Gravid med stress søger gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.373 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er grivad i 18 uge, har været sygemeldt fra mit arbejde i en måned ca pga stress...Min chef mobber, siger foran kunder at jeg er grim ( er ikke super model, men der gør ondt alligevel), har i en halv time beskevet hvor dum og uintelligent jeg er, råber af mig foran kunder og kellogaer, bagtaler mig når jeg ikke er der og kommer i det hele taget med små stikpiller hele tiden om hvor uduelig jeg er...Hver dag når jeg skulle på arbejde fik jeg hjertebanken, blev svimmel og rystede over det hele... Jeg græd hele tiden havde hovedpine og sov ikke om natten...Tilsidst gik jeg til min læge som sygemeldte mig og sagde jeg skulle snakke med min fagforening om hvad de ville foreslå og at han selvfølgeligt vil hjælpe mig med diverse attester hvis det bliver nødvendig...Nu er min sygemelding udløbet og har snakket med fagforeningen, de siger at det er bedst jeg bliver sygemeldt frem til min barsel... Dette siger jeg tilmin læge som nu siger: vi sygemelder ikke folk i så lange perioder for at beholde vores trovædighed... Nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op...Hvis jeg bare kunne finde et andet job ville jeg gøre det, men ingen vil ansætte en gravid...Mit valg er lige nu at skifte læge og starte forfra eller sige op, vil bare ikke sige op for så har chefen "vundet"... Min chef har ligeledes bedt om nøgler til arbejdspladsen og fjernet mig fra firmaet hjemmeside vor alle ansatte ellers står så det er tydeligt de ikke ønsker en ordentlig løsning... Kan ikke tage tilbage dertil ligemeget hvad...Så mit spørgsmål er, hvad ville i gøre i denne situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg er grivad i 18 uge, har været sygemeldt fra mit arbejde i en måned ca pga stress...Min chef mobber, siger foran kunder at jeg er grim ( er ikke super model, men der gør ondt alligevel), har i en halv time beskevet hvor dum og uintelligent jeg er, råber af mig foran kunder og kellogaer, bagtaler mig når jeg ikke er der og kommer i det hele taget med små stikpiller hele tiden om hvor uduelig jeg er...Hver dag når jeg skulle på arbejde fik jeg hjertebanken, blev svimmel og rystede over det hele... Jeg græd hele tiden havde hovedpine og sov ikke om natten...Tilsidst gik jeg til min læge som sygemeldte mig og sagde jeg skulle snakke med min fagforening om hvad de ville foreslå og at han selvfølgeligt vil hjælpe mig med diverse attester hvis det bliver nødvendig...Nu er min sygemelding udløbet og har snakket med fagforeningen, de siger at det er bedst jeg bliver sygemeldt frem til min barsel... Dette siger jeg tilmin læge som nu siger: vi sygemelder ikke folk i så lange perioder for at beholde vores trovædighed... Nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op...Hvis jeg bare kunne finde et andet job ville jeg gøre det, men ingen vil ansætte en gravid...Mit valg er lige nu at skifte læge og starte forfra eller sige op, vil bare ikke sige op for så har chefen "vundet"... Min chef har ligeledes bedt om nøgler til arbejdspladsen og fjernet mig fra firmaet hjemmeside vor alle ansatte ellers står så det er tydeligt de ikke ønsker en ordentlig løsning... Kan ikke tage tilbage dertil ligemeget hvad...Så mit spørgsmål er, hvad ville i gøre i denne situation?

først og fremmest synes jeg du fortjener en ordentlig bunke  det du bliver udsat for, er der da ingen der kan holde ud, har selv haft en chef der var efter mig, han fyrrede mig, hvorefter jeg klagede til hans chef og så blev han selv fyret for den behandling han havde givet mig og de andre der arbejdede der

ved ikk hvad du skal gøre, måske du skulle forhøre dig ved en advokat,? der er fri advokathjælp mener det er hver torsdag .

spørg lægen hvor længe han vil sygemelde dig, jeg blev selv sygemeldt da jeg var 21 uger henne, og det var indtil min barsel. hvis han kun vil sygemelde dig 1 måned eller 2 kan du få den forlænget igen derefter

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal ned og snakke med ham i løbet af ugen, det var bar sådan et slag i ansigtet... Jeg tænkte at nu var både fagforening g læge med mig også ombestemmer gan sig... Kan bare ikke overskue at blive ved med at kæmpe, hver gang man skal snakke om det bliver det hele revet op igen... Synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal gå helt ned med depression før man får noget hjælp

Anmeld

3. maj 2011

musse1

Anonym skriver:

sender dig en masse kram.. sikke en dum chef du har, det kan han da simpelhen ik tillade sig, er du gået til fagforeningen, og fortalt det der forgår, hvad han rent faktisk gør ? for de må kunne gå ind i sagen, for det skal firmaet da ik tro, de bare kan lade stå til..

håber fagforeningen vil tage sagen, og du så kan blive sygemeldt evt. er da noget underligt noget ang lægen, jeg havde skiftet, men kan han ik sygemelde dig for 1 mdr af gangen evt?

Anmeld

3. maj 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Uanset hvad, må du have noget personen har ondt i røven over, for ingen er så ond ved andre uden jalousi er involveret. Men jeg synes enten du skal finde en ny læge, der forstår dig - for det ødelægger dig mere at bide det i dig, end at give personen fingeren og sige op. Du bliver nød til at tænke på dig selv, og barnet, når du stresser sådan sender du signaler til dit barn, og så har den det heller ikke godt. Ellers - så skulle du tage på arbejde og direkte fortælle din chef hvad du mener om personen, altså vise at du har nosser nok til at ikke finde dig i det længere, tror faktisk du ville blive mere respekteret hvis du gør det, end hvis du passivt tager imod lort. 

Men, i hvert fald, først og fremmest skift læge, og se hvad personen kan gøre for dig, og så held og lykke!

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Altså fagforeningen vil gerne kontakte dem og høre hvorfor de har bedt om nøglen når nu jeg stadig er ansat, de har jo ikk sagt mig op så de har ingen grund til at være sådan... tror måske jeg ser hvad min læge siger hvor længe han vil sygemelde mig endnu, ellers ved jeg der ligger en lægeklonik her hvor der kun er kvinder, måske de har lidt mere forståelse for det?Har ligeledes snakket med en jordemoder om det og hun mente også jeg skulle sygemeldes, ved ikke om hunpå nogen måde kan hjælpe?Tusind tak for alle jeres tanker for ja det er sku lidt af en omgang, netop fordi jeg også har bebs at tænke på... Må indrømme at jeg ikke har nosser til at tage der ind, er blevet direkte bange for hende, da jeg skulle ind med nøglen måtte min kæreste føre ordet, blev fuldstændigt lammet, hader at hun kan ødelægge mig sådan kan ikke kende mig selv

Anmeld

3. maj 2011

twinboys

Du får lige et varmt klem det har du vidst behov for-...

Anmeld

3. maj 2011

Sunflower

Sender dig lige et stor

Jeg kan ikke forstå at fagforeningen ikke kan gøre noget? Hvad skal man så med en fagforening?

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Sender dig lige et stor

Jeg kan ikke forstå at fagforeningen ikke kan gøre noget? Hvad skal man så med en fagforening?

Nu har jeg ikk før været i kontakt med fagforeningen? Men hvad burde de evt gøre? Så vil jeg da forhøre mig om det

Anmeld

3. maj 2011

Sunflower

Anonym skriver:

Nu har jeg ikk før været i kontakt med fagforeningen? Men hvad burde de evt gøre? Så vil jeg da forhøre mig om det

Jeg ved det ikke. jeg har aldrig haft brug for min fagforening. Men det er da sager som denne hvor jeg bestemt ville forvente deres opbakning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.