MalleH skriver:
Nu hiver jeg lige frem i denne igen 
Jeg vil rigtig gerne lave sådan et par flotte babser til min kærestes fødselsdag.. men hvilke skåle vil være gode at bruge til selve brysterne? Er bange for hvis jeg propper skåle ind i ovnen og glasset springer eller lignende., - Har du ellers et par gode råd til at lave lige netop denne kage.. Har kun prøvet at lave en almindelig rund kage én gang før, og det var bare sådan lige for sjov. Der brugte jeg en springform.
Håber du gider hjælpe mig på rette vej når nu du er så god til at lave kager 
Du skal slet ikke have skålene i ovnen.'Du bager en stor bradepandekage, i den slags kage, du vil have. Når den er kold, så deler du i lag antal efter tykkelse. Så tager du den skål, der har den størrelse, du gerne vil have, og den beklæder du med husholdningsfilm. Så tager du din kage og beklæder siderne og bunden i skålen med den. Derefter tager du dit fyld og putter et lag ned i "kageskålen". Så skal der et lag kage ovenpå fyldet, også fyld igen, kage igen, til du kan lukke af med et lag kage.
Så putter du husholdningsfilm over det hele og sætter den på køl, evt med en tallerken ovenpå til pres. Det må gerne stå natten over, så sætter kage og fyld sig rigtigt godt. å tager du den ud, og sætter kagen på et fad el.lign, og så skal der smøres op, lægges fondant og pyntes.
Det hele gøres så selvfølgelig i to ens skåle, så du har to babser i én omgang
Jeg håber, det var til at forstå, ellers må du skrive igen.
Anmeld