Jeg forstår det ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. november 2008

Honningblomst

Jeg forstår simpelthen ikke dem der stadig går på kure, tager piller eller på anden måde forsøger at tabe sig ved andet end sund kost og motion.
Det er jo ingen videnskab, det er ikke dyrt og det er ikke svært at få fat i det der skal til.
Spis sundt og rør dig, så kommer det af sig selv og samtidig vil vægten kunne holdes altid...
Nå, men det var bare en undren...har set en del tabe sig ved kure og tage endnu mere på bagefter...hvorfor ikke bare leve sundt og være god ved kroppen???
Nå, bare lidt undren herfra...
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Heidi B

Fordi det kræver mere overskud...
Men det kan gøres med planlægning...
Jeg er begyndt at løbe når jeg enten henter eller aflverer børn.
Cykler en omvej hjem, når jeg cykler...
Laver gymnastik med ungerne, de elsker det...
Det er straks værre ikke at hygge med slik om aftenen....
Men nu skal jeg til at lave smooties istedet...
Men synes da selv det er svært at ændre mine vaner... Er da nået halvejs ned ad vejen, inden jeg kom i tanke om at jeg skulle lige skifte til løbetøj, men kæmper...
Og så opbakning.....

Heidi

Anmeld

5. november 2008

Maria9990

Jeg er ikke selv overvægtig, og har aldrig været det.

Nogle mennerser er afhængige af mad på samme måde som andre er af alkohol og narkotika.

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Jeg er ikke selv overvægtig, og har aldrig været det.

Nogle mennerser er afhængige af mad på samme måde som andre er af alkohol og narkotika.

Ja, det er helt rigtigt....men når de vil tabe sig, så skal de jo lige meget hvad undvære mad...det er et valg man må tage. Hvordan har man lyst til at leve og hvor længe...
Knusææ

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Fordi det kræver mere overskud...
Men det kan gøres med planlægning...
Jeg er begyndt at løbe når jeg enten henter eller aflverer børn.
Cykler en omvej hjem, når jeg cykler...
Laver gymnastik med ungerne, de elsker det...
Det er straks værre ikke at hygge med slik om aftenen....
Men nu skal jeg til at lave smooties istedet...
Men synes da selv det er svært at ændre mine vaner... Er da nået halvejs ned ad vejen, inden jeg kom i tanke om at jeg skulle lige skifte til løbetøj, men kæmper...
Og så opbakning.....

Heidi

Lyder sgu ret sejt...super flot...
Knus..

Anmeld

5. november 2008

Maria9990

Ja, selvfølgeligt skal de undvære mad, hvis de gerne vil tabe sig.
Men for nogle er det noget bare meget svære og mere uoverskueligt end andre, så prøver de det de tror er den "nemme løsning" som slankepiller osv..

Jeg tager virkeligt hatten af for dem som bare "bider i de sure/søde æble 76.gif" og laver livsstilen helt om! Men tror bare desværre ikke at det er så lige til for alle 54.png

Knus 60.png

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja, selvfølgeligt skal de undvære mad, hvis de gerne vil tabe sig.
Men for nogle er det noget bare meget svære og mere uoverskueligt end andre, så prøver de det de tror er den "nemme løsning" som slankepiller osv..

Jeg tager virkeligt hatten af for dem som bare "bider i de sure/søde æble 76.gif" og laver livsstilen helt om! Men tror bare desværre ikke at det er så lige til for alle 54.png

Knus 60.png

Ja, men hvis man undersøger bare lidt, så finder man jo hurtigt ud af at kure kun er vejen til endnu højere vægt...men jeg har da ondt af alle de store mennesker der gerne vil og ikke kan tabe sig....vil dog stadig mene det er psykisk der er noget galt og dermed der, der først skal sættes ind.
Men det er jo desværre et stort samfundsproblem....
Knus..

Anmeld

5. november 2008

Maria9990

Ja , det tror jeg du har helt ret I.
Men jeg tror også det er er vigtigt at man har nogle omkring sig, som bakker en op i det man gør.

Jeg havde engang en veninder der var meget overvægtig, hun kom så på julemærkehjem og tabte sig ret meget.
Da hun så kom hjem sku det fejres med slik og junkfood.
Og ellers var det lidt salat til hende og så en masse usundt til resten af familien, så selvfølgeligt tog hun det hele på igen, da hun ikke havde nogle der støttede hende i det hun gjorde.

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja , det tror jeg du har helt ret I.
Men jeg tror også det er er vigtigt at man har nogle omkring sig, som bakker en op i det man gør.

Jeg havde engang en veninder der var meget overvægtig, hun kom så på julemærkehjem og tabte sig ret meget.
Da hun så kom hjem sku det fejres med slik og junkfood.
Og ellers var det lidt salat til hende og så en masse usundt til resten af familien, så selvfølgeligt tog hun det hele på igen, da hun ikke havde nogle der støttede hende i det hun gjorde.

Så er vi der, hvor man kan stille spørgsmål ved om børn der får forkert kost og som bliver fede med alt det negative det medfører, skulle kunne tvangsfjernes fra deres familie...er det omsorgssvigt at fylde forkert mad i sine børn og derved risikere at forkorte barnets liv og udsætte dem for større risiko for mobning og isolation...???
Knus..

Anmeld

5. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

Så er vi der, hvor man kan stille spørgsmål ved om børn der får forkert kost og som bliver fede med alt det negative det medfører, skulle kunne tvangsfjernes fra deres familie...er det omsorgssvigt at fylde forkert mad i sine børn og derved risikere at forkorte barnets liv og udsætte dem for større risiko for mobning og isolation...???
Knus..

Der skal helt klart gøres noget ved problemet, men om børnene skal fjernes, ved jeg ikke? Måske i værste tilfælde, hvor børnene bliver syge af det.

Jeg mener helt 100% at det er forældrens ansvar at børnene ikke bliver overvægtige, for mange af dem som er svært overvægtige og ikke "kan" tabe sig har været det hele livet!

Ja, jeg mener det er omsorgssvigt, for selvom forældrene måske gør det i en god mening, giver børnene god og fed mad, gør de børnene en bjørnetjeneste, som de kan risikere at lide under resten af deres liv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.