chance hele maaneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Gravid2012

Hej alle sammen!
Ville lige spoerger om et lille spoergsmaal.

er det kun den ene dag man har aegloesning man kan blive gravid?

eller er der bare en meget mindre chance resten af maaneden???

Haaber i kan hjaelpe mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

smlmea

Du er kun frugtbar i ganske få dage på en måned.

Det optimale tidspunkt for samleje,er dage før ægløsning (sæd kan holde sig i 2-5 dage i æglederen,hvor befrugtningen finder sted),dage for ægløsning,og dagen efter.

Anmeld

4. maj 2011

Gravid2012

smlmea skriver:

Du er kun frugtbar i ganske få dage på en måned.

Det optimale tidspunkt for samleje,er dage før ægløsning (sæd kan holde sig i 2-5 dage i æglederen,hvor befrugtningen finder sted),dage for ægløsning,og dagen efter.

okay saa i den foerste uge efter mens, er der absolut ingen chance? for er det ikke 14 dage efter mens man har aegloesning, eller ?

Anmeld

4. maj 2011

Muffinmus

altså, hvis du VED din ÆL ligger 14 dage før din mnes, så nej, så er chancerne ringe for at blive gravid, men nogle kan jo evt have det på dg 10 fra mens første dag eller dag 20....det er meget forskelligt, de 14 dage før forventet mens er bare en ca udberegning udfra normalt gennemsnit jo.

Derfor har du størst chance nogle dage før og en dags tid efter ÆL, ikke ret meget mere end det.

Anmeld

5. maj 2011

NilleG

Jeg ved ikke præcis hvornår jeg blev gravid da min kæreste kun var hjemme i weekenderne i en periode og tog æl-test  imens han var hjemme og der var den tydelig negativ, men alligevel blev jeg gravid

Anmeld

5. maj 2011

Rockertand

stephanie1988 skriver:

Hej alle sammen!
Ville lige spoerger om et lille spoergsmaal.

er det kun den ene dag man har aegloesning man kan blive gravid?

eller er der bare en meget mindre chance resten af maaneden???

Haaber i kan hjaelpe mig....

Som skrevet, så kan sædceller holde sig i 2-3 døgn (de 5 dage er supersæd, det er der ikke så mange, der har) - og når du har ægløsning, så er ægget befrugtningsdygtigt i ca. 8-12 timer, så reelt set har du kun det vindue at blive befrugtet i hver måned. Det optimale er derfor at have samleje dagen før ægløsning, gerne samme dag og dagen efter, så har man gjort alt, man kan, men der er jo ingen garanti for en levedygtig graviditet på trods af det. 

Anmeld

5. maj 2011

SussieThyssen

NilleG skriver:

Jeg ved ikke præcis hvornår jeg blev gravid da min kæreste kun var hjemme i weekenderne i en periode og tog æl-test  imens han var hjemme og der var den tydelig negativ, men alligevel blev jeg gravid

jeg ved ikke..dette er kun et gæt, da jeg overhovedet ikke har forstand på ÆL-tests, så det er også et spørgsmål, men..

Kan det være med ÆL-tests som med graviditetstests, at nogle kan måles og andre ikke???
Det må jo være et bestemt hormon man måler ved en ÆL-test, kan jeg forestille mig...hvis nu det er med dette hormon, som det er med graviditetshormonet hos nogle, at man danner meget lidt af det...så kan det vel være svært at måle...eller hvordan??

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. maj 2011

NilleG

SussieThyssen skriver:

jeg ved ikke..dette er kun et gæt, da jeg overhovedet ikke har forstand på ÆL-tests, så det er også et spørgsmål, men..

Kan det være med ÆL-tests som med graviditetstests, at nogle kan måles og andre ikke???
Det må jo være et bestemt hormon man måler ved en ÆL-test, kan jeg forestille mig...hvis nu det er med dette hormon, som det er med graviditetshormonet hos nogle, at man danner meget lidt af det...så kan det vel være svært at måle...eller hvordan??

Kærligst
Sussie

Har taget dem mange gange og den har været positiv før

Anmeld

5. maj 2011

SussieThyssen

NilleG skriver:

Har taget dem mange gange og den har været positiv før

Kan det have været en der måske ikke har været i orden..man har jo hørt om graviditetstests, der var i udu??

Anmeld

8. maj 2011

NilleG

SussieThyssen skriver:

Kan det have været en der måske ikke har været i orden..man har jo hørt om graviditetstests, der var i udu??

tror det egentlig ikke for har brugt dem i en del måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.