Gravid med stress søger gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Altså deres opbakning har jeg, problemet er at chefen ikke direkte gjort noget der bryder nogle regler... At hun (sorry) opfører sig som en rigtig kælling kan man desværre ikke sagsøge hende for... Men de virker som om de støtter mig, skal bare have lægen om bord også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Augusta11

Beklager det lidt sene svar.

Mobning, fjernelse fra hjemmeside og aflevering af nøgler - det kan fagforeningen da lægge sag an for. Du betaler til dem, så nu må de træde i karakter. Det manglede bare andet. Hvor hæsligt at dine kolleger bare lader stå til.

Hold op med at se dig selv som et sygdomstilfælde. Du er et raskt menneske, der er blevet dårligt behandlet og nu er uligevægtig og risikerer at overføre en masse dårlige stoffer til dit barn. Det skal stoppes. Lad være med at overføre mor-rollen til din chef. Hvis mor er sur, så er det bare ærgerligt, for hun er jo kun din chef, og du prøver at arbejde professionelt og kan derfor sagtens ranke ryggen. Tænk hvis du gav hende igen? Den slags mennesker får nogle gange respekt for én af det. Og du kan vel ikke tabe meget mere? Fortæl hende, at hun skal tale ordentligt og opføre sig voksent.

Når det er sagt, så vinder du ved at vægte din egen lykke højere end det at have ret. Prøv først med fagforeningen, og hvis det ikke virker, så sig op, hvis du ikke kan få en sygemelding fra lægen. Det er bedre at være rask end at have ret.

Håber det løser sig for dig.

Anmeld

10. maj 2011

Bshizzle

Augusta11 skriver:

Mobning, fjernelse fra hjemmeside og aflevering af nøgler - det kan fagforeningen da lægge sag an for. Du betaler til dem, så nu må de træde i karakter. Det manglede bare andet. Hvor hæsligt at dine kolleger bare lader stå til.

Hold op med at se dig selv som et sygdomstilfælde. Du er et raskt menneske, der er blevet dårligt behandlet og nu er uligevægtig og risikerer at overføre en masse dårlige stoffer til dit barn. Det skal stoppes. Lad være med at overføre mor-rollen til din chef. Hvis mor er sur, så er det bare ærgerligt, for hun er jo kun din chef, og du prøver at arbejde professionelt og kan derfor sagtens ranke ryggen. Tænk hvis du gav hende igen? Den slags mennesker får nogle gange respekt for én af det. Og du kan vel ikke tabe meget mere? Fortæl hende, at hun skal tale ordentligt og opføre sig voksent.

Når det er sagt, så vinder du ved at vægte din egen lykke højere end det at have ret. Prøv først med fagforeningen, og hvis det ikke virker, så sig op, hvis du ikke kan få en sygemelding fra lægen. Det er bedre at være rask end at have ret.

Så godt skrevet.. og helt enig her..!!

Undskyld mit sprog her.. men hold da KÆFT en møg Beeeeeeep chef du har !!
Ens chef burde sku ikke behandle folk på den måde, da de ved det kun kan gå ud over dem selv i sidste ende..

Min kæreste er chef/direktør for eget firma, og her lærer man at behandle folk ordenligt.. og hvis der er noget mellem dem så skal man snakke ud om det.
Ikke nok med han er deres chef.. han er osse en ven som de kan gå til hvis de har brug for en personlig snak.

Så syntes du skal kontakte din fagforening.. eller sige op som der blir beskrevet..
Du fortjener bedre.. samme gør dit kære barn du har i maven

Anmeld

10. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Altså fagforeningen vil gerne kontakte dem og høre hvorfor de har bedt om nøglen når nu jeg stadig er ansat, de har jo ikk sagt mig op så de har ingen grund til at være sådan... tror måske jeg ser hvad min læge siger hvor længe han vil sygemelde mig endnu, ellers ved jeg der ligger en lægeklonik her hvor der kun er kvinder, måske de har lidt mere forståelse for det?Har ligeledes snakket med en jordemoder om det og hun mente også jeg skulle sygemeldes, ved ikke om hunpå nogen måde kan hjælpe?Tusind tak for alle jeres tanker for ja det er sku lidt af en omgang, netop fordi jeg også har bebs at tænke på... Må indrømme at jeg ikke har nosser til at tage der ind, er blevet direkte bange for hende, da jeg skulle ind med nøglen måtte min kæreste føre ordet, blev fuldstændigt lammet, hader at hun kan ødelægge mig sådan kan ikke kende mig selv

Man skulle tro du var ansat i en bestemt virksomhed i Slagelse.

Nå anyway, så skal du lade din fagforening tage over, og så må du få dem til at skrive et brev til din læge, omkring hvad de mener.
Og så må I tage sagen derfra.
Din arbejdsgiver må ikke fyre dig, da du er gravid, så han skal betale dig løn eller sygedagpenge..og helt ærligt...det har de sq godt af med den behandling

Hvis din læge ikke vil støtte dig, så skift læge.
Men mon ikke han/hun vil, hvis du får et brev fra fagforeningen.
Du må tage et skridt af gangen søde ven.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Man skulle tro du var ansat i en bestemt virksomhed i Slagelse.

Nå anyway, så skal du lade din fagforening tage over, og så må du få dem til at skrive et brev til din læge, omkring hvad de mener.
Og så må I tage sagen derfra.
Din arbejdsgiver må ikke fyre dig, da du er gravid, så han skal betale dig løn eller sygedagpenge..og helt ærligt...det har de sq godt af med den behandling

Hvis din læge ikke vil støtte dig, så skift læge.
Men mon ikke han/hun vil, hvis du får et brev fra fagforeningen.
Du må tage et skridt af gangen søde ven.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Jeg skal til lægen idag om ikke så længe så håber bare han har gode nyheder, for jeg har en mail fra fagforeningen hvor de ytrer deres mening... så det er forhåbentligt et plus

Jeg håber bare min læge er om bord, for det er sku hårdt at skulle blive ved med at kæmpe... men nu må jeg se hvad der sker idag... skal nok komme med en update

Anmeld

10. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg skal til lægen idag om ikke så længe så håber bare han har gode nyheder, for jeg har en mail fra fagforeningen hvor de ytrer deres mening... så det er forhåbentligt et plus

Jeg håber bare min læge er om bord, for det er sku hårdt at skulle blive ved med at kæmpe... men nu må jeg se hvad der sker idag... skal nok komme med en update

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

Augusta11 skriver:

Mine kollegaer og jeg har taget snakken med chefen, hvilket virkede i omkring en uge så var vi tilbage igen... de mener også at hun er for meget, men har ikke et så stort behov for at gøre noget ved det, da de er elever og dermed ikke er på arbejdspladsen hverdag...

Jeg har diskuteret det med hende, ignoreret hende, svaret igen og prøvet at tage det med et smil... intet har hjulpet...

Som sagt skal jeg ned til min læge idag... hans svar bliver afgørende for hvad jeg gør frem over... hvis han ikke vil sygemelde mig så længe finder jeg en ny læge og hvis han vil er det jo bare dejligt...

Jeg har kontaktet fagforeningen og givet dem arbejdspladsens oplysninger så de kan kontakte dem for mig... Et eller andet sted er jeg ligeglad med at skulle aflevere nøgle osv. men vil gerne stille chefen lidt i forlegenhed overfor fagforeningen (er begyndt at ville have hævn over hende )

Men jeg er ihvertfald glad for jeres råd og tanker...

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen...

Var ved lægen igår og tror det var godt nyt, han snakker lidt kryptisk lægesprog men ihvertfald sagde han at vi ikke behøvede at skrive en sygemelding eftersom arbejdsgiver ikke har bedt om en fornyelse af den de har fået... Når de beder om dette vil han gerne lave en til mig, så længe at jeg har det som jeg har det nu med arbejdspladsen vil han sygemelde mig... Spurgte ham om hvorfor han nu ikke ville sygemelde mig frem til min barsel som han havde givet udtryk for før og hans svar var at han ikke kunne vide hvordan jeg har det til september og derfor kan hans lægeerklæring ende med at være usand... og jeg må jo give ham ret

Så nu venter jeg bare på svar fra fagforeningen med hvad arbejdsgivers grund til at fjerne mig fra hjemmesiden osv er og ellers vil jeg da bare nyde livet og min lille guldklump inde i maven...

En ting som dog undrer mig, lægen siger at fosteret da ikke kan tage skade af at jeg går og er stresset... Dette virker for mig meget underligt... han siger at de er meget hårdføre og nok skal klare sig, men det kan vel aldrig være godt at være ked af det og urolig under en graviditet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.