En "babsedut"kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2011

Dot D

StephanieJ skriver:

Det er da ikke en babsedut kage, men en babsedOt kage  Haha!!

Hi hi hi hi, hvor er du sød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Steph_Laurits

Dot D skriver:

Hi hi hi hi, hvor er du sød

Kunne ikke lade være, den lå lige til højrebenet  Hehe.

Anmeld

3. juli 2011

Dot D

MalleH skriver:

Nu hiver jeg lige frem i denne igen

Jeg vil rigtig gerne lave sådan et par flotte babser til min kærestes fødselsdag.. men hvilke skåle vil være gode at bruge til selve brysterne? Er bange for hvis jeg propper skåle ind i ovnen og glasset springer eller lignende., - Har du ellers et par gode råd til at lave lige netop denne kage.. Har kun prøvet at lave en almindelig rund kage én gang før, og det var bare sådan lige for sjov. Der brugte jeg en springform.

Håber du gider hjælpe mig på rette vej når nu du er så god til at lave kager

Du skal slet ikke have skålene i ovnen.'Du bager en stor bradepandekage, i den slags kage, du vil have. Når den er kold, så deler du i lag antal efter tykkelse. Så tager du den skål, der har den størrelse, du gerne vil have, og den beklæder du med husholdningsfilm. Så tager du din kage og beklæder siderne og bunden i skålen med den. Derefter tager du dit fyld og putter et lag ned i "kageskålen". Så skal der et lag kage ovenpå fyldet, også fyld igen, kage igen, til du kan lukke af med et lag kage.

Så putter du husholdningsfilm over det hele og sætter den på køl, evt med en tallerken ovenpå til pres. Det må gerne stå natten over, så sætter kage og fyld sig rigtigt godt. å tager du den ud, og sætter kagen på et fad el.lign, og så skal der smøres op, lægges fondant og pyntes.

Det hele gøres så selvfølgelig i to ens skåle, så du har to babser i én omgang

Jeg håber, det var til at forstå, ellers må du skrive igen.

Anmeld

3. juli 2011

Dot D

StephanieJ skriver:

Kunne ikke lade være, den lå lige til højrebenet  Hehe.

Hi hi, du kan ikke være den eneste, der er flere, der har spurgt, om jeg selv har stået model, de kender min størrelse, thi hi

Anmeld

3. juli 2011

malliebooh

Dot D skriver:

Du skal slet ikke have skålene i ovnen.'Du bager en stor bradepandekage, i den slags kage, du vil have. Når den er kold, så deler du i lag antal efter tykkelse. Så tager du den skål, der har den størrelse, du gerne vil have, og den beklæder du med husholdningsfilm. Så tager du din kage og beklæder siderne og bunden i skålen med den. Derefter tager du dit fyld og putter et lag ned i "kageskålen". Så skal der et lag kage ovenpå fyldet, også fyld igen, kage igen, til du kan lukke af med et lag kage.

Så putter du husholdningsfilm over det hele og sætter den på køl, evt med en tallerken ovenpå til pres. Det må gerne stå natten over, så sætter kage og fyld sig rigtigt godt. å tager du den ud, og sætter kagen på et fad el.lign, og så skal der smøres op, lægges fondant og pyntes.

Det hele gøres så selvfølgelig i to ens skåle, så du har to babser i én omgang

Jeg håber, det var til at forstå, ellers må du skrive igen.

arg okay tak, havde ellers forstået et eller andet sted fra at man kunne bage det i en skål, men det du forklarer her, er vist knap så farligt haha  

mange tak for det, så skulle det vist ikke være noget problem

Anmeld

3. juli 2011

fif

Dot D skriver:

Så fik jeg lavet endnu en babsekage. Synes selv, at den er blevet god. Vurdér selv

Hehe hvor er den sjov.. Og godt lavet  jaa

Anmeld

3. juli 2011

Dot D

MalleH skriver:

arg okay tak, havde ellers forstået et eller andet sted fra at man kunne bage det i en skål, men det du forklarer her, er vist knap så farligt haha  

mange tak for det, så skulle det vist ikke være noget problem

Det er en af de nemmsete kager, synes jeg, så bare hop ud i det

Og spørg hvis det er. Har godt nok ferie, men kan vist ikke helt undvære Baby.dk

Anmeld

3. juli 2011

Dot D

fif skriver:

Hehe hvor er den sjov.. Og godt lavet  jaa

Tak for det

Anmeld

3. juli 2011

malliebooh

Dot D skriver:

Det er en af de nemmsete kager, synes jeg, så bare hop ud i det

Og spørg hvis det er. Har godt nok ferie, men kan vist ikke helt undvære Baby.dk

det lyder godt

- haha jeg forstår dig udemærket

Anmeld

3. juli 2011

fif

Dot D skriver:

Tak for det

Hvor lang tid, har du været om sådan en ?? og hva er der i den!!??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.