Fru Nielsen skriver:
Hejsa Tøser
Når jeg er i uge 36 skal vi til vægtsscanning for at holde øje med lillepigen IKKE bliver større end Mathias var, da mit bækken simpelthen ikke kan holde til at føde et større barn end det han var....
ER hun tilbøjelig til at blive større så er meningen at jeg skal sættes i gang før tid. Da jeg med Mathias også blev sat i gang og havde en utrolig dårlig oplevelse med det, frygter jeg så meget at skulle sættes i gang igen, også er det jeg nu har snakket med min jm omkring planlagt kejsersnit istedet for, hvis nu det viser sig hun er stor.
Jeg vil som sådan godt sættes i gang de her 14 dage før, som er meningen hvis nu. Men så er chancen for det ender i akut kejsersnit MEGET stor fordi jeg nok ikke er ordenlig modnet der endnu. Også vil jeg blive lagt i fuld narkose. Det vil jeg under ingen omstændigheder, da det er MEGET vigtig for mig at lillepigen kommer op på mit bryst som det allerførste... Ved godt far er ligeså god, men det er nu engang sådan jeg har det....
Vi har derfor snakket planlagt kejsersnit i stedet for igangsættelse hvis nu.....
Jeg kender bare intet til kejsersnit (planlagt) og vil derfor rigtig gerne høre folks forhistorie, selve fødslen og bagefter.....
Håber på en masse svar, da jeg syntes det giver mere end at sidde og læse om det.....
ved pks før du som sådan ikke barnet op på maven, da der hænger et afskærmnings klæde lige foran en. Det samme med at manden ikke må klippe navlesnoren, da han heller ikke må komme om på den anden side af afskærmningen.
Her kom han ud - pakket ind i varme håndklæder, da operations stuen er ret kold. Fik lige lov at sige hej til ham inden de tog ham ud i et opvarmet lokale, for at tjekke - måle osv.
Jeg havde det afskærmings stykke lige i bryst højde, så man får ikke barnet op på maven... Men får lov at snuse og sige hej.
semi akut ks; der må farmand gerne være med inde også, det går som regl stærkt fra at de tager beslutning om ks til du ligger på operations stuen. Men du bliver rygmarvs bedøvet.. og ellers forgår det som ved pks.
akut ks; det er i narkose og der skal barnet ud ret hurtig da narkosen påvirker barnet på samme måde som moren. Der mår farmand ikke være med.
pks; det foregår stille og roligt.
Frederic kom ud ved pks i uge 38+2 grundet tværleje, så det var den eneste vej ud for ham.