HJÆLP....min søn har beskyldt min mand for at slå ham!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

kamtok

En kæmpe krammer til dig

Kan ikke lige komme på nogle kloge ord lige nu, men håber virkelig at jeres søn vil tage en lang snak med dig/jer om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Sådan har min søn også være dog ikke sagt hans far slå ham men sagt til sin far af min kæreste har og han har aldrig slået ham.skole har også nogle gange ringede for af høre om det med han f.eks skulle have stået på korsør st og hans lille søster i barnvognen faldt ned på skinderne og bløde og falck og vi blev kørt på korsør falck station og andre uhyggeligt røver historie / ting har han sagt om sin far velde med sin lastbil osv osv men de sidste 2 år er dt gået bedre vi har haft lang snakke med ham og de forskelig historie han er komme med os især når han kom hjem fra weekend fra sin far af.Hans far er selv en lYstløgne til tider så et sted skal han jo have det lidt fra men vi siger nu er det nu hele sandheden eller kommer du mere på historien eller hvis vi er ret sikker på det er løgn siger vi benjamin det er da ikke rigtigt vel s åsiger hanej det var nok ikke lige helt sådan det var.Vi siger også af det der få han ikke venner af men kan midste dem hvis han ikke holder op med det der og som sagt de sidste 2 år især det her år her er det bare gået super bedre var til forældre møde i 28 april skole have kun positiv ting af sige

Nu hved jeg ikke hvor gammel jeres søn er.men se af få talt med ham om det fortælt ham af det er ikke smart af sige sådan nogle grimme ting far kan komme ind af sidde fordi skole kunne have ringe til politie og indnu værre overi kommunen osv.

Se af tag fat i det nu og kæmp med ham det kan tag sin tid hved vi.

Knus herfra Henriette

p,s skal siges min søn går på en helddagsskole for børn der er bagud fejler dit og dat. den 1 aug skal han på nørrevang spicale(staves nok forkert) klasse.

Anmeld

5. maj 2011

modesty

Der er en lignende situation her (dog med en død lillesøster som faktor - men måske I alligevel kan bruge nogle af rådene):

http://voresborn.dk/brevkasse/70-sporg-bornepsykologen/6576-psykologi?secid=9&catid=70&id=6576

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

kiwilouise skriver:

hvor gammel er din søn?

Jeg ved godt jeg ikke har fået alle detaljer med, men jeg har lige en 7½ mdr dreng også....

Han er 8, og min mand er ikke hans rigtige far..hans rigtige far er død og han har aldrig kendt ham...

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg vil sige at hans lærer handlede rigtigt, da de har en skærpet pligt til at tage affære hvis de får mistanke om at der er noget galt med et barn eller barnets forhold. Så det er da på en måde positivt.

Dernæst er det selvfølgelig ret relevant om der kan være nogen form for sandhed i det? Jeg ved godt man ikke ønsker at indse det, men KAN det være sandt??

Og hvis det ikke er sandt, så har din søn stadig brug for hjælp, for det er ikke helt normalt eller ok at finde på den slags løgne, hvis det er det.
Så jeg synes under alle omstændigheder du skal tage en snak med din søn. Alene, bare ham og dig. Og så finde ud af hvad der er op og ned, kan han evt. have misforstået en situation som din mand måske har opfattet som sjov eller pjat, men som din søn ikke forstod eller så det sjove i?
Det er en super træls situation, jeg håber du finder ud af det. Held og lykke

Der er ingen sandhed i det...det ved jeg med sikkerhed! Min søn kan være svær og håndtere til tider,og det gør at man komme ud i situationen hvor man ikke ved hvad man skal stille op..men slå..det kunne min mand aldrig finde på!!

Det er en rigtig møg situation...

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det er bestemt ikke en rar situation at stå i. Jeg tænker at du på ingen måde må skælde din søn ud, men være imødekommende og forsøge at finde ud af, hvorfor han har fortalt som han har gjort. 

Har din søn det svært i skolen, siden han har søgt opmærksomheden hos pågældende lærer? 

Jeg går ud fra, at læreren ikke tror på at der er belæg i de ting din søn fortæller, siden hun ikke gør yderligere ud af situationen? 

Lærerne ved godt at kan fortælle historier og pynte på sandheden, så derfor kontaktede hun (gudskelov) os først..og gik ikke til kommune og politi!!

Han har det da ikke altid så nemt i skolen,men alt i alt, går det godt...

Sommetider kan han godt gå lidt sine egne vegne, men han er dygtig og har da også jævnligt kammerater med hjemme...

Jeg forstår ikke det her,og ved virkelig ikke hvad jeg skal sige til ham når han kommer hjem...

Et eller andet sted skal der vel falde en konsekvens af sådan en frygtelig løgn....

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Puha, den er svær.
Synes det er ret skræmmende at et barn skal finde på dette og evt skade sine forældre bevidst. OG så at tanken har strejfet jer at det kunne være det, hvorfor har i lige præcist tænkt den tanke???

sender jer et kømpe kram

Grunden til at tanken strejfer os, er nok pga at han før har sagt til mig at far log ham og ligeledes sagt at jeg slog ham.. Af en eller anden grund mener han at hvis man evt har taget fat i armen, under en irettesættelse eller lign, så er det at slå... Vi har også haft en snak om herhjemme at det ikke er så smart at sige at man er blevet slået, hvis det ikke er tilfældet...

Vi var sikker på at det måtte være noget alvorligt, siden de indkaldte til samtale...

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor85 skriver:

hej her fra også har også næsten lige været det sammen igennem. men ikke noget jeg vil ud med her. så hvis man kan skrive til dig i pm ville jeg gerne det

Hejsa.. Du må meget gerne skrive til mig.. Poster lige til dig!

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hejsa

Hvor gammel er din søn?

Jeg bebrejder dig ikke, men det er for mig påfaldende at I tænker det kan være Jeres søn har sagt at din mand har ydet vold mod ham. Hvorfor tænker I overhovedet dette hvis din mand aldrig har slået ham? -Altså hvis de ringede fra min datters skole og sagde sådan til mig, ville jeg straks begynde at bekymre mig, men jeg ville aldrig tvivle på om det kunne være noget vi havde gjort galt, hvis du forstår.

Hejsa..

Min søn er 8.. ville gerne ha uddybet mit indlæg lidt, men har en lille gut på 7½ mdr, der kræver opmærksomheden..

Jeg kan godt forstå du tænker som du gør, men grunden til vi tænker det, er fordi han har brugt påstandene herhjemme et par gange, hvor vi har måtte forklare hvad der er at slå,og hvad der er at tage fat i armen under en opdragelses situation...

Det skal siges at min mand ikke er hans rigtige far, men hans far er død, og han har aldirg kendt ham....

Anmeld

5. maj 2011

modesty

Jeg ved godt jeg ikke har fået alle detaljer med, men jeg har lige en 7½ mdr dreng også....

Han er 8, og min mand er ikke hans rigtige far..hans rigtige far er død og han har aldrig kendt ham...

Jeg tror måske at der ligger en årsag gemt i det sidste du skriver. At hans egen far er død og at han aldrig har kendt ham. Kan det være en måde for din søn at kommunikere at han måske tumler rundt med nogle tanker om hvem hans rigtige far er, at det er svært for ham at han aldrig kommer til at møde sin rigtige far? 

Og nu er der en ny søn, som er fars "rigtige" søn o.s.v. Jeg siger ikke at din mand favoriserer det ene barn frem for det andet, men derfor kan det jo alligevel sagtens sætte gang i tanker og tvivl hos din søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.