Træææænger til snart at se nogle bisser :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

K&S

Anton har så ondt for tænder og jeg synes, det er så synd for ham...!

Han er mega pylret og kører sutten ind og ud af munden, så den gnider på gummerne - han elsker at sidde med sin tandbørste eller en kold agurke/gulerodsstang, men det lindrer bare ikke ordentlig...

Jeg har endda smurt hans gummer med gel, men det virker slet ikke  han har svært ved at sove, vågner MANGE gange om natten og sover SÅ dårligt om dagen

Han er totalt mor-syg (det er KUN KUN KUN mor, der dur) og vil sidde hos mig hele tiden - så snart jeg sætter ham fra mig, rækker han ud efter mig og klynker

Han havde feber (39,6) fra lørdag formiddag til søndag formiddag og var rigtig skidt...! Det er første gang (NOGENSINDE), at han har ville sidde hos mig (helt stille) med hovedet på brystkassen og bare være til - sådan sad han hele lørdag aften og faldt ligeså i søvn på min arm - SÅ er han virkelig skidt, for Anton er normalt en dreng med MEGET krudt i nummeren

Jeg vil ikke noget specielt med indlægget, bare fortælle om mine frustrationer på min søns vegne

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

merle2010

har det ligesom dig min datter have 39,9 i fredags, og har ondt i gummerne.. nægter simpelthen at spise andet end flaske, og er totalt pylret.. hun græder hele tiden og vil KUN sidde hos mor og putte... hun sidder osse på mit skød og lægger hovedet på mit bryst.. hun fylder 1 år om en måned og har INGEN bisser overhovedet.. så nu må de godt snart komme..

Anmeld

3. maj 2011

K&S

merle2010 skriver:

har det ligesom dig min datter have 39,9 i fredags, og har ondt i gummerne.. nægter simpelthen at spise andet end flaske, og er totalt pylret.. hun græder hele tiden og vil KUN sidde hos mor og putte... hun sidder osse på mit skød og lægger hovedet på mit bryst.. hun fylder 1 år om en måned og har INGEN bisser overhovedet.. så nu må de godt snart komme..

Vi må  for at der snart titter nogle bisser frem

Anmeld

3. maj 2011

lukasmor

K&S skriver:

Anton har så ondt for tænder og jeg synes, det er så synd for ham...!

Han er mega pylret og kører sutten ind og ud af munden, så den gnider på gummerne - han elsker at sidde med sin tandbørste eller en kold agurke/gulerodsstang, men det lindrer bare ikke ordentlig...

Jeg har endda smurt hans gummer med gel, men det virker slet ikke  han har svært ved at sove, vågner MANGE gange om natten og sover SÅ dårligt om dagen

Han er totalt mor-syg (det er KUN KUN KUN mor, der dur) og vil sidde hos mig hele tiden - så snart jeg sætter ham fra mig, rækker han ud efter mig og klynker

Han havde feber (39,6) fra lørdag formiddag til søndag formiddag og var rigtig skidt...! Det er første gang (NOGENSINDE), at han har ville sidde hos mig (helt stille) med hovedet på brystkassen og bare være til - sådan sad han hele lørdag aften og faldt ligeså i søvn på min arm - SÅ er han virkelig skidt, for Anton er normalt en dreng med MEGET krudt i nummeren

Jeg vil ikke noget specielt med indlægget, bare fortælle om mine frustrationer på min søns vegne

Katja

Har du en gel-bidering til din søn? Den kan man nemlig ligge i køleskabet og give ham når den er kold.
Det skulle være rigtig godt til ømme gummer..

Håber snart der titter nogle bisser frem på din lille stakkel

Anmeld

3. maj 2011

K&S

Lukasmor skriver:

Har du en gel-bidering til din søn? Den kan man nemlig ligge i køleskabet og give ham når den er kold.
Det skulle være rigtig godt til ømme gummer..

Håber snart der titter nogle bisser frem på din lille stakkel

Vi har alt muligt mærkeligt til at lindre ømme gummer, men det virker bare ikke rigtig super godt

Tandbørsten er hans bedste ven lige for tiden - det har også et rundt håndtag med gummi, så den bliver gnedet godt mod gummerne med begge ender

Tak

Anmeld

3. maj 2011

Caroline86

åh, det er SÅ frustrerende med de dumme tænder

Laura har også altid været ekstremt plaget af det når der kommer nogen og hun er LÆNGE om at få dem... de kan være meget længe undervejs men det er som om de bare ikke kan komme igennem tandkødet

Jeg har ladet mig fortælle at det er et tegn på stærke tænder og sundt tandkød og det trøster da en lille smule.. hmm..

Nu har hun så lige pludselig fået 3 tænder på en måned så nu er vi oppe på 7 tænder og n 8 er vist liiiiige på trapperne!

Vi fik, af børneafdelingen, det råd at bruge noget der hedder Andolex (det er en væske som bare lige duppes på gummerne med en vatpind og det er EFFEKTIVT!!! De bruger det til børn med skoldkopper i munden.. det er på recept, så det skal du lige vide

Vi har aldrig rigtigt fundet et trick til noget der hjælper når de gør ondt.. lidt agurk, men aldrig sådan at hun er lindret for smerter! Bideringe har hun aldrig haft tålmodighed til... En kold ske var faktisk god da det var de første tænder der kom!!

God bedring med bissens bisser

Anmeld

5. maj 2011

K&S

Caroline86 skriver:

åh, det er SÅ frustrerende med de dumme tænder

Laura har også altid været ekstremt plaget af det når der kommer nogen og hun er LÆNGE om at få dem... de kan være meget længe undervejs men det er som om de bare ikke kan komme igennem tandkødet

Jeg har ladet mig fortælle at det er et tegn på stærke tænder og sundt tandkød og det trøster da en lille smule.. hmm..

Nu har hun så lige pludselig fået 3 tænder på en måned så nu er vi oppe på 7 tænder og n 8 er vist liiiiige på trapperne!

Vi fik, af børneafdelingen, det råd at bruge noget der hedder Andolex (det er en væske som bare lige duppes på gummerne med en vatpind og det er EFFEKTIVT!!! De bruger det til børn med skoldkopper i munden.. det er på recept, så det skal du lige vide

Vi har aldrig rigtigt fundet et trick til noget der hjælper når de gør ondt.. lidt agurk, men aldrig sådan at hun er lindret for smerter! Bideringe har hun aldrig haft tålmodighed til... En kold ske var faktisk god da det var de første tænder der kom!!

God bedring med bissens bisser

Uha ja, det er meget frustrerende (både for Anton og mor), så jeg håber snart der sker noget...!

Men jeg tror desværre også, at vi har ramt et tigerspring oveni - og deeeeet gør det jo bestemt ikke nemmere  så det er svært at finde ud af, om det liiige er tænderne eller "tigeren" der generer han sover bare SÅ dårligt og spiser ingenting...! 

Min mor var derfor så sød, at hun kom og hentede Anton i dag ved 10-tiden og så smuttede jeg på hovedet i seng igen og sov 4½(!!!!!) time...!  ja, jeg havde jo nok brug for det

Men jeg håber da helt bestemt, at det betyder gode bisser og tandkød, for det har jeg godt nok ikke været for heldig med

Anmeld

5. maj 2011

Lou87

Øv øv.. kan godt huske det.. det er ikke sjovt!

Har du prøvet og give en panodil junioer op til sengetid de dage hvor det er rigtig slemt? Det gjorde vi og det hjalp da lidt..

Anmeld

5. maj 2011

K&S

Lou87 skriver:

Øv øv.. kan godt huske det.. det er ikke sjovt!

Har du prøvet og give en panodil junioer op til sengetid de dage hvor det er rigtig slemt? Det gjorde vi og det hjalp da lidt..

Nej, det har jeg ikke - jeg har kun haft givet ham panodil de dage, hvor han har haft feber pga. tænderne - men måske det skal overvejes, for han sover så dårligt og det ødelægger dagen efter fuldstændig

Anmeld

5. maj 2011

Lou87

K&S skriver:

Nej, det har jeg ikke - jeg har kun haft givet ham panodil de dage, hvor han har haft feber pga. tænderne - men måske det skal overvejes, for han sover så dårligt og det ødelægger dagen efter fuldstændig

Ja det ku jeg godt forestille mig..
Her hvor Livas tænder er kommet natten over og vi ikk har fået givet pille - der har hun også været vågen meget og pjevset..

Men tjek evt med SP eller lign hvor "sundt" det er og give hver dag.. Det har jeg ikk prøvet.. Men ved hende på apoteket sagde de måtte få op til sån og sån hver dag, såå...

Held og lykke med bisserne - der ska nok snart komme nogen
Og så vælter de næste frem efter der, hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.