Gode råd ved bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.670 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Maalene

Hej piger

Ja, har jo været så uheldig at få bækkenløsning, og det bliver bare værre og værre

Vågner utrolig mange gange i løbet af natten, og det er bare ligemeget hvordan jeg vender og drejer mig - har så mange smerter

Så piger - PLEASE kom med jeres bedste råd, er ved at gå ud af mit gode skind... ALT modtages med kyshånd!

Vil jo gerne holde mig lidt i form her under graviditeten - men den eneste mulighed er vel svømning, eller hvordan?

På forhånd tusind tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

mortilnoahogmelina

Varmvandsbassin skulle være enormt godt .
Der udover tænk på hvor meget du går hver dag søde .
Du skal huske ikke ben over kors ikke sidde i skrædderstilling . Brug to ben ud af sengen ud af bil op af sofaen op af trapper .
Hmm en fys kan måske os hjælpe dig . Et støtte bælte var guld værd for mig .
Du skal tænke over den mindste bevægelse du laver søde . Ikke vride i hofterne .
Håber du er mere heldig end jeg

Knus

Anmeld

2. maj 2011

Maalene

Pernille08 skriver:

Varmvandsbassin skulle være enormt godt .
Der udover tænk på hvor meget du går hver dag søde .
Du skal huske ikke ben over kors ikke sidde i skrædderstilling . Brug to ben ud af sengen ud af bil op af sofaen op af trapper .
Hmm en fys kan måske os hjælpe dig . Et støtte bælte var guld værd for mig .
Du skal tænke over den mindste bevægelse du laver søde . Ikke vride i hofterne .
Håber du er mere heldig end jeg

Knus

Tusind tak søde - det med 2 ben er jeg begyndt på efter du fortalte det sidst, kan også mærke det med at gå for meget kommer helt af sig selv - får simpelthen så ondt

Min læge sagde også jeg kunne ringe ned og få en henvisning til en fys, hvis det ikke blev bedre - og det vil jeg helt klart gøre, hvis det ikke bliver bedre i løbet af de næste par uger...

Tusind tak for svar søde - du er her sgu altid for en

Anmeld

3. maj 2011

Madam Blå

Jeg sidder på en plastikpose, når jeg skal i bil, eller sidder på en stol. Så kan jeg glide rundt fra side til side, og ikke dreje mig på en forkert måde.

Ellers er jeg ved at prøve at finde en silke/satin natkjole, som er lidt lang, som jeg kan sove i. Tænker at jeg kan tage stropperne ned, og så bruge den som et "rør", jeg kan vende mig rundt i sengen med Hvis det giver mening. Vågner også alt for mange gange om natten med smerter. Ellers findes der glidelagner, som er af satin.

Husk endelig at hold dig igang. Jeg svømmer en del, men brystsvømning er forbudt for mig. Det "spjæt" man laver med benene gør nas! Men så svømmer jeg ligeså stille crawl, og det virker for mig.

Udstrækning er nok det bedste du kan gøre for dig selv. Musklerne omkring bækkenet har det hårdt, og kan derfor "klumpe sig sammen", så derfor er det super vigtigt at strække ud - gerne flere gange om dagen.

Men generelt - så kan du jo mærke, hvad der er godt for dig, og hvad der er skidt. Prøv at tænk på at du ikke må gøre noget, der gør ondt! Tænk over din holdning, da dårlig holdning giver en unødvendig belastning på bækkenet.

For nogle er det godt at sidde med benene over kors - for andre er det forbudt. Det må man mærke efter selv

Hvis du har svært ved selv at finde de rette måder at stå på, strække ud på, osv, så synes jeg du skal ringe til en fys. Jeg har rigtig meget glæde af min.

Rigtig god bedring!

Anmeld

3. maj 2011

Maalene

Kristinav skriver:

Jeg sidder på en plastikpose, når jeg skal i bil, eller sidder på en stol. Så kan jeg glide rundt fra side til side, og ikke dreje mig på en forkert måde.

Ellers er jeg ved at prøve at finde en silke/satin natkjole, som er lidt lang, som jeg kan sove i. Tænker at jeg kan tage stropperne ned, og så bruge den som et "rør", jeg kan vende mig rundt i sengen med Hvis det giver mening. Vågner også alt for mange gange om natten med smerter. Ellers findes der glidelagner, som er af satin.

Husk endelig at hold dig igang. Jeg svømmer en del, men brystsvømning er forbudt for mig. Det "spjæt" man laver med benene gør nas! Men så svømmer jeg ligeså stille crawl, og det virker for mig.

Udstrækning er nok det bedste du kan gøre for dig selv. Musklerne omkring bækkenet har det hårdt, og kan derfor "klumpe sig sammen", så derfor er det super vigtigt at strække ud - gerne flere gange om dagen.

Men generelt - så kan du jo mærke, hvad der er godt for dig, og hvad der er skidt. Prøv at tænk på at du ikke må gøre noget, der gør ondt! Tænk over din holdning, da dårlig holdning giver en unødvendig belastning på bækkenet.

For nogle er det godt at sidde med benene over kors - for andre er det forbudt. Det må man mærke efter selv

Hvis du har svært ved selv at finde de rette måder at stå på, strække ud på, osv, så synes jeg du skal ringe til en fys. Jeg har rigtig meget glæde af min.

Rigtig god bedring!

Tuuusind mange tak for dit svar

Sikke en masse dejlige råd du er kommet med, det med posen og lagenet havde jeg ikke tænkt på, men det var da ganske enkelt genialt

Har også besluttet mig for at få den henvisning til en fys, som min læge har tilbudt, hvis det ikke bliver bedre - for det her er ihvertfald ikke sjovt...

Krydser alt hvad jeg kan for, at du ikke får alt for mange problemer med bækkenet

Og endnu engang - tusind tak for svar

Anmeld

3. maj 2011

Madam Blå

Maalene skriver:

Tuuusind mange tak for dit svar

Sikke en masse dejlige råd du er kommet med, det med posen og lagenet havde jeg ikke tænkt på, men det var da ganske enkelt genialt

Har også besluttet mig for at få den henvisning til en fys, som min læge har tilbudt, hvis det ikke bliver bedre - for det her er ihvertfald ikke sjovt...

Krydser alt hvad jeg kan for, at du ikke får alt for mange problemer med bækkenet

Og endnu engang - tusind tak for svar

Det var så lidt

Du kan eventuelt også spørge ved din fys, om han/hun tror du vil gavne af et bækkenbælte. Det er et bælte der "holder sammen" og sidder stramt om bækkenet. Nogle har rigtig meget glæde af det

Anmeld

3. maj 2011

Maalene

Kristinav skriver:

Det var så lidt

Du kan eventuelt også spørge ved din fys, om han/hun tror du vil gavne af et bækkenbælte. Det er et bælte der "holder sammen" og sidder stramt om bækkenet. Nogle har rigtig meget glæde af det

Det nævnte min læge godt noget om, så det vil da helt klart være et forsøg værd, hvis det kan hjælpe

Igen - tusind tak for hjælpen

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

Maalene skriver:

Hej piger

Ja, har jo været så uheldig at få bækkenløsning, og det bliver bare værre og værre

Vågner utrolig mange gange i løbet af natten, og det er bare ligemeget hvordan jeg vender og drejer mig - har så mange smerter

Så piger - PLEASE kom med jeres bedste råd, er ved at gå ud af mit gode skind... ALT modtages med kyshånd!

Vil jo gerne holde mig lidt i form her under graviditeten - men den eneste mulighed er vel svømning, eller hvordan?

På forhånd tusind tak for hjælpen

Årh, bette pus! Hvor er jeg ked af at høre det med bækkenløsningen Jeg har "kun" ondt hen over lænden pga min hypermobilitet, men selv dét har gjort, at jeg er på 20 timer istedet for 34. Så alt efter hvad du laver i det daglige, skal du måske trappe lidt ned Håber at du og prinsessen ellers har det dejligt

/Mette og lillemanden

Anmeld

4. maj 2011

Holbæktrunten

Velkommen i klubben - det er bare rigtig træls! 

Jeg blev sygemeldt allerede omkring uge 16-17 stykker (er nu i uge 24) og jeg KEEEDER mig - trods at jeg er konstant træt, netop fordi man sover elendigt...

Jeg har stavlet mig op med en masse puder, si jeg halvsidder og sover i sengen - mest for at jeg så selv kan komme op om natten når jeg skal tisse, og slipper for at vække manden... Tør dårligt lægge mig ned i løbet af dagen, for det kan være rigtig svært at komme op pga smerter.

Har kun de råd alle andre har givet - dog har jeg hørt noget om akupressur/massage kunne være en hjælp, så det skal jeg lige ha undersøgt... Du ku gøre det samme?

Hov - og så sørg for at gå i ordentlig fodtøj! Ballarina sko er forbudt, til min store fortrydelse! :0/

Anmeld

4. maj 2011

hilma

Kristinav skriver:

Det var så lidt

jeg havde slem bækkenløsning og det fik jeg konstateret da jeg var 15 uger henne. men din Jm kan henvise dig til en anden Jm der udfører akupunktur, kan kun sige at det virker fantastisk, man skal prøve det et par gange inden fuld effekt. jeg gik til både akupunktur og bækkenmanipulering... prøvede bækkenbælte, virkede ikke en dyt for mig. du må gerne lave cykelbevægelser når du ligger på ryggen.. men tal med din læge eller Jm om hvad der er bedst for dig 

go bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.