gift sig med min mand med rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

norenberg

jeg har tidligere været gift med en der var registret i rki, og det havde kun den konsekvens at vi ikke kunne eje noget sammen f.eks kunne vi ikke købt hus sammen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

marhemor

I hæfter for det I optager sammen, ikke det I hver især havde med jer.

Du skal være opmærksom på at hvis du vil låne penge, fx på nettet, så kan du ikke når din mand (eller for den sags skyld, alle på adressen) står i RKI. Det har jeg nemlig undersøgt tidligere, da min kæreste var registreret.

Heldigvis er han færdig med det pjat, da det var hans ekskone der hev ham ned konstant!!

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

hej kvinder

det er sådan jeg skal gifte mig med min forlovede næste år, min mand står rki og har gæld, er det sådan jeg ikke kan betale og jeg står som dårlig betalning af jeg gifter mig med ham? er der nogen der kender reglerne med at gifte sig med en som står rki?

håber i kan hjælpe mig

Vi står næsten i samme situation - her er det bare omvendt...

Når i bliver gift er det vigtigt (synes jeg) at i får lavet en ægtepagt der gør at kreditorerne IKKE kan røre DINE penge... DINE værdier.... og så kan i evt. gøre sådan at du ejer det hele.... (sådan har vi gjort herhjemme), så kan kreditorerne ikke komme og nappe noget som helst for (i vores tilfælde) ejer jeg jo intet.. kun lomme uld

Du skal samtidig vide, at fordi i bor på samme adresse osv. kan det være svært - nærmest umuligt bare at skulle skifte til et andet forsikringsselskab fordi manden står i RKI... så bliver du også "bundet" af det fordi i bor på samme adresse...

Du vil få svært ved at låne i fremtiden osv. osv.

Anmeld

29. april 2011

Troldepussen

Altså loven er sådan inrettet at så længe du ikke står på gældspapirerne kan du ikke hæfte for hans gæld og skal dermed heller ikke betale. Med mindre at gælden er til staten og så er de i øvrigt fløjtende ligeglade med om de er gift eller ej.

Detsvære vil du uanset hvordan du vender og drejer situationen, stort set ikke kunne skifte bank, du vil have svært ved at optage gæld, nogen steder er de ligeglade med at partneren står i RKI, men ikke alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.