige, kunne ikke overskue at handle ind (tænk hvis jeg mødte nogen jeg kendte og skulle snakke med dem!), at gå i bad var en uoverskuelig opgave, og mad mistede jeg fuldstændig lysten til... Jeg havde også anfald med hjertebanken...

Sådan har jeg bare ikke haft det før.. Angående opkasten, er jeg ret overbevist om, at det ikke er "morgenkvalme". For det gik over kort før de 12 uger, og har ikke været der siden... Er bare så drænet, men har ikke tid til at være det. Det er heller ikke fordi jeg tror det er en kronisk stresstilstand, men en 'midlertidig' så at sige, ifm. at jeg er ufattelig presset for tiden, hvilket jeg normalt ikke er.. Og det kommer til at stå på en måneds tid endnu, desværre!

Anmeld

6. maj 2011

Sof

Jeg er langtidssygemeldt med stress og ved at graviditetssymptomer og mange stresssymptomer kan føles ens, men jeg vil nu altså tro at det er din graviditet der gør det.

Med min datter havde jeg kvalme indtil uge 12-13 stk og fik så derefter spontane opkastninger fra uge 16-22 ca, så de kan altså godt komme sent

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Jeg er langtidssygemeldt med stress og ved at graviditetssymptomer og mange stresssymptomer kan føles ens, men jeg vil nu altså tro at det er din graviditet der gør det.

Med min datter havde jeg kvalme indtil uge 12-13 stk og fik så derefter spontane opkastninger fra uge 16-22 ca, så de kan altså godt komme sent

Hvad så med at være træt og drænet? Jeg tror måske også bare problemet er, at jeg bliver MERE stresset over at have det sådan, fordi jeg så ikke har energi til alt det jeg skal nå 

Anmeld

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg kan kun sige at hvis du føler din krop giver dig tegn på at den har fået nok af stress er det bedste at lytte og finde en måde at få afstresset på...

ved jo ikke hvorfor du er det men hvis det er noget med forskellige opgaver så sørg for at læsse af på andre i din omgangskreds... eller bare lad dem vide at grænsen er ved at være nået...

kan kun sige at stress ikke er noget at spøge med...

har selv haft det og haft både stressrelateret astma og kolik... haft en begyndende depression... kæresten er stadig sygemeldt 1½ år efter hans stress blev for meget på jobbet... svigerfar kommer aldrig til at arbejde igen grundet en hjerneblødning og posttraumatisk syndrom som følge af stress på hans arbejde...

og der dukker flere og flere uhyggelige sygdomme op som følge af længerevarende stresspåvirkning.. så kan virkelig ikke sige andet end pas på dig selv og din krop...

specielt når du er gravid... baby bliver også påvirket af din sindstilstand er der nogle forskere der mener at have fundet...

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeg kan kun sige at hvis du føler din krop giver dig tegn på at den har fået nok af stress er det bedste at lytte og finde en måde at få afstresset på...

ved jo ikke hvorfor du er det men hvis det er noget med forskellige opgaver så sørg for at læsse af på andre i din omgangskreds... eller bare lad dem vide at grænsen er ved at være nået...

kan kun sige at stress ikke er noget at spøge med...

har selv haft det og haft både stressrelateret astma og kolik... haft en begyndende depression... kæresten er stadig sygemeldt 1½ år efter hans stress blev for meget på jobbet... svigerfar kommer aldrig til at arbejde igen grundet en hjerneblødning og posttraumatisk syndrom som følge af stress på hans arbejde...

og der dukker flere og flere uhyggelige sygdomme op som følge af længerevarende stresspåvirkning.. så kan virkelig ikke sige andet end pas på dig selv og din krop...

specielt når du er gravid... baby bliver også påvirket af din sindstilstand er der nogle forskere der mener at have fundet...

Tak for svaret! ved desværre godt alt om, at det ikke er til at spøge med. Men der er ikke nogen af tingene, som jeg kan droppe. Det er alle ting som skal klares, og som jeg kun kan klare selv Så der er ikke så meget at gøre på den front andet end at hænge i en måned endnu. Det er bare problematisk med energiniveauet, fordi det dræner mig, så det er svært rent faktisk at få gjort alle de ting!

Anmeld

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Tak for svaret! ved desværre godt alt om, at det ikke er til at spøge med. Men der er ikke nogen af tingene, som jeg kan droppe. Det er alle ting som skal klares, og som jeg kun kan klare selv Så der er ikke så meget at gøre på den front andet end at hænge i en måned endnu. Det er bare problematisk med energiniveauet, fordi det dræner mig, så det er svært rent faktisk at få gjort alle de ting!

kender det udmærket godt med mange ting og man kan slet ikke overskue hvordan man skal kunne nå det hele...

mit allerbedste råd som faktisk er mandens eget:

lav et skema.. sæt tingene op og så fokuser kun på EN ting ad gangen...

og det virker.. det tager presset af at man ligesom har fået styr på det og man føler faktisk det ender med at gå meget hurtigere end man havde regnet med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.