Update fra os, Alberte 3 mdr (Langt, sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Mettemus

DK skriver:

Ejjj hvor er hun dejlig!! Sikke en smuk og lækker lille pige! Det ser jo alt for skønt ud på feriebillederne, men vi har jo også næææsten haft sommer herhjemme! (bob, bob, bob, ikke?)

Hvor er hun sej ud i fysisk kunnen! Richard trillede/faldt fra mave til ryg for første gang i tirsdags, så vi er vist noget bagefter herhjemme!

Vi triller ikke endnu... sinkebaby Laurits ønsker sig en ny motiverende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Kit

Carina87 skriver:

Dejligt at det går godt! Uh ferie syd på kunne virkelig være lækkert! 

Hun ser godt nok sød ud. Billedet med bøllehatten er da for skønt!

Tak.

Ja, bare det at få et par dage med temperatur som en rigtig god dansk sommer...mmmmm...Glæder mig bare så meget til lidt mere sol og sommer herhjemme.

Anmeld

5. maj 2011

Kit

DK skriver:

Ejjj hvor er hun dejlig!! Sikke en smuk og lækker lille pige! Det ser jo alt for skønt ud på feriebillederne, men vi har jo også næææsten haft sommer herhjemme! (bob, bob, bob, ikke?)

Hvor er hun sej ud i fysisk kunnen! Richard trillede/faldt fra mave til ryg for første gang i tirsdags, så vi er vist noget bagefter herhjemme!

Tak tak. Ja, det blev jo kanon vejr herhjemme, da vi tog afsted. Det må der godt komme mere af - Snart!

Albertes trillen startede også med et fald og så gjorde hun det altså for tit til at det var en tilfældighed.

Anmeld

5. maj 2011

Kit

Mettemus skriver:

Ih hvor er hun bare topdejlig, lille Alberte.

Jeg havde slet ikke set dit indlæg, så ville jeg ikke have haft behov for at spørge sådan til jeres rytme i dit eget tidligere- flot Mette!

Hvor er jeg i øvrigt en lille smule lettet (undskyld!) over at læse, at det ikke kun er her hvor vi bare IKKE sover i løbet af dagen. Synes ellers, at alle jeg hører om har unger som bare lige snupper sig 2x2 timers søvn i løbet af dage. Her er det lærmere 3x30-45 min. Et par dage sov han nogle lange lure om formiddagen og jeg tænkte "yes, vi har knækket koden til formiddagslur", men nej - det gik i sig selv om vi er tilbage ved power-nap-udgangspunktet.

Det lyder dejligt med en ferie. Sejt at hun klarede flyveturen og lufthavnsmadness så flot. Det der tjeck in-helvede er bare aldrig sjovt og jeg synes aldrig rigtig det kører flydende.

Dejligt med lidt nyt fra jer, og tillykke med din store pige!

Det er helt i orden. Man kan jo ikke følge med i det hele, selvom man rigtig gerne vil.

Dejligt at høre om andre end os, der bruger powernaps. Synes det har været lidt svært at få hjælp til, da andres børn bare sover de gode lure. Men er ved at acceptere, at sådan er hun nu engang og hvis hun er glad og aktiv, så er det vel også helt ok.

Og tak for dine søde ord.

Anmeld

5. maj 2011

Kit

Og så lige en update på 3 måneders vaccination i dag. Farmand er jo på barsel og var derfor med. Han holdt Alberte, da jeg er noget nåleforskrækket. Der var jo ingen grund til at græder pga. min nervøsitet før stikkeriet.

Første stik er i gang og pludselig ændre hun ansigtsudtryk og stikker i et hyl. Lægen skynder sig at stikke i det andet lår, hvilket ikke gør situationen bedre, men så er det overstået og vi kan trøste. Hun falder lidt til ro hos far og slappe rigtig af efter amning hos mor.

På vej hjem i bilen falder hun i søvn. Hun får en times søvn og vågner, da jeg er på vej i mødregruppe. Vi hygger, hun smiler og pludre løs, men efter et par timer bryder helvede løs. Hun er rigtig rigtig ked og vi pakker sammen og tager hurtigt hjem. Mor trøster, far trøster og intet virker. Hun afviser brystet og til sidst svøber jeg i hendes dyne kun iført ble. Det virker og hun får 30-40 minutters søvn. Herefter er hun i stand til at spise og falder i søvn ved amningen. Her tager hele familien en lur på 1½ time sammen. Alberte ligger trygt hos sin mor kun iført blev og dynen henover. Da vi vågner er hun glad og kan smile, men hun har feber. Jeg får taget den i forbindelse med en skiftning 38,5, men den har været højere tidligere. Hun er så vågen resten af eftermiddag/aften og faldt i søvn for natten (forhåbentlig) kl 20.45 og ligger nu trygt i sin lift.

Puha en dag. Jeg har allerede sagt til farmand, at han godt kan tage fri til 5 mdr.s vacinationen!

Kit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.