Aflastning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Kristinav skriver:

hihi - nej, det behøver det ikke at være Det er bare hvad jeg tror, og hvad jeg kender til aflastning, så er det ikke noget man lige kan melde sig til.

Har endnu ingen børn selv, men tror godt jeg kan forstå hvad du mener. Er selv 21, og vil da stadig gerne have lidt frirum, selvom jeg skal være mor. En aften engang i mellem.. Jeg tror man kan få lidt skyld følelse over for sit barn, hvis man har det sådan.. Ved ikke om det giver mening - men det håber jeg da

Kender lidt til det med svigerfamilien... Den kommer vi heller ikke til at trække for meget på herhjemme

Det er jo det.

Synes godt nok det er hårdt at føle at man forsømmer sit barn - men jeg læner mig bare op af at hun har det godt, vokser og er glad. Hun mangler ikke noget jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Det er jo det.

Synes godt nok det er hårdt at føle at man forsømmer sit barn - men jeg læner mig bare op af at hun har det godt, vokser og er glad. Hun mangler ikke noget jo.

Du forsømmer hende ikke ved at holde en friaften eller to for den sags skyld Tænk på det som at du giver hende en helt frisk og genopladet mor

Synes i hvert fald at du skal prøve at glemme den dårlige samvittighed

Anmeld

2. maj 2011

Pullemulle

Hvis i har brug for lidt aflastning så synes jeg i skal finde ud af noget med at hun kan blive passet en gang imellem  Hellere det end at det går ud over jeres forhold eller den lille.

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Kristinav skriver:

Du forsømmer hende ikke ved at holde en friaften eller to for den sags skyld Tænk på det som at du giver hende en helt frisk og genopladet mor

Synes i hvert fald at du skal prøve at glemme den dårlige samvittighed

Det er rigtig svært synes jeg.

Min kæreste, som også er faderen til baby-pigen, har lige været nede med depression og nu kan jeg mærke at jeg er på vej ned.
Fortalte min svigermor om det i weekenden, da vi var der en tur (mine forældre bor temmelig langt væk og jeg bruger tit mine svigerforældre som 'forældre' og taler med dem om forskellige ting)

Gud hjælpe mig om hendes svar ikke var, efter hun havde tykket på den et par timer 'du har altså ikke en deoression'
Du er jo så glad.

Og jeg havde netop stået og fortalt hende at jeg var træt af min facade og at jeg ikke bare kunne være ked af det når jeg havde følelsen af at  være det.
Total fedt at skulle stå og overbevise hende  

Anmeld

2. maj 2011

Pullemulle

Pullemulle skriver:

Hvis i har brug for lidt aflastning så synes jeg i skal finde ud af noget med at hun kan blive passet en gang imellem  Hellere det end at det går ud over jeres forhold eller den lille.

En barnepige ville være en mulighed, som tidligere er nævnt. Men i skal selvfølgelig gøre det I føler ser bedst tilpas med

Anmeld

2. maj 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Det er rigtig svært synes jeg.

Min kæreste, som også er faderen til baby-pigen, har lige været nede med depression og nu kan jeg mærke at jeg er på vej ned.
Fortalte min svigermor om det i weekenden, da vi var der en tur (mine forældre bor temmelig langt væk og jeg bruger tit mine svigerforældre som 'forældre' og taler med dem om forskellige ting)

Gud hjælpe mig om hendes svar ikke var, efter hun havde tykket på den et par timer 'du har altså ikke en deoression'
Du er jo så glad.

Og jeg havde netop stået og fortalt hende at jeg var træt af min facade og at jeg ikke bare kunne være ked af det når jeg havde følelsen af at  være det.
Total fedt at skulle stå og overbevise hende  

Det er jeg ked af at høre.. Håber du når at fange dig selv, inden du når ind i depressionen. Tror det er vigtigt at du kan tale med folk om det. Og hvor er det ærgerligt, at når man åbner sig op - så får man sådan et svar tilbage.. Æv!

Er du tæt med dine forældre? Måske du kan tale i telefon med dem? Ellers kan venner og veninden også bruges

Ellers må du gerne skrive en pb

Anmeld

2. maj 2011

mn

Anonym skriver:

Kunne være en mulighed - om ikke andet må vi jo finde pengene til det 

ja der findes jo f.eks. dem fra vuggestuen hvor nogle gerne vil have ekstra timer ellers er der en hjemmeside som hedder barnepige.dk den kunne måske også være en mulighed, bare et forslag

Anmeld

2. maj 2011

Nessie

Hvis I har overskud til at få en ekstra person i familien, er der også mange ældre der gere vil være reserve bedsteforældre, det kunne måske også være en mulighed for jer.

Og så synes jeg at du skal skynde dig at få en tid hos lægen, inden depressionen udvikler sig til et helt sort hul

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Hvis I har overskud til at få en ekstra person i familien, er der også mange ældre der gere vil være reserve bedsteforældre, det kunne måske også være en mulighed for jer.

Og så synes jeg at du skal skynde dig at få en tid hos lægen, inden depressionen udvikler sig til et helt sort hul

Det lyder som en fantastisk idé.
Ja det har jeg tænkt mig - har været helt nede for 2 år siden, så jeg ved hvor jeg ikke skal hen. 

Anmeld

2. maj 2011

Christine

Det kan godt være at svigerfamilie kan være frygteligt irriterende (det synes alle nok), men jeg vil vove den påstand at de i hvert fald elsker din datter og det gør en aflastningsfamilie ikke. Og kommer måske ikke engang til det. Jeg synes det er helt ok at have brug for pasning, men jeg synes du skal overveje svigerfamilien hvis de kan passe hende tilfredsstillende og så enten bide i det sure æble og glemme det igen hvis de blander sig, eller sige dte på en pæn måde at de skal blande sig udenom.

Jeg ville aldrig selv få passet mine børn af vildt fremmede. Måske har du veninder eller noget der kan hjælpe? Jeg synes i hvert fald at du skal overveje at enten vil kommunen ikke hjælpe fordi du har andre muligheder (svigerforældre mm) eller også vil de holde øje med jer, fordi aflastningsfamilier nu engang bliver brugt af forældre med begrænset overskud og kommunen i den forbindelse vil have pligt til at undersøge barnets forhold.
Det er min bedste overbevisning.

Men held og lykke med det i hvert fald. Selvfølgelig er det ok at have brug for "aflastning", men jeg tror ikke en kommunal aflastning er en løsning for dig hvis du ikke er parat til hvad der end følger. Og som sagt, måske synes kommunen ikke du har brug for det, da det er dyrt for kommunen at ansætte aflastningsfamilier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.