Eksmands nye kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.122 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. november 2008

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen, der har erfaring med, hvordan man håndterer sin eksmands nye kæreste, når der er børn involveret? Vi har et barn sammen, som han selvfølgelig ser. Nu har han fået en ny kæreste, som virker til at ville tage ret så meget del i opdragelse osv. Hvordan får i det til at fungere og hvor meget lader i den nye part blande sig? Kan mærke det irriterer mig menkan ikke rigtig forklare hvorfor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2008

Kvindemin

Anonym skriver:

Hej

Er der nogen, der har erfaring med, hvordan man håndterer sin eksmands nye kæreste, når der er børn involveret? Vi har et barn sammen, som han selvfølgelig ser. Nu har han fået en ny kæreste, som virker til at ville tage ret så meget del i opdragelse osv. Hvordan får i det til at fungere og hvor meget lader i den nye part blande sig? Kan mærke det irriterer mig menkan ikke rigtig forklare hvorfor...

Der irritere dig selvf, fordi der er en ny kvinde i hans og dit barns liv, det er da helt sikkert noget man skal vænne sig til.
Og hun vil da være en del af det hele, på hans side, ligesom hvis du har/ finder en anden. Hvis de bor sammen, jeres barns far og kæresten - ja, så har hun jo også noget at skulle sige i hjemmet, de skal jo have hverdagen til at fungere sammen. Og jeres barn skal finde ud af, at der er to voksne mennesker som bestemmer. Det er jo slet ikke negativt.
Men jeg forstår udmærket godt hvordan du har det, ingen tvivl. Men hvis det bliver for meget for dig, er der jo ikke andet for, at du må sige til din eks - at det går for vidt, på en pæn måde 60.png

Stort knus

Anmeld

4. november 2008

Plysbjørnen

Hej

Selvfølgelig irritere det dig... det er naturligt, og det vil også irritere ham når du en gang finder en ny... Det er naturlov...

Med hensyn til opdragelse, så synes jeg du skal lade dem bestemme hvor meget hun blande sig... Det er ikke op til dig at bestemme... Det skal de nok selv klare at blive uvenner om... Så længe hun ikke lægger hånd på dit barn så skal de nok selv finde ud af det...

Betina

Anmeld

4. november 2008

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke sige præcist, hvad der irriterer mig. Har selv mødt en anden mand, så det er ikke jalousi. Ved bare ikke, hvordan jeg skal gribe det an, føler på en måde, hun træder ind over mit domænde

Anmeld

7. november 2008

Callesmor

Anonym skriver:

Jeg kan ikke sige præcist, hvad der irriterer mig. Har selv mødt en anden mand, så det er ikke jalousi. Ved bare ikke, hvordan jeg skal gribe det an, føler på en måde, hun træder ind over mit domænde

Det er en helt normal følelse når der er børn mellem jer Har du snakket med hende...?? Måske hun er sød og rar og god ved dit barn når hun er sammen med barnet.

Anmeld

7. november 2008

Miamaja

den nye dame maa ikke blande sig i opdragelsen i starten. det er barnets mor og far der skal gore det.

Anmeld

8. november 2008

Anonym trådstarter

Jeg har ikke snakket med hende om det. Vil samtidig gerne, at der kan være et tåleligt forhold mellem os, og det kunne måske blive lidt svært, hvis jeg beder hende blande sig udenom. Er det normalt at have et godt, næsten venindeagtig forhold til sit barns stedmor? Vil det gerne, men det er bare SÅ svært! Hvordan får man sådan noget til at fungere?

Anmeld

8. november 2008

twinboys

Anonym skriver:

Jeg har ikke snakket med hende om det. Vil samtidig gerne, at der kan være et tåleligt forhold mellem os, og det kunne måske blive lidt svært, hvis jeg beder hende blande sig udenom. Er det normalt at have et godt, næsten venindeagtig forhold til sit barns stedmor? Vil det gerne, men det er bare SÅ svært! Hvordan får man sådan noget til at fungere?

Ved at springe ud i det og få snakket om det... Kort og godt besøg dem og få en god snak om det hele... Majbritt

Anmeld

8. november 2008

stine_olesen

Jeg står selv på den side hvor jeg er kæresten til manden med et barn.
Jeg havde det lidt mærkeligt i starten og skulle helt sikkert vende mig til at man er den anden kvinde, de har jo en familie som du kommer og bliver blandet ind i.
Jeg synes så selv jeg har fået et rigtig godt forhold til min kærestes eks dame. Men det føles mærkeligt i starten og rette på et barn der ikke er mit, men jeg blev også nød til det ellers ville det blive udholdeligt at være i samme hjem, der skal sættes nogen grænser i vores hjem hvad hun så gør sammen med sin mor må de jo om, for med to hjem er der også to forkellige måder tingene bliver gjort på, men du bare kan se at dit barn har det godt med sin fars nye dame, kan man jo kun tro at alt går godt og så sætte sin lid til at faren siger fra hvis den nye dame gør noget som han i vil have, det må være op til dem at snakke om hvordan det skal foregå.
En ting jeg aldrig gør er at rette eller spille mor rolle når vi alle sammen er sammen så er det op til hendes mor og far, så tager jeg bare imord hvis hun (barnet) henvender sig til mig 60.png

Men uanset hvad er det er svær situation både for dig og for hans nye kæreste.

KH Stine

Anmeld

8. november 2008

Miamaja

Anonym skriver:

jeg har et rigtigt fint forhold med min mands eks. da jeg gjorde alt for at hilse paa hende pant og vare hjaelpsom med bornene uden at leje foraldre til dem. de var 7 og 8 aar da jeg larte min mand at kende. det er vigtigt at have en venligt og karligt forhold til hinanden netop pga bornene. bare fordi hun eller ham er en eks kone er jo ikke ensbetydende med at saa er man fjender.

det er rigtig dejligt for bornene at der ikke er spild og de oplever man snakker godt om deres mor naar de er paa besog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.