erfaringer med øjenbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. november 2008

linemus

Jeg er bange for, at Signe og måske også Nanna har fået øjenbetændelse. De har begge (Signe værst) haft noget puds i øjnene især efter middagslur (har dp fortalt), hvor det skulle vaskes væk.

Jeg læste lidt om det igår. Der stod, at det kunne komme i forbindelse med forkølelse, hvor det ikke er smitsomt, men hvis det hvide i øjet var rødt, var det smitsom øjenbetændelse, der skal behandles.

Signe er rød (blodsprængt) i siden af det ene øje, og måske er hun lidt mere rød end normalt (tjekker lige imorgen). Men hvad vil det sige, at øjet er rødt for at der er betændelse? Er det hele øjet? Skal vi til lægen nu?

Håber bare, der ikke er spor imorgen, for selv om vi har været heldige at være forskånet for alt muligt indtil nu, så har jeg slet ikke tid eller overskud til at have sygt barn hjemme. Slet ikke et sygt barn med krudt i røven.

Opgivende suk, Line.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

linemus

Nå ja, så opdagede jeg lige her til aften, at Nanna går sjovt på det ene ben! Hun havde ikke tøj på, fordi hun skulle i bad, men stak af, så jeg kunne tydeligt se, hvordan hun gik. Hun gik på ydersiden af den ene fod, så det var lige som om benet buede lidt. Og har lidt svært ved at holde balancen (altså ikke mere end hun plejer, men i forhold til søs). Hvad er nu det? Æj... Må godt nok lige have hende til at gå catwalk for mig imorgen, så jeg kan se det ordentligt.

Line - der samtidig med bekymring bliver helt nostalgisk, da jeg pludselig kunne forestille mig nøjagtigt hvordan de lå inde i maven. Kan også huske hvordan Sebastian lå. Håber aldrig jeg glemmer det.

Anmeld

5. november 2008

BellaT

Jeg tror at det for det meste er smitsomt...
Jeg er bange for at Phillip også lige har fået det. Og i forgårs var vi sammen med 10-12 børn på legepladsen, så det er nok der han har fanget det. Øv. Han har ihvertfald haft meget puds i øjet idag efter middagsluren.
Sidst Phillip havde det fik jeg en recept på noget øjensalve via telefonen. Har læst at camillethe slet ikke er så godt som jeg troede. Der er vist nogle bakterier i, som ikke er godt for øjet. Ved det ikke. Ved bare at det virker helt utroligt godt på øjenbetændelse hos hunde.
Men altså, hvis det er smitsom øjenbetændelse må de ikke komme i dp før behandling med øjensalve er påbegyndt. For så smitter det åbenbart ikke mere.
Det der øjensalve er bare mega tykt og umulig at få ind i øjnene. Øv bøv.
Nå, rodet indlæg. Sorry.

Anmeld

5. november 2008

linemus

Jeg læste det om smitsom/ikke smitsom øjenbetændelse her: www.sygeborn.dk

Øv, det der tykke salve er bare rigtig dumt. Brugte det rigtig meget til Nanna, da hun var bette, fordi hun døjede med snask i øjet hendes første 5 mdr. Hun hadede det, og hendes øje blev tørt så meget, at hun var helt rød og det gjorde ondt. Lille stakkel. Men det var noget med tårekanalen, der ikke var modnet, for salven hjalp ikke.

Vi brugte enten afkølet kogt vand eller saltvand (til øjnene, fra apoteket) til at vaske hendes øjne med.

Mon man så kan sende dem i dagpleje, lige så snart de har fået det første dryp i øjet?

Anmeld

6. november 2008

ivfmarie

Så snart de har fået det første dryp må de komme i dp.
Hvor fik tøserne MFR-vaccinen? Jeg fik nemlig at vide at kortvarig øjenbetændelse kunne være en bivirkning til MFR... Malte fik massiv øjenbæ i 1½ dag og så forsvandt det igen lige så hurtigt som det var kommet. det var vist ca 3 dage efter vacc.
Og det med benet/foden... var det ikke Tynens Stella der gik sjovt?? hva mon der blev af det?

god bedring

Marie og en meget moslende Malte

Anmeld

6. november 2008

Loggidut

linemus skriver:

Nå ja, så opdagede jeg lige her til aften, at Nanna går sjovt på det ene ben! Hun havde ikke tøj på, fordi hun skulle i bad, men stak af, så jeg kunne tydeligt se, hvordan hun gik. Hun gik på ydersiden af den ene fod, så det var lige som om benet buede lidt. Og har lidt svært ved at holde balancen (altså ikke mere end hun plejer, men i forhold til søs). Hvad er nu det? Æj... Må godt nok lige have hende til at gå catwalk for mig imorgen, så jeg kan se det ordentligt.

Line - der samtidig med bekymring bliver helt nostalgisk, da jeg pludselig kunne forestille mig nøjagtigt hvordan de lå inde i maven. Kan også huske hvordan Sebastian lå. Håber aldrig jeg glemmer det.

det med øjenbetændelsen kan jeg ikke svare dig på, men det med hun går skævt...ja af med alt tøj, og lad hende rende rundt...så du kan se nøjagtigt hvordan det er...du kan også lade hende have strømper på som du gør våd, og så kig hendes aftryk...går hun skævt kan det handle om en sål i skoen til at rette det op, men du kan jo ringe til SP eller skolelægen og tag en snak med dem!

Anmeld

6. november 2008

linemus

Det er næsten en måned siden, de fik vaccinen, så jeg tror ikke, det er den. De er forkølede lige i tiden, så jeg tror, det er det. Der har nemlig næsten intet været i dag. Heldigvis.

Og det med foden. Jeg vil holde lidt mere øje og prøve dit trick, Loggi. Tak for det.

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.