Til jer der har født flere gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Minmio

Nu har jeg kun 3 uger til min termin, så jeg tænker en del over over hvordan min fødsel kommer til at gå.

Fra min sidste gang kan jeg huske at jeg skulle igennem en smertehelvede efter fødslen.

Altså det med efterveer, toilet besøg, smerter i brysterne osv.

Er det lige så slemt 2 gang gang? Eller er der nogle ting der er værre/ mindre smertefulde?

Jeg ville sætte stor pris på hvis nogle vil dele ud af sine erfaringer, så jeg er nogen lunde ved hvad jeg KAN forvente (ved godt at vi alle forskellige )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

celkt

nej, vi er jo ikke ens...

men for mit vedkommende har det været sådan at efterveerne absolut bliver værre og værre for hver gang, (har fået nummer tre nu) jeg vil nærmest sige, de bliver dobbelt op for hver gang, så det er ikke vildt fedt... Til gengæld syntes jeg ens bryster slipper meget bedre fra det for hver gang, denne her gang har jeg hverken haft sår på brystvorterne eller specielt ubehag omkring det. Jo, de er da ømme i starten, men det gik hurtigt over.

Jeg har så ikke oplevet at blive syet forneden, så ud over lidt ømhed og en fornemmelse af at det hele er ved at falde ud forneden de første par dage efter, syntes jeg ikke det har været slemt nogen af gangene...

held og lykke med den snarligt forestående familieforøgelse...

Anmeld

4. maj 2011

Muffinmus

Efterveerne var laaangt værre anden gang, havde sgu lyst til at tude de første mange dage...

brysterne var lige så ømme synes jeg, og det gjorde ondt de første 14 dage mindst at amme....RIGTIG ondt.

Anmeld

4. maj 2011

Diana...

Jamen her var det lidt bladet. 

1. gang havde jeg ikke efter veer det havde jeg så 2. gang og mange og det gjorde NAS. 

1. gang gjorde det mega ond da jeg tisset det gjorde det ikke anden gang. 

1. gang havde jeg mega ond i brysterne det havde jeg ikke anden gang. 

1. gang kom jeg hurtigere over det end anden gang (men jeg var også mere syg 2. gang under graviditeten) 

Anmeld

4. maj 2011

Nalle

Min anden fødsel var meeeget nemmere end første, og så tog den kun 5½ time

Vandet gik, 2 min efter kom veerne, og så var det SÅ skønt at ligge i sin seng 4 timer efter jeg havde født

Anmeld

4. maj 2011

LinLin

Puuh... efterveerne var SÅ forfærdelige anden gang  - ked af at sige det

Selve fødslen tog 4½ time helt fra start til han kom (mod knapt 12 t første gang)!

Anmeld

4. maj 2011

Minmio

1000 tak for jeres svar

Selve fødslen er jeg slet ikke bange for, det tog kun 3 timer sidste gang, men alt efter fødslen skræmmer mig stadig, især toilet besøg, av av av. Efterveer er jeg også lidt bange for, dem havde jeg nemlig ikke sidste gang heldigvis.  

Anmeld

4. maj 2011

oerbaek

jeg vil sige at 2 gang syns jeg ikke efter veerne var slemme men det var de her 3 gang... 

amningen 2 gang gik helt galt og han var ved at sutte hele vorten af, der var simpelthen hul hele vejen rundt om og jeg tudede nærmest når han skulle have mad, sådanne var det slet ikke 1 gang, her 3 gang er det gået meget nemmere.... 

Anmeld

4. maj 2011

camilla28

havde det rigtig slemt med efterveer o brændesvie helved ved toiletbesøg og aarrhhh når den lille blev lagt til 2 gang

efterveer de var der men slet ike på samme måde toiletbesøg heller ikke så slemme men var så heller ikke bristet  amningen var liidt sværer o få igang men  altså  forskellige oplevelser

Anmeld

4. maj 2011

camilla28

ta brugseren og  lunken vand i mens du tisser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.