Og så lige en update på 3 måneders vaccination i dag. Farmand er jo på barsel og var derfor med. Han holdt Alberte, da jeg er noget nåleforskrækket. Der var jo ingen grund til at græder pga. min nervøsitet før stikkeriet.
Første stik er i gang og pludselig ændre hun ansigtsudtryk og stikker i et hyl. Lægen skynder sig at stikke i det andet lår, hvilket ikke gør situationen bedre, men så er det overstået og vi kan trøste. Hun falder lidt til ro hos far og slappe rigtig af efter amning hos mor.
På vej hjem i bilen falder hun i søvn. Hun får en times søvn og vågner, da jeg er på vej i mødregruppe. Vi hygger, hun smiler og pludre løs, men efter et par timer bryder helvede løs. Hun er rigtig rigtig ked og vi pakker sammen og tager hurtigt hjem. Mor trøster, far trøster og intet virker. Hun afviser brystet og til sidst svøber jeg i hendes dyne kun iført ble. Det virker og hun får 30-40 minutters søvn. Herefter er hun i stand til at spise og falder i søvn ved amningen. Her tager hele familien en lur på 1½ time sammen. Alberte ligger trygt hos sin mor kun iført blev og dynen henover. Da vi vågner er hun glad og kan smile, men hun har feber. Jeg får taget den i forbindelse med en skiftning 38,5, men den har været højere tidligere. Hun er så vågen resten af eftermiddag/aften og faldt i søvn for natten (forhåbentlig) kl 20.45 og ligger nu trygt i sin lift.
Puha en dag. Jeg har allerede sagt til farmand, at han godt kan tage fri til 5 mdr.s vacinationen!
Kit
Anmeld