Til jer der har født flere gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

kkk

tatii72 skriver:

Nu har jeg kun 3 uger til min termin, så jeg tænker en del over over hvordan min fødsel kommer til at gå.

Fra min sidste gang kan jeg huske at jeg skulle igennem en smertehelvede efter fødslen.

Altså det med efterveer, toilet besøg, smerter i brysterne osv.

Er det lige så slemt 2 gang gang? Eller er der nogle ting der er værre/ mindre smertefulde?

Jeg ville sætte stor pris på hvis nogle vil dele ud af sine erfaringer, så jeg er nogen lunde ved hvad jeg KAN forvente (ved godt at vi alle forskellige )

1. gang var jeg blevet syet lidt og det gjorde ondt at sidde på en stol og jeg havde MEGET svært ved at overskue toiletbesøgene. Amning gav huller og sår på brysterne så det gjorde også nas, men jeg holdt ud og sårende helede og jeg ammede fuldt på begge bryster (det er mit ene bryst der er værst til at få sår...). Men jeg havde ingen efterveer af betydning.

2. gang blev jeg ikke syet og alt det der med toiletbesøg og sidde alm. på stol var ikke noget problem overhovedet. Min datter nr to var ikke særligt godt til at tage brystet rigtigt så amningen gjorde mindst lige så ondt som første gang og efter ikke særlig lang tid besluttede jeg kun at amme på det ene bryst, så jeg kunne slippe for de smertefulde huller. Det gav lidt skæv bryststørrelse ind i mellem (men ikke efter endt amning), men var intet problem at amme fuldt ud på kun ét bryst. Efterveer var der i rå mængder denne anden gang.

3. gang fin fødsel uden syninger igen. Amningen gik som 2. gang. Men jeg havde af mystiske grunde ikke nogen smertefulde efterveer denne gang - så for mig gælder det ikke at efterveerne bliver værre og værre... Nu venter jeg nr. 4 og håber at kunne lykkes med at amme på begge bryster denne gang og at jeg kan være heldig igen at slippe for efterveerne

Hmm... Er ikke så god til korte indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.