Min datter er 3 måneder… Argh, hvor går tiden bare hurtigt og hun bliver så stor. 60 cm lang og 5500 gram. Tøj -størrelsen siger lige nu 62, men jeg kan nok godt gøre str. 68 klar. Ved fødslen var hun 51 cm og 2790 gram. Alberte er 100% ammebarn.
Alberte ligger stadig gerne på maven, holder hovedet rigtig flot imens og triller gerne fra maven til ryg både mod højre og venstre. Hun holder nu hovedet, når man trækker hende op i hænderne fra rygleje og rejser sig hele vejen op på strakte ben, når hun får lov. Det tror jeg endnu ikke hun skal kunne, men hun elsker at stå op og kigge på det hele. Motorisk tror jeg altså, at hun er godt med, men jeg ved det rent faktisk ikke.
Vi har netop været hos fotografen og få taget familiebilleder, og jeg GLÆDER mig helt vildt til at få billederne. Hun smiler gladelig til dem hun kender, når de er tæt på, men til et kamera?!?!? Hell no. Men hun ser nu sød ud alligevel. Må lige smide dem op herinde, når vi modtager dem. Der skal jo bruges lidt tid på redigering osv. så jeg ved ikke helt, hvornår det bliver.
Påsken tilbragte vi på Mallorca med min svigerfamilie på en invitation. Alberte klarede flyveturene i stiv arm og en bæresele blev vores redning med morsyg og træt baby i lufthavnen. Jeg har godt nok aldrig rejst påskelørdag før og gør det ALDRIG igen. Aldrig har jeg set så mange mennesker i kø til check-in. OMG vi skulle tjekke ind i terminal 2 og til dem, der kender CPH, så gik køen halvvejs med til terminal 3. Til jer, som ikke kender CPH lufthavn, var der F…ing lang kø.
Kom igennem sikkerhedskontrollen på ca. 5 min, gik til gaten og direkte ombord på flyet – aldrig prøvet før, vi kom jo i god tid kl. 4.30 om morgenen. Men det var en dejlig ferie med All inklusive, så ingen skulle lave mad, vaske op osv. Bare hygge og nyde hinanden. Og det var ekstra ferie for mor her, da manden min tog mere over med Alberte. Hun nød det i fulde drag, men da jeg den ene aften havde efterladt dem alene hjemme med udmalket mælk på flaske for at se et show brød helvede løs. Hun skreg og skreg ifølge faren i 30-45 min (den tid jeg var væk) og ville kun slappe af, når hun var oppe hos far og kunne se døren. Så snart jeg trådte ind holdt hun inde og kunne igen smile til sin far. Stride banan og faren var lidt mut. Varmen gør åbenbart også noget ved de små, for hun fik taget nogle gode lure i løbet af dagen, som hun ellers har konverteret til powernaps herhjemme. To nætter fik hun rigtig holdt ferie og præsterede at sove hhv. 9 og 10 timer i streg om natten. Jeg måtte flere gange op for at tjekke, at hun trak vejret. OG jeg var træt pga. for meget søvn – What?!?!?!
Vejret var dog en blandet fornøjelse og vandet var for koldt til babybadning i børnepoolen.
Mht. rytme herhjemme, så holder vi fest om dagen og vil helst ikke gå glip af noget, så en powernap på mors arm hist og pist er hvad det bliver til. Til gengæld er vi ved at få en god aften/natrytme. Alberte falder i søvn ved mors bryst (ammer liggende i sengen) mellem kl. 20.30-21.30, flyttes over i sin lift og vågner mellem kl. 2-5.30 for at spise og sover så videre inde hos os i dobbeltsengen.
Dejlige unge. Det har varet i næsten 3 uger nu og jeg kæmper for at holde det ved lige. Dagene går med babygymnastik, besøg i svømmehallen, mødregruppe, gåture med barnevogn og hund, og generel hjemlig hygge.
Vi har 7-9-13 hos mor og barn været forskånet for sygdom, andet end de obligatoriske baby bussemænd, men skal vaccineres torsdag morgen.
Med hensyn til moren her, så er jeg ca. 3 kg under pre-graviditetsvægten – må give amningen æren, men jeg tog heller ikke mere end ca. 9 kg på og smed ca. 5 kg allerede ved selve fødslen. Selvom vægten er god nok, så skal der strammes gevaldigt op, men synes godt nok ikke altid overskuddet er der. Jeg prøver dog lidt med Zumba og kan godt mærke min krop i dagene efter. Hvem sagde dårlig form????
Det var vist en update herfra og den blev lidt længere end beregnet. Men I skal da ikke snydes for lidt billeder af min lille Bertemus
Kit
Billede 1: 3 uger gammel
Billede 2: 8 uger gammel
Billede 3: Første svømmetur (8uger)
Billede 4: 10 uger
Billede 5: 12 uger
Billede 6: 3 mdr (13 uger)