Helt sikkert ikke udelukket det du skriver... Det har været meget svært at få en lille ny og pludselig skulle dele det hele..mor, far, mormor... Men jeg kan jo bare ikke begribe hvordan han kan beskylde sin far, som jeg ved han elsker for sådan en grov ting.. Selvfølgelig er han kun et barn, og ved ikke hvor alvorligt det er..men han ved da at man ikke må slå sine børn og at man kan komme i fængsel for det... Det har vi engang talt om!!
Helt sikkert har han da nogle ting at tumle med, men det her bliver jo kun værre.... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre/sige.... :/
Jeg tror ikke at du kan regne med at et barn på hans alder kan forstå at der kan være konsekvenser af at lyve. Heller ikke selvom I har snakket med ham om at man kan ryge i fængsel for at slå.
Hvor meget kommunikerer I med ham om hans biologiske far? Fortæller du ham om hans far? Viser billeder o.s.v.? Er din mand åben for at snakke med din søn om at der har været en anden far, at han er den nye far nu o.s.v.? Siger han til din søn at han elsker ham ligeså højt som den nye baby? (Hvis han elsker din søn lige så højt som den nye baby. Gør han det? Hvor lang tid har I været sammen?)
Jeg tror at man kommer længst med at være ærlig og åben, og på den måde kan man måske få din søn til at åbne op og snakke hvis han har spørgsmål eller tvivl i den retning.
Men altså - jeg ved jo ikke om det er dér problemet ligger, det virker bare som en mulighed.
Pøj pøj med det hele :-)
Anmeld