Gode råd ved bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

SussieThyssen

Maalene skriver:

Hej piger

Ja, har jo været så uheldig at få bækkenløsning, og det bliver bare værre og værre

Vågner utrolig mange gange i løbet af natten, og det er bare ligemeget hvordan jeg vender og drejer mig - har så mange smerter

Så piger - PLEASE kom med jeres bedste råd, er ved at gå ud af mit gode skind... ALT modtages med kyshånd!

Vil jo gerne holde mig lidt i form her under graviditeten - men den eneste mulighed er vel svømning, eller hvordan?

På forhånd tusind tak for hjælpen

Nå så må gamle Sussie vel hellere komme på banen..for er der noget jeg ved noget om, så er det bækkenløsning

Svømning er ikke altid det ideelle ved bækkenløsning, det vil jeg lige understrege..det kommer nemlig an på hvor meget du svejer i lænen, og hvis du gør det, så er det ikke det, man skal vælge.
Men varmtvandsbassin er altid at anbefale, så man kan få slappet godt af og løsnet muskler og led.

Derudover så skal du se at komme til fys og få hjælp til både afspænding, men også nogle øvelser, som både kan styrke og afslappe.
Det er klogt have kontakt til fys et år efter, så du vedholdende kan få trænet og styrket muskulaturen i og omkring dit bækken, for mange tror at bækkenløsning forsvinder, når man har født....men det gør det ikke!!
Bækkenet vil for altid have givet sig lige en tand for meget, og det bliver aldrig det samme igen, derfor vil man, hvis man skal have flere børn, fortsætte hvor man slap sidst, om man så kan sige, og fortsætte videreudviklingen af bækkenløsningen.

Derudover er massage super godt, så find evt en god massør.

Så er der til selve aflastningen.
Du skal sørge for at variere dine stillinger mange gange om dagen. Hold dig igang. Gå så meget som du kan men uden at overbelaste bækkenet, hvil jævnligt og hvis du skal sidde, så hold dig fra bløde stole og sofaer, men sid hellere på en stiv spisestuestol med et polstret sæde.
Undgå dybe stole.
Sid altid lige. Lad være med at vride dig rundt med benene til siden.
Det er ok at du evt. anbringer dig mageligt i en sofa, men så læg benene op, så de er strakt ud fra dig, så du har ryggen mod armlænet.

Når du skal afspænde, så læg dig på ryggen på gulvet og læg benene op over et stolesæde, så din læn bliver præsset ned mod gulvet.
En anden hvilestilling er at lægge sig på siden i sengen med en stor pude mellem knæene, sådan at dit øverste ben ikke ligger stråt ned mod det andet, men at det øverste ben ligger vandret.
Det er også en god ide at sove sådan om natten.
Skal du ligge på ryggen, så læg puden under knæene.
Undgå frøstilling, så lårene bliver præsset fra hinanden.

Alt skal gøres med samlede ben.
Du skal forestille dig, at du har en elastik siddende rundt om knæene, så du ikke kan sprede benene. Dette gælder både når du skal rejse dig op og sætte dig ned, men også hvis du skal ud og ind af en bil.
Køb/lån evt en af de der sædedrejeskiver, så du kan dreje dig ud af bilen med samlede ben.
Sørg altid for god støtte i ryggen, både når du ligger og sidder, så din ryg holdes rank.
Du skal forestille dig, at din navle trækkes ind og ned mod skambenet. For at kunne det, bliver man nødt til at bukke ganske let i knæene, så rumpen bliver trukket ind og svejet i ryggen bliver skubbet bagud.

Og HUSK knibeøvelserne

Og pas så godt på dit bækken..det er nemlig ikke spor sjovt at sidde med kronisk bækkenløsning og bækkenskred når man er 50 skal jeg hilse og sige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Madam Blå

Ja, det vil jeg helt sikkert høre hende om For pyha - nogle dage kan altså være rigtig stride..

Tak for det!

hilma skriver:

jeg havde slem bækkenløsning og det fik jeg konstateret da jeg var 15 uger henne. men din Jm kan henvise dig til en anden Jm der udfører akupunktur, kan kun sige at det virker fantastisk, man skal prøve det et par gange inden fuld effekt. jeg gik til både akupunktur og bækkenmanipulering... prøvede bækkenbælte, virkede ikke en dyt for mig. du må gerne lave cykelbevægelser når du ligger på ryggen.. men tal med din læge eller Jm om hvad der er bedst for dig 

go bedring

Anmeld

4. maj 2011

annec

Maalene skriver:

Hej piger

Ja, har jo været så uheldig at få bækkenløsning, og det bliver bare værre og værre

Vågner utrolig mange gange i løbet af natten, og det er bare ligemeget hvordan jeg vender og drejer mig - har så mange smerter

Så piger - PLEASE kom med jeres bedste råd, er ved at gå ud af mit gode skind... ALT modtages med kyshånd!

Vil jo gerne holde mig lidt i form her under graviditeten - men den eneste mulighed er vel svømning, eller hvordan?

På forhånd tusind tak for hjælpen

Hej søde.

Har ikke nogel gode råd desværre, har også selv fået bækkenløsning og har haft det siden uge 17 så ved hvor træls det er.

Anmeld

4. maj 2011

Maalene

TUSIND mange tak for alle jeres svar søde piger

Er rart med nogle gode råd - man synes jo bare alt er lidt uoverskueligt, så utrolig dejligt at I vil være behjælpelige med nogle råd - TUSIND TAK PIGER

Anmeld

5. maj 2011

Bondepigen

Maalene skriver:

TUSIND mange tak for alle jeres svar søde piger

Er rart med nogle gode råd - man synes jo bare alt er lidt uoverskueligt, så utrolig dejligt at I vil være behjælpelige med nogle råd - TUSIND TAK PIGER

Jeg har meget slem bække løsning og har haft det siden omk uge 20... Faktisk gennem hele graviditeten, men værst efter uge 20.

Jeg kunne slet ikke gå eller komme ud af sengen selv, så pas godt på dig selv.

Jeg startede på akupunktur i ballerne ved jordemoderen, som gjorde det hele værre, fik så en tid på et andet hospital til øreakupunktur og DET hjælper på mig. Jeg kan åbenbart ikke tåle, at få behandling direkte på de steder det drejer sig om, for jeg bliver mere syg af massage osse, der virker zoneterapi bedre på mig. Bare et eks. da det på nogen virker godt med den ene slags akupunktur frem for den anden, og så er der nogen det ikke virker på, men prøv det...

Derudover må du faktisk helst ikke lave en disse i følge en brochure som jeg fik af jordemoderen. Så har du mulighed for det, så lad en anden gøre det. Jeg kan nu ikke overholde det, så bliver der jo ikke lavet noget. Men hold dig i hvert fald fra støvsugning og akavede stillinger...

Ellers er det godt at sidde på kontorstol når du sidder. Helst med armlæn. Glidelagen...jeg bruger et satin dynebetræk at ligge på som har to glatte sider. Det glider bedre end bare et satin lagen.

Rigtig god bedring!!!

Anmeld

5. maj 2011

Maalene

Bondepigen skriver:

Jeg har meget slem bække løsning og har haft det siden omk uge 20... Faktisk gennem hele graviditeten, men værst efter uge 20.

Jeg kunne slet ikke gå eller komme ud af sengen selv, så pas godt på dig selv.

Jeg startede på akupunktur i ballerne ved jordemoderen, som gjorde det hele værre, fik så en tid på et andet hospital til øreakupunktur og DET hjælper på mig. Jeg kan åbenbart ikke tåle, at få behandling direkte på de steder det drejer sig om, for jeg bliver mere syg af massage osse, der virker zoneterapi bedre på mig. Bare et eks. da det på nogen virker godt med den ene slags akupunktur frem for den anden, og så er der nogen det ikke virker på, men prøv det...

Derudover må du faktisk helst ikke lave en disse i følge en brochure som jeg fik af jordemoderen. Så har du mulighed for det, så lad en anden gøre det. Jeg kan nu ikke overholde det, så bliver der jo ikke lavet noget. Men hold dig i hvert fald fra støvsugning og akavede stillinger...

Ellers er det godt at sidde på kontorstol når du sidder. Helst med armlæn. Glidelagen...jeg bruger et satin dynebetræk at ligge på som har to glatte sider. Det glider bedre end bare et satin lagen.

Rigtig god bedring!!!

Tusind mange tak for dig svar

Akupuktur var da helt klart en god idé, det må jeg snakke med lægen om, hvis det ikke bliver bedre...

Synes det er svært, for man tør ikke rigtig lave noget af frygt for det bliver værre - men på den anden side er man også bange for, at gå i stå, hvis man kan sige det sådan...

Igen tusind tak for svar

Anmeld

5. maj 2011

Bondepigen

Maalene skriver:

Tusind mange tak for dig svar

Akupuktur var da helt klart en god idé, det må jeg snakke med lægen om, hvis det ikke bliver bedre...

Synes det er svært, for man tør ikke rigtig lave noget af frygt for det bliver værre - men på den anden side er man også bange for, at gå i stå, hvis man kan sige det sådan...

Igen tusind tak for svar

Snak med jordemoderen i stedet, det kan være de kan det og så er det gratis... Ja det er ikke nemt, for meget og for lidt. Men jeg kan sige jeg har nok med at passe min datter og så få gået det jeg kan uden at overanstrenge mig.

Anmeld

5. maj 2011

Maalene

Bondepigen skriver:

Snak med jordemoderen i stedet, det kan være de kan det og så er det gratis... Ja det er ikke nemt, for meget og for lidt. Men jeg kan sige jeg har nok med at passe min datter og så få gået det jeg kan uden at overanstrenge mig.

Okay, det vil jeg helt klart prøve så...

Åhh, det lyder ikke sjovt - rigtig god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.