Hvad sker der med mig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

38.865 visninger
6 svar
2 synes godt om
30. april 2011

Ilya

Jeg havde ægløsning d. 20/4, så min forlovede og jeg transformerede os selv om til Duracell-kaniner nogle dage før og efter.

Dette er vores første seriøse forsøg på at få børn, hvor vi har købt strips til at måle ægløsningen og "arbejdet" benhårdt på at skabe en romance for æg og sædcelle.  Det ville undre mig MEGET at vi skulle få succes i første forsøg, men:

Fra dag ét efter min ægløsning synes jeg, jeg har kunnet mærke mit underliv, altså æggestokke eller der omkring, som ganske svage menstruationssmerter, og nu her en uges tid senere, fik jeg så i går en masse fysiske ubehag. Min mave gjorde ondt og jeg fik dårlig mave. Derudover fik jeg kvalme, let ømme bryster og pludselige hedeslag... Og min forlovede sagde, jeg duftede anderledes! Jeg tænkte, så er den sq god nok, der MÅ være gevinst!! Men da jeg så vågnede i dag, følte jeg mig helt normal igen... Jeg tog en test, selvom jeg ved, det kan være for tidligt, og den var så negativ...

Der er jo så stadig en uges tid til min menstruation forventes at komme, og jeg spekulerer nu over, hvorvidt min psyke spiller mig et puds og giver mig alle mulige falske tegn, fordi jeg vil det her så meget.... 

Hvordan reagerede I derude tidligst i graviditeten og er der nogle, der har prøvet at psyken har snydt jer med falske tegn? 

Ventetiden er barsk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

lilledittemor

Jeg kunne mærke forandring på min krop allerede dagen efter befrugtningen/ÆL... (: let kvalme og ubehag. Murren, uro og spændinger i underlivet.

Anmeld

30. april 2011

Annette A

Altså det lyder jo som om din krop har haft gang i noget. Nu er det jo sådan at den kan opstarte en proces som ikke lykkedes, men den kan også "falde til ro" i en periode, indtil man skal til at til at teste for en eventuel graviditet. Sådan har jeg selv oplevet det de gange jeg ikke er blevet gravid og de gange det er lykkedes at blive gravid. Det er startet nogle dage efter ægløsningen med kramper underlivet efterfulgt af dage med menslignende smerter, kvalme og dage uden noget som helst. Nogle gange endte det så i en mensperiode og ja sidste gang lykkedes det så at være starten på en graviditet.

Det det handler om er jo så bare at du mærker denne proces meget tydeligt, hvor nogen slet ikke bemærker alt det der foregår indeni og så kan det jo som sagt mislykkes eller lykkes. Det nok bare at håbe og se om ikke du er heldig og ægget sætter sig fast og bliver til en graviditet. Det er da også et godt tegn din krop arbejder på sagen. Så tror bestemt ikke det er falsk det du oplever, din krop prøver jo på at sætte gang i en graviditet og forhåbentlig kan du snart teste positiv.. Det kan væremeget forskelligt hvornår man kan få en positiv test når man er blevet gravid men vent helst med at tage den til du er over tid, så du får et mere sikkert resultat. Meget held og lykke herfra 

Anmeld

30. april 2011

Lise

Ved begge mine graviditeter har der været gevinst i første forsøg.

Her anden gang fik jeg kvalme en uges tid efter ægløsning. Genkendte kvalmen fra min første graviditet, men havde stadig 5-6 dage til mens. Tog en test dagen efter, som var negativ. Men fem dage efter, da jeg skulle have haft min mens var den positiv..

Det er muligt - men du kan også provokere alle mulige følelser hvis ønsket er højt og fokus er meget derpå.

Held og lykke med det.

Anmeld

2. maj 2011

Ilya

Tak for jeres svar, spændende læsning.

I dag er der 5 dage til min menstruation skal starte, og jeg mærker stadig til mit underliv, samt mine bryster er blevet en smule ømme i løbet af natten.

Jeg har en psykisk fornemmelse af, at jeg er gravid. Jeg kan ikke forklare hvorfor, bortset fra de fysiske tegn, men dem er jeg jo klar over, min hjerne muligvis bilder mig ind.

Nå, nu må vi se! 

Anmeld

2. maj 2011

Giraffen

Ilya skriver:

Tak for jeres svar, spændende læsning.

I dag er der 5 dage til min menstruation skal starte, og jeg mærker stadig til mit underliv, samt mine bryster er blevet en smule ømme i løbet af natten.

Jeg har en psykisk fornemmelse af, at jeg er gravid. Jeg kan ikke forklare hvorfor, bortset fra de fysiske tegn, men dem er jeg jo klar over, min hjerne muligvis bilder mig ind.

Nå, nu må vi se! 

hihi jeg er i 100% samme situaiton som dig

smed pillerne efter sidste mens og skulle gerne have haft ægløsning på samme tid som dig og vi var også ekstra aktive i den tid og jeg har også haft lidt menssmerter, ømme bryster og oppustet omkring den nederste del af maven.

Men jeg ku læse mig lidt frem til at det er normalt at kroppen reagerer sådan når den har naturlig ægløsning (som jeg ikke har haft længe pga p-piller) og det er noget med hvis fx brystømheden daler op til mens er der ikke graviditet og hvis den stiger kan det være graviditet

nu har min krop reageret ved at venstre bryst ikke er ømt mere, mens højre stadig er lidt, så vi tror ikke der er noget men nu må vi se, jeg forventer mens omkring den 8. så det er nok også lidt ligesom dig 

Anmeld

2. maj 2011

Ilya

Nej hvor spændende! Jeg skal have mens omkring 6-8, så vi kan jo i teorien følge hinanden, hvis vi begge er heldige!

Mine bryster kan godt blive lidt ømme op mod mens, men ikke så tidligt i forvejen som denne gang, så jeg håber naturligvis!

Lad endelig høre fra dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.