Jeg forstår det ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Der skal helt klart gøres noget ved problemet, men om børnene skal fjernes, ved jeg ikke? Måske i værste tilfælde, hvor børnene bliver syge af det.

Jeg mener helt 100% at det er forældrens ansvar at børnene ikke bliver overvægtige, for mange af dem som er svært overvægtige og ikke "kan" tabe sig har været det hele livet!

Ja, jeg mener det er omsorgssvigt, for selvom forældrene måske gør det i en god mening, giver børnene god og fed mad, gør de børnene en bjørnetjeneste, som de kan risikere at lide under resten af deres liv!

Men samfundet har vel egentlig også et ansvar....tænker på de svage familier, dem uden ressourcer socialt såvel som økonomisk. De forældre der ikke kan finde tid, overskud og penge til sund kost...jeg tænker lidt at fælles skolemad som er tilskudsberettiget ville kunne være en god løsning til at sikre børn i hvertfald et sundt måltid om dagen og endvidere burde de sunde fødevare være meget billigere, så det kan betale sig økonomisk at købe og lave sund mad.

Knus Eva...som er helt enig i det du har skrevet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Maria9990

Ja, helt sikkert.
Hvis det bliver ved med at udvilke sig som det gør, bliver samfundet også nødt til at gribe ind, for de børn, som er overvægtige er dem som om 10 år, skal ud på arbejdsmarket. og det vil ikke være alle der vil være i stand til at yde det optimale pga. dårlig fysisk form og dårlig ryg, ben, knæer osv.

Jo, fælles skolemad ville være en super idé, hvis det bliver sundt som det skal være og ikke at sammenligne med flymad på bakker, som egentligt er skide usundt!

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja, helt sikkert.
Hvis det bliver ved med at udvilke sig som det gør, bliver samfundet også nødt til at gribe ind, for de børn, som er overvægtige er dem som om 10 år, skal ud på arbejdsmarket. og det vil ikke være alle der vil være i stand til at yde det optimale pga. dårlig fysisk form og dårlig ryg, ben, knæer osv.

Jo, fælles skolemad ville være en super idé, hvis det bliver sundt som det skal være og ikke at sammenligne med flymad på bakker, som egentligt er skide usundt!

Mon ikke der er nogle kvalitetskrav på skolemad og bh-mad...det vil jeg tro. Nu kommer der jo snart tvungen bh-mad, men spændende bliver det da.
Knus Eva..

Anmeld

5. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

Mon ikke der er nogle kvalitetskrav på skolemad og bh-mad...det vil jeg tro. Nu kommer der jo snart tvungen bh-mad, men spændende bliver det da.
Knus Eva..

Jo, det vil jeg da håbe 45.png

Knus 60.png

Anmeld

5. november 2008

lonemus

Jeg forstår simpelthen ikke dem der stadig går på kure, tager piller eller på anden måde forsøger at tabe sig ved andet end sund kost og motion.
Det er jo ingen videnskab, det er ikke dyrt og det er ikke svært at få fat i det der skal til.
Spis sundt og rør dig, så kommer det af sig selv og samtidig vil vægten kunne holdes altid...
Nå, men det var bare en undren...har set en del tabe sig ved kure og tage endnu mere på bagefter...hvorfor ikke bare leve sundt og være god ved kroppen???
Nå, bare lidt undren herfra...
Knus Eva..

Nu kan jeg jo kun svarer for mig selv, men for mit vedkommende handler det simpelthen om dårlige vaner. Og selvom det er dårlige vaner, så har jeg bare så svært ved at bryde dem...ironisk nok holder jeg godt fast på dem, fordi de på en akavet måde giver mig tryghed.

Jeg har været på mange kure i mit liv, jeg har tabt mig mange gange, men alt har jeg taget på igen. Hos mig ligger det psykisk, jeg spiser med følelserne. Jeg har faktisk gået til psykolog pga det for en 6-7 år siden, netop fordi jeg ville finde årsagen. Desværre fandt jeg ikke en egentlig årsag, men jeg fandt nogle nye sider, som jeg kunne arbejde med - jeg tabte mig også bagefter, men tog på igen! Så ja, det løste egentlig ikke noget, men for mig var det vigtigt at kigge efter inden i mig selv.

Jeg ved nu i dag, at jeg altid er gået ind i det med den helt forkerte holdning. Jeg har kun tænkt på det som en kur, aldrig som noget varigt. - Og så er det jo klart kiloene kommer igen. I dag har jeg lært, at jeg aldrig bliver færdig, for det er jo rigtigt.
Jeg taber mig nu langsomt, selvom det er meget svært at ændre ens vaner gennem hele livet. Men hvor der er vilje, er der også altid en vej 60.png

Lone - som håber du har det godt, jeg har ikke været så aktiv den sidste uges tid pga. min datter har været syg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.