DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. november 2008

Juniors mor

Så har Julie været i dp i tre dage.
Første dag en time og 2 dage i 4-5 timer. Det går fint med at aflevere hende - hun bliver lidt ked lige når jeg går, men bliver meget hurtig glad igen og leger fint med de andre børn.
MEN hun vil INGENTING spise eller drikke mens hun er der, derfor er vi blevet nødt til at hente hende efter ca 5 timer fordi dp ikke kan lide at hun ingenting får. Når hun kommer ud i klapvognen drikker hun helt vildt, men resten af dagen spiser hun heller ikke så meget.øv!
En anden ting er, at Julie har været vandt til at sove 1 lur fra ca 12.30 og to timer frem. Nu bliver hun allerede lagt kl 9.30 og sover to timer. HUn er ikke træt igen før kl 17, og der kan jeg jo ikke ligge hende til at sove, for så kan hun jo ikke sove om natten. I dag måtte jeg ligge hende i seng 17.30 fordi hun var så træt og ked, så nu vågner hun nok kl 4 og er frisk - øv øv!! Kan jeg godt kræve, at hun bliver lagt senere, selvom det ikke "passer" ind i de andre børns rutiner?
Helle - nybegynder på dp-området!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

ivfmarie

Aj... bliver de lagt til at sove til middag kl 9.30??!! Det var da et mærkeligt tidspunkt? Spørg da om ikke dp'en kan følge den rutine Julie er vant til, ellers skal I jo til at lægge jeres liv helt om!?
Mht det med at drikke (eller ikke), mon ikke det bliver bedre efter et par dage? Det er godt nok synd for hende, men tror du ikke at det bare er en reaktion på det nye liv hos dp'en?

Marie

Anmeld

5. november 2008

Tynen

9.30???!!!!!!
Det passer da ingen steder hen.

Jeg ville da også lige høre om der ikke var mulighed for at tilpasse det lidt bedre.
Vi fik lavet en løsning med vores DP der endte med at falde ret så godt i hak med vores rutine herhjemme så vi ikke altid skulle hjem med et overtræt, sur og pyller barn.

Mht. det med at spise og drikke deroppe, så strejkede Stella også den første uges tid deroppe indtil hun var faldet lidt mere til.

Anmeld

5. november 2008

BellaT

Jeg må godt nok også lige sige: kl. 9.30??! Mærkeligt tidspunkt.
Det er jo heller ikke fordi det er en lille formiddagslur hvis hun sover to timer.. Men simpelthen middagsluren kl. 9.30? Så holder hun sig vågen til om aftenen derfra? Og hvad med så med aktiviterne om formiddagen? Det er måske så bare om eftermiddagen i stedet for?
Nå, ingen hjælp herfra. Kun undren over det mærkelige sovetidspunkt.
Men skønt at hun kan lide at være der.

Anmeld

5. november 2008

linemus

Stemmer i: 9.30??? Det har jeg aldrig hørt før som en dagpleje-rutine.

Her er der aktivitet fra kl.9, dvs. være ude el. i legestue osv. Så får de frokost og derefter middagslur kl.11.30-12. Og bagefter leg derhjemme hos dp.

Hvordan er deres dag så hos dp'en? Går de ikke i legestue og hvordan passer det så med de andre dp'ere? Synes det lyder urimeligt, at de skal holde sig vågne så lang tid fra middagslur til sengetid. Synes også du skal tage en snak med hende.

Line

Anmeld

5. november 2008

Tynen

Vores DP laver i hvert fald alt mulig med børnene ved 9-tiden og så er de som regel putteklare kl. 1215.
Synes også det lyder helt urimeligt at de skal være vågne så længe.

Anmeld

5. november 2008

Tikki

Godt nok et underligt tidspunkt kl. 9.30?? Det synes jeg bestemt, du godt kan spørge til. "Mine" børn bliver puttet omkring kl. 11.30-12 og sover 2 timer frem...selvfølgelig kan der være dage, hvor en af dem har brug for en lille lur om formiddagen også - det ser jeg på de enkelte dage...men det er efterhånden sjældent.

Synes måske det lugter lidt af, at DP skal have pause og derfor lægger hun dem alle samme tid....men det nytter jo ikke, hvis en af børnene ikke har brug for den formiddagslur....

Jeg forsøger at lægge børnene samtidigt til middag, og det lykkede efterhånden meget godt - på den måde får de formiddagen og eftermiddagen sammen til leg og spiser sammen i deres vågne timer, så de kan få glæde af hinanden - derfor er det godt de har samme soverutiner....plus at man som DP også lige kan få pustet ud der midt på dagen..det er nødvendigt, når man har så mange børn......så på den måde er det jo fint at de puttes samtidigt...men 9.30 vil jeg godt nok mene er helt hen i vejret - det må du altså lige høre hende om, hvorfor hun vælger det.....

Anmeld

6. november 2008

Lene76

9,30 det var tidligt at blive lagt......

hos mig sover 3 af ungerne om formiddagen dvs ca fra 8.30/9 til cca 10,30 sådan plus minus

så leger og hygger vi og spiser frokost

og når kl er ca 13 blir de puttet igen (igen sådan plus minus tidspunkt)
og sådan er det hos alle mine kollegaer så mærkeligt at hun blir puttet der ta en snak med hende om det, altså dperen.

Med hensynt til at spise har jeg osse haft et par der ik vil spise i en uge el 1½ men så vende hun sig til mig og de andrebørn også kørte det bare derudad ( hmmm staves???? ) så ta du det bare roligt. Det er nok hendes måde at vise at der er forandring i hendes liv......

Kus Lene, som pt har 4 dpbør og Viktor er den ældste pyh osse derfor energien ik er der til at være her på siden.

Anmeld

8. november 2008

Monica

Altså... Har du fået snakket med hende? Det lyder helt hen i vejret...

Moni - som har været i sommerhus og er lang bagud mht at læse indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.