Opskrift på børnekiks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.640 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2008

Monica

Hej.

Her er en super nem opskrift på sunde kiks til ungerne. Jeg har tyv stjålet den... Jeg har ændret i opskriften så der er mindre sukker og magarine og + kanel... Men de briger stadig lykke...

Børnekiks (ca 2 plader)
50 g fuldkornsmel el grahamsmel
150 g hvedemel
50 g havregryn
2-3 tsk kanel
30 g rørsukker
50 g plantemargarine
1 moden banan (ca 100 g)
½ tsk salt
en lille slat youhurt

Smuldr margarinen i de tørre ingredienser og kom resten i. Saml evt med lidt vand. Form dejen i en rulle af bagepapir (som småkager) Stil dejen kold en halv time eller længere i køleskabet. Skær dem ud i skiver på 2-3 mm. Bages ca 12 min ved 200gr. Skal være gyldne.

De er ikke sprøde når de kommer ud af ovenen, men bare rolig det bliver de når de bliver kolde. Kan holde sig et par uger i en kagedåse
God appetit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

Tikki

ja den er god...og er man ikke til sukker (som der faktisk er en del af i dem, selvom det er ændret til 30 g) så kan man erstatte det med honning - det smager godt

Anmeld

2. november 2008

Monica

Smart med honning, det har slet ikke tænkt på... Skal det så være 30 gr honning?
Undskyld jeg spørger dumt...

Moni

Anmeld

2. november 2008

Tikki

Jeg ved faktisk ikke hvor meget....men jeg plejer at putte en spiseskefuld eller sådan noget i......jeg er ikke så god til at følge en opskrift, så jeg sjusser mig altid lidt frem

Anmeld

2. november 2008

Juniors mor

Jeanette skriver:

ja den er god...og er man ikke til sukker (som der faktisk er en del af i dem, selvom det er ændret til 30 g) så kan man erstatte det med honning - det smager godt

De kiks lyder super gode - så hvis jeg en dag føler mig lidt cornflækker-agtig vil jeg da klart prøve at bage dem.
Mht honning i stedet for sukker, så lyder det da som en super ide, men er der ikke noget med, de små ikke må få honning? Eller var det før de blev 1 år?........

Anmeld

2. november 2008

Ny mor

Uhmm, de lyder lækre - også som voksenkiks - tak!

Anmeld

2. november 2008

Ny mor

Juniors mor skriver:

De kiks lyder super gode - så hvis jeg en dag føler mig lidt cornflækker-agtig vil jeg da klart prøve at bage dem.
Mht honning i stedet for sukker, så lyder det da som en super ide, men er der ikke noget med, de små ikke må få honning? Eller var det før de blev 1 år?........

Det er under 1 år man ikke anbefaler honning, så de må godt få det nu.

Anmeld

5. november 2008

Anja

Jonas, Elias og jeg bagte dem i går !

Det var en stor succes for begge drenge at stå med fingrene i dejen - Elias kunne dog ikke lade være med at smage på den De par finger haps han tog lod jeg ham bare spise, for der er jo ikke æg i, så det skader jo ikke, smager allerhøjest ikke så godt

Tror de fik et par minutter for meget i ovnen, for de er blevet lige lovligt hårde at knække over, men tilgengæld smager de godt og drengene kan også lide dem. Jeg tog honning i stedet for sukker - to teskefulde - og det fungerer fint. De skal helt sikkert bage igen, men have knap så lang tid i ovnen.

Eneste kagedåse jeg kunne finde var med julemotiv, så nu er Jonas overbevidst om at det er ved at være jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.