Anonymitet i et debatforum som dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Aves.

SaraLM skriver:

Nu er det ikke muligt at undgå ALLE de indlæg hvor den slags opstår heller ikke selvom man forsøger

Men man vælger altså selvom om ligegyldige indlæg i en kunstig verden med fremmede mennesker skal påvirke en...tag det da for det det er...og hvis det er de anonyme der er problemet for dig, så er det da super let at undgå, du skal bare ikke læse de anonyme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

SaraLM

Armen du forstår jo slet ikke hvor jeg vil hen!
Jeg prøver at foreslå en måde hvorpå der kan være mindre ballade herinde, ikke fordi det bringer mit pis i kog men fordi der er SÅ mange der reagerer på det herinde generelt...

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

SaraLM skriver:

Armen du forstår jo slet ikke hvor jeg vil hen!
Jeg prøver at foreslå en måde hvorpå der kan være mindre ballade herinde, ikke fordi det bringer mit pis i kog men fordi der er SÅ mange der reagerer på det herinde generelt...

Jamen, det er altså ikke de anonyme indlæg der skaber balladen, det er jo menneskerne...jeg kan slet ikke se de anonyme indlæg er problemet og da slet ikke nu hvor man får opjævet anonymiteten hvis man misbruger den.

Så nej, jeg forstår dig på ingen måde, jeg tror bare man skal overveje hvordan man påvirkes af de her kunstige verdener..

Jeg har været på flere sider og jeg har aldrig oplevet et så godt sted som det her...og jeg har ellers fået mine høvl herinde...

Anmeld

6. maj 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu har baby.dk valgt, som et af de eneste fora på nettet, netop at HAVE muligheden for anonymitet, og det tiltrækker rigtigt mange brugere, som af forskellige og meget personlige årsager ønsker at være anonyme. Disse mennesker kan netop med tryghed være herinde, hvor de ellers ville være forhindrede i at få svar på spørgsmål og finde tryghed i mængden, og dem skal der også være plads til.

Fra tid til anden har vi denne debat oppe, det er også derfor jeg lige vælger at gå ind og skrive i den, for det er nu engang en del af baby'dk's profil, at man har den mulighed, modsat andre sites.

Selvfølgelig er det sørgeligt, når brugere misbruger denne mulighed i negativ betydning, men igen..uanset hvor vi befinder os henne i samfundet, så vil der altid være nogle, der misbruger goderne, men det skal ikke komme til at skade de, der har behov for dem.
Og så er det, at vi i staff kan ophæve anonymiteten, så ingen kan misbruge den helt.

Ellers vil jeg nu sige, at tager man antallet af tråde, der stille og fredeligt kører, oprettet af en anonym, så er der hundreder af dem, før der kommer en, der bliver misbrugt.
Så føler I at en anonym misbruger deres mulighed, så anmeld tråden eller gå ganske enkelt uden om den.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Nu har baby.dk valgt, som et af de eneste fora på nettet, netop at HAVE muligheden for anonymitet, og det tiltrækker rigtigt mange brugere, som af forskellige og meget personlige årsager ønsker at være anonyme. Disse mennesker kan netop med tryghed være herinde, hvor de ellers ville være forhindrede i at få svar på spørgsmål og finde tryghed i mængden, og dem skal der også være plads til.

Fra tid til anden har vi denne debat oppe, det er også derfor jeg lige vælger at gå ind og skrive i den, for det er nu engang en del af baby'dk's profil, at man har den mulighed, modsat andre sites.

Selvfølgelig er det sørgeligt, når brugere misbruger denne mulighed i negativ betydning, men igen..uanset hvor vi befinder os henne i samfundet, så vil der altid være nogle, der misbruger goderne, men det skal ikke komme til at skade de, der har behov for dem.
Og så er det, at vi i staff kan ophæve anonymiteten, så ingen kan misbruge den helt.

Ellers vil jeg nu sige, at tager man antallet af tråde, der stille og fredeligt kører, oprettet af en anonym, så er der hundreder af dem, før der kommer en, der bliver misbrugt.
Så føler I at en anonym misbruger deres mulighed, så anmeld tråden eller gå ganske enkelt uden om den.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. maj 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Jamen, det er altså ikke de anonyme indlæg der skaber balladen, det er jo menneskerne...jeg kan slet ikke se de anonyme indlæg er problemet og da slet ikke nu hvor man får opjævet anonymiteten hvis man misbruger den.

Så nej, jeg forstår dig på ingen måde, jeg tror bare man skal overveje hvordan man påvirkes af de her kunstige verdener..

Jeg har været på flere sider og jeg har aldrig oplevet et så godt sted som det her...og jeg har ellers fået mine høvl herinde...

jeg er enig

Anmeld

6. maj 2011

Laura.

MariaE skriver:

synes folk skal lade væremed at lade så påvirke at alt det skrammel der bliver skrevet.....

Ja, der er anonyme indlæg...og ja, nogle hænges ud,menmange kommer der ikke navn på og gør det endelig det,så kan folk sagtens selvforsvare sig selv....vi er veltrods alt ansvarlige voksne mennesker der sagtens kan sige fra???

Må indrømme det ikke kan sætte mit pis i kog at folk er ano.

I det tilfælde med posten og tøjet, jamen hun har jo selv meldt ud det var hende der havde sendt det osv, så hun har jo nu sagt til folk at det ikke hænger sådan ud somkøber måske troede...og køber ville heller ikke levere navne jo.

LÆR dog at sortere i skidt og skrammel i stedet for at hænge jer op de anonyme indlæg, hvme skalsåbestemme hvemder må være ano eller ej, dem der skriver pm hæmoridersomde synes er pinligt, eller dem som har mistet men hvor det jo ikke er pinligt for nogen????

Lad dog folk være ano og så lær selv at sortere fra i hvad der er værd at læse og gå op i og hvad der ikke er.

Præcis som jeg selv ville have skrevet det !

Anmeld

6. maj 2011

Sof

Jeg er helt enig i Eva's formulering, for det er jo ikke anonymiteten, men folkene bag der er problemet og jeg tror ikke det vil hjælpe at fjerne anonymiteten.

Til gengæld kan man jo så tage det der bliver skrevet med en gran salt, når folk ikke engang tør stå ved det de siger

Anmeld

6. maj 2011

Sof

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. maj 2011

Frøken J.

Jeg er ikke sikker på, at jeg ville være her, hvis man ikke kunne være anonym. Jeg har tit ting, som jeg har brug for at vende med andre kvindfolk, som jeg ikke har lyst til at ligge ansigt på. Dels fordi jeg er meget offentlig ifm. min blog, og dels fordi man ikke skal kunne finde ALT om mig på et babyforum. Og de ting passer ikke nødvendigvis ind i de kategorier, som det i startindlægget er opstillet som værende ok at være anonym i. 

Ydermere synes jeg det er svært at komme ind i en ny verden i ens liv af graviditet og babyer, og ofte kan jeg støde på spørgsmål, som jeg VED for nogen virker komplet idiotiske og latterlige, men som jeg alligevel har brug for svar på, og der kan jeg bedst lide at være anonym. Kære Sussie siger jo så fint, at der ikke findes dumme spørgsmål, men kun dumme svar, men man ved jo godt hvad folk tænker nogen gange, og det er nok til at skræmme mig væk.

Ydermere synes jeg ikke jeg oplever, at der er adskillige anonyme indlæg der skaber ballade, fordi de er anonyme. Der dukker i ny og næ en personlig én op, men så må man jo anmelde til support, som er hurtige til at ordne den slags. Som regel kan der være fnidder i de debatter, men det ville der have været uanset om opretter var anonym eller ej, fordi det mere er emnet end personen bag, som er sprængfarligt og sætter sind i kog. Og det ville det emne også have gjort, havde opretter ikke været anonym.

Alt i alt føler jeg ikke, at der er nogen problemer med anonymiteten og elsker den funktion. Ser man problematiske indlæg, må man anmelde dem, og så er dén ged barbaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.