ihh altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Pinkrose

jeg tror jeg er en lidt tosset lidt for pylret mor 

Der er godt nok mange ting hvor jeg bliver usikker, især sådan noget med deres vægt, hvilke er lidt spøjst da vi intet overvægt har i familie, men tror det har lidt at gøre med at min søster og svigerinde og jeg har født 3 tøser inde for 8 dage så jeg kommer vidst til at samlinge dem lidt, hvilke jeg udemærket godt ved man ikke skal.

og min sundhedsplejerske giver mig sådan nogle tvetydige svar, så kan slet ikke finde ud af om hun er for stor, eller bare hendes mor der er skrub skør.

Nu er det sådan at Sophia har slem kolik  og gerne vil spise hver 3 time, tror det giver hende noget tryghed. 

Men hun er 10 uger og vejer allerede 5900 og er 60 cm er det for meget med vægten eller ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

IAH

Med den vægt ligger hun i den tunge del af normalen, men også den længste... Jeg kigger i min mappe fra min sp... har du ikke fået sådan én?

Så du har bare en stor pige. Det er der for så vidt ikke noget galt med..

Anmeld

4. maj 2011

Pinkrose

IAH skriver:

Med den vægt ligger hun i den tunge del af normalen, men også den længste... Jeg kigger i min mappe fra min sp... har du ikke fået sådan én?

Så du har bare en stor pige. Det er der for så vidt ikke noget galt med..

nej jeg har kun fået en bog som sundhedsplejersken skriver i nå hun kommer, okay men er det noget jeg skal gøre noget ved, altså prøve at skære ned i hendes måltider? hun bliver bare så ked og sur nå der er gået 3 timer , ved ikke hvad jeg skulle gøre for at kunne trække hende 1 time mere, 

Anmeld

4. maj 2011

IAH

Jeg tror ikke du skal gøre noget med hendes kost...

Tag fat i din sp igen for at blive helt klar over det. Det er jo hendes job at støtte og vejlede.

Knus

Anmeld

4. maj 2011

Pinkrose

IAH skriver:

Jeg tror ikke du skal gøre noget med hendes kost...

Tag fat i din sp igen for at blive helt klar over det. Det er jo hendes job at støtte og vejlede.

Knus

ok mange tak for svar, syntes bare jeg har spurgt hende om det hver gang vi ser hinanden hvilke er hver uge, og så får jeg aldrig rigtig et svar, 

Anmeld

4. maj 2011

IAH

Denisep skriver:

ok mange tak for svar, syntes bare jeg har spurgt hende om det hver gang vi ser hinanden hvilke er hver uge, og så får jeg aldrig rigtig et svar, 

du kunne jo prøve at spørge sp'en her på baby.dk...

Anmeld

4. maj 2011

Pinkrose

IAH skriver:

du kunne jo prøve at spørge sp'en her på baby.dk...

det var en go ide mange tak, havde helt glemt der var en herinde 

Anmeld

4. maj 2011

Elvers

Underligt at din sundhedspjerske er så tvetydig i sine svar Så god idé med at kontakte sundhedsplejersken her på siden

Min læge har sagt, at babyer ikke kan blive for tykke af brystmælk, så jeg tror helt klart ikke du skal skære i hendes måltider! Otto spiser også hver 3. time og nogle gange oftere... Han er knap 8 uger og har samme størrelse som Sophia... Han vejer også 5900 - længden har jeg ikke helt styr på

Stol på, at det du gør er det rigtige!!

Anmeld

4. maj 2011

Pinkrose

Elvers skriver:

Underligt at din sundhedspjerske er så tvetydig i sine svar Så god idé med at kontakte sundhedsplejersken her på siden

Min læge har sagt, at babyer ikke kan blive for tykke af brystmælk, så jeg tror helt klart ikke du skal skære i hendes måltider! Otto spiser også hver 3. time og nogle gange oftere... Han er knap 8 uger og har samme størrelse som Sophia... Han vejer også 5900 - længden har jeg ikke helt styr på

Stol på, at det du gør er det rigtige!!

mange tak for dit svar, ja jeg finder det også mærkeligt at hun ikke bare kan svare mig på det jeg spørger om, jeg kan da ikke være den første med den bekymring tænker jeg, 

Men nu er det bare sådan at sophia får Modermælkserstatning, så ved ikke om det er anderledes der?

Anmeld

4. maj 2011

piadas

Ida var 6 kg. og 59 cm, da hun var 2 måneder, så hun er større end din Sophia. Jeg kigger slet ikke så nøje på vægten, så længe hun trives, så glemt alt om hvor store andre babyer er. Bare hun følger sin egen kurve. Ellers tag et kig på 2 mdr.s. listen herinde, der kan du se, hvor store de andre bebser var da de blev født, og hvor store de var, da de var 2 mdr. Der kan du se, hvor forskelligt, det er. Min Ida bliver ammet oftere end hver 3. time....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.