I den BH mine unger går, er der svømmehal hver torsdag.
Men den ene af de fuldtidsansatte, nægter at tage badetøj på, end sige gå i vandet, og hun er altså med hver gang.
Vi har lige haft en periode, først med en leder der aldrig var der pga kursuser orlov og ferie, der næst en periode helt uden leder, hvilket har betydet at 2. personen til svømning har være skiftende mellem 3 forskellige. Den leder vi har nu, er tidligere svømmelære, hvilket jo er genialt, så nu er det fast de samme 2 der tager af sted, og den ene er altså hende der ikke tager badetøj på.
Her er det altså intet problem, hun kan sagtens være med inde i selve svømmehalden og hjælpe ungerne i omklædningen (ellers får de besked på at hjælpe hinanden, hvilket de jo ikke tager skade af også at lære) Når de er af sted er der jo alligevel livredere, og efter som at der er en voksen i vandet, har hun reelt ingen grund til at tage badetøj på.
Nu kan jeg høre at dem du skal af sted med er noget ældre, og de skal jo bare sjaske rundt, de er der ikke for at få noget træning, og skal ikke lave øvelser, som mine unger skal, så du har da endnu mindre forpligtigelse til at gå i vandet, end mine ungers gok.
Spå har du ikke lyst, har du ikke lyst, meget længere er den da ikke, og går den helt galt med plagerri, kan en hvis løgn om at du er vandskræk være din redning (ikke at jeg går ind for at lyve, men nogle gange kan man ikke få fred, få respekteret ens grænser, på anden måde)
Min mor er vandskræk, hvilket nu heller aldrig har været noget problem, så tog min far da med, eller også blev hun oppe på land, og bare så på, da jeg blev lidt stører, kom jeg med naboerne, de tog fast i svømmer hver onsdag, så ofte havde min far ikke tid, og mor *gg* uhe ha vand (selv det at tage et karbad, er ubehageligt for hende) der var jeg stor nok til at forstå og respektere at man nok ikke lige skulle regne med hende.
I dag, går min mor i børnebasenger, og evt boblebade (hvis de ikke er for dybe) hvis børnebørnene beder hende om at tage med i svømmehald (her hvor vi bor er det så badeland) det er bestemt ikke med mormors gode vilje, men hvad gør man ikke for at glæde de kære små, samtidig holder jeg på, at hvis hun ikke har lyst, så er det sådan det er, og det kan og skal de små altså bare lære at respektere. (her kan hun sagten gå med ind, uden at skulle gennem baderummet, side i en stol og læse, tage en blunder på en af gesimserne, hænge i "baren" (alkoholdfri) gå rundt og se alt de de små gerne vil vise at de har lært og tør, så for mig at se er det formålsløst at hun tvinger sig selv)
Har du ikke lyst, så har du ikke lyst, længere er den altså ikke.... Det er min holdning.
Anmeld