Jer der bruger Tjæresalve også kaldt noget andet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.895 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Mira0911

Ja den er fantastisk god... 

Men ikke til hudløs numse og væskende numse... Julie skreg hver gang hun fik det på, da det sviede på hende... 

Er der slet ikke nogle som oplever at Jeres barn skriger/græder mere når tjæresalven kommer på en hudløs væskende numse? 

Jeg stoppede det med det samme og brugte Zinksalve mens den var hudløs og væskende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Nemesis

Hmm for det første skal man slet ikke anvende Inotyol på åbne og væskende sår.

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=327

Skal ikke brukes på væskende og infiserte sår. Rengjør nøye før påsmøring av salven. 
Les pakningsvedlegget nøye. 

Herfra:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517017&ref=search

Til væskende numse er kogtvandsklude geniale og ligeså snart huden er lukket kan Inotyolen bruges.

Min sp har også anbefalet at smøre med æggehvide..ja det lydeer underligt :-) Men har hørt fra andre at det virker.

:-) Sisse

Anmeld

1. maj 2011

Mira0911

ladydan1 skriver:

Hmm for det første skal man slet ikke anvende Inotyol på åbne og væskende sår.

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=327

Skal ikke brukes på væskende og infiserte sår. Rengjør nøye før påsmøring av salven. 
Les pakningsvedlegget nøye. 

Herfra:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517017&ref=search

Til væskende numse er kogtvandsklude geniale og ligeså snart huden er lukket kan Inotyolen bruges.

Min sp har også anbefalet at smøre med æggehvide..ja det lydeer underligt :-) Men har hørt fra andre at det virker.

:-) Sisse

Det fandt jeg jo så ud af efter jeg havde spurgt herinde for lang tid siden... 

Jeg spurgte hvad jeg skulle gøre med Julie's hudløse væskende numse... Jeg skulle bare bruge Inotyol, for det hjalp virkelig.. Det gjorde det modsatte... 

Anmeld

1. maj 2011

B&J

Har desværre ingen gode råd om den. men når daniel får tænder får han en virkelig rød numse som væsker der putter vi kartoflemel på rigtigt meget også en stofbleen skifter den ca 3-4 gange så hans numse får luft og samtidig kan han tisse i stofbleen også ble på igen og nyt lag kartofle mel og næste dag har vores dreng en smuk numse igen

Anmeld

1. maj 2011

Mira0911

B&J skriver:

Har desværre ingen gode råd om den. men når daniel får tænder får han en virkelig rød numse som væsker der putter vi kartoflemel på rigtigt meget også en stofbleen skifter den ca 3-4 gange så hans numse får luft og samtidig kan han tisse i stofbleen også ble på igen og nyt lag kartofle mel og næste dag har vores dreng en smuk numse igen

Det var mere en opfordring til ikke at smøre det på en hudløs væskende numse... 

Synes det virker så underligt at folk gav sådan et svar at tjæresalve var fantastisk til rød numse... 

Kartoffelmel har jeg aldrig hørt om man kan bruge.. 

Anmeld

1. maj 2011

B&J

MoarJ skriver:

Det var mere en opfordring til ikke at smøre det på en hudløs væskende numse... 

Synes det virker så underligt at folk gav sådan et svar at tjæresalve var fantastisk til rød numse... 

Kartoffelmel har jeg aldrig hørt om man kan bruge.. 

Ja jeg havde også overvejet af bruge den tjæresalve for havde også hørt den skulle være rigtigt god... men nu har jeg da slet ikke lyst..

nej kartofle mel brugte min mor på mig som lille og det virker fantastisk her på vores dreng og det tager alt det fugt når de har sådan en rød numse

Anmeld

1. maj 2011

Mira0911

B&J skriver:

Ja jeg havde også overvejet af bruge den tjæresalve for havde også hørt den skulle være rigtigt god... men nu har jeg da slet ikke lyst..

nej kartofle mel brugte min mor på mig som lille og det virker fantastisk her på vores dreng og det tager alt det fugt når de har sådan en rød numse

Sætter melen sig slet ikke fast på nogen måder,  altså tørre ind... ?

Anmeld

1. maj 2011

Skouboe

Tjæresalve ER fantastisk godt, det må bare ikke komme i åbne sår..

Jeg bruger som regel Eryase creme fra A-Derma. Den er også super, og den stinker ikke som Inotylen gør.

Anmeld

1. maj 2011

B&J

MoarJ skriver:

Sætter melen sig slet ikke fast på nogen måder,  altså tørre ind... ?

Nej over hovede ikke det er bare super pulver for meget billige penge

Anmeld

1. maj 2011

Mira0911

B&J skriver:

Nej over hovede ikke det er bare super pulver for meget billige penge

Bruger det selv til når vi passer en hund der ikke lige altid er for tæt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.