Anonym skriver:
Har brug for at få luft, og evt få noget feedback fra andre enlige mødre som har det rigtig godt og trives med sit barn uden kæreste/far til deres barn..
Jeg er gravid i uge 27, og gik fra faderen til mit barn for 2 måneder siden. han bor på sjælland og jeg i jylland.
Sagen er den at jeg bare er så ulykkelig.. ville bare ønske det kunne blive ham og jeg, men det sker ikke. Han har svigtet, og det bliver aldrig det samme igen. Så den er ligesom lukket.
Frygter bare fremtiden, og føler mig så alene.. har da min familie og få veninder. men hvad nu bebse kommer?? Kommer jeg til at sidde alene med hende og (undskyld mit udtryk rådne op??) Jeg savner en kæreste, eller bare et knus og et kys
Ved godt jeg skal lære at have nok i mig selv, og mit barn når hun kommer til verden, men er simpelthen bare så KED AF DET!
VILLE ØNSKER JEG SKULLE HAVE DELT OPLEVELSEN MED HAM!!!
Og ikke mutters alene.. syntes det er så urimeligt at han svigtede mig..
ja jeg har ondt af mig selv lige nu.. men har bare så ondt i hjertet.
ville ønske han var der til at mærke hende sparke, og se hende vokse op, se hende blive født... græder og græder...
er flyttet til ny kommune hvor jeg ingen kender, det er så forbandet hårdt!
Er der ikke nogen der kan opmuntre mig lidt og fortælle mig at livet som alene mor nok skal blive godt? Jeg kan virkelig ikke se lys for enden af tunnelen lige nu..
snøft fra mig
Jeg har været alene med maven og efterfølgende baby siden 7. måned af graviditeten. Jeg synes det var RIGTIG hårdt, at være alene, selvom mine forældre var tæt på. Det, som er mest hårdt, er nok ikke at dele ens barn med nogen ret ofte. Man er jo meget 'sig selv', og jeg synes det var svært, at være så meget alene. Men sørg for at komme ud, og lad ikke afstande forhindre dig deri.
Det er vigtigt, at man ikke blot sidder helt alene i for lang tid, da man ellers vil blive fortvivlet og sikkert også stresset af bare at være en selv og baby.
Da min søn var ca. en måned fandt jeg en sød fyr, og han er stadig sammen med mig. Men vi bor ikke sammen, så ses mest i weekenderne, og ellers måske en hverdag i ny og næ. SÅ selvom han er her, så er jeg stadig en del alene. Men det er SÅ rart, at dele min søn med ham. Min søns rigtige far ser ham 3-4 gange pr. måned, og skal have samvær, når Linus er gammel nok dertil.
DET ER HÅRDT - det skal du vide, men det BLIVER BEDRE! Det er hårdt og frustrerende når din baby græder, og du ikke har sovet ret meget... men når du får dine første smil fra din baby, ja så er det hele glemt, og dit hjerte smelter