Hvad hjælper dine børn til med derhjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

hekran

Mine drenge er halvandet og tre, så endnu er det ikke blevet til mere end at dække bord og tage af bordet igen. Der skal nok komme mere på den liste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Bare mig..

linselouise skriver:

haha Ja gid det var så vel!

Nej herhjemme er rengøring kun en sur pligt, selvom vi dog nyder når der er rent og pænt

Ork, jamen, det kender jeg alt for godt Sidder faktisk i skrivende stund og overvejer en grundig rengøring mens lillefisen er i dp. :/ Det bliver nok ikke idag, igen (:

Anmeld

29. april 2011

L.J.L

Nicolinesmor170510 skriver:

Ork, jamen, det kender jeg alt for godt Sidder faktisk i skrivende stund og overvejer en grundig rengøring mens lillefisen er i dp. :/ Det bliver nok ikke idag, igen (:

Men idag er der også bryllup, så er man lovligt undskyldt!

Anmeld

29. april 2011

JustAnotherName

Herhjemme er der endnu ingen faste opgaver.

Men vi får ofte hjælp - Børnene hjælper gerne til, og nyder at være behjælpelige.

Det er ofte Bianca (3 år) der dækker bord. Og Celina (knap 2 år) bærer også ofte ting ind på bordet. Bianca rydder som regel også selv sin tallerken ud efter maden.

Bianca har også luftet hunden med hjælp!

De smider tit selv deres tøj til vask i vasketøjsposen/kurven.
Og hjælper også med at rydde op (primært på deres egne værelser).
Og trykker af og til "start", når vi skal have startet opvaskeren eller vaskemaskinen.

De går selv ud med deres skrald.
Og når der er have-arbejde, så hjælper de også med at samle blade.

Men stadig er det kun, mens det er sjovt og giver dem en "YES, jeg bidrager med noget"-følelse. Ikke som en dicideret PLIGT eller FAST OPGAVE, da de jo ikke er så gamle endnu.

Men det kommer efterhånden, som de bliver ældre....
Jeg tror på, at børn har godt af at deltage og hjælpe til, og være en del af fællesskabet med derres bidrag - også til de praktiske opgaver!!

Anmeld

4. maj 2011

eElak

Hans alder gør det ret begrænset hvor meget han kan hjælpe med.

Men smide tøj i vaskemaskinen - det styrer han (og trykke start)

Dække bord gør han også indimellem.. Men i øjeblikket er vi ramt af ulvetimen herhjemme, så der er han ikke just samarbejdsvillig.

Det hænder at han hjælper emd at skrælle grøntsager og sådan... men det er langt fra en hverdagsting - igen er det ulvetimen som raserer..

Anmeld

4. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

MoarJ skriver:

Ja hvad hjælper dit/jeres barn/børn med i hjemmet.... ? 

Her hjælper Julie med meget.... Alt fra at ligge kartoflerne i gryden til at ligge tøj på plads og lufte hunden sammen med farmand.... 

Frederic på 2,8 år hjælper med: 

- dække bord og stiller sin egen tallerken hen til vasken efter spisning.

- med at fylde/ tømme og starte opvaskemaskinen.

- tager selv hans tøj af om aftenen og smider det i hans egen vasketøjs dims som står på hans værelse.

- hænger sin jakke/overtøj på hans knage.

- fylder/tømmer og starter vaskemaskinen. Og da han kan tal, spørger han hvad grader den skal stå på og drejer den hen på rette tempratur.

- ryder sit legetøj op og vi forældre hjælper som regl også til.

- når tøj skal udenfor at hænge, så giver han mig klemmerne.

- lægger sine rene strømper på plads og andet tøj jeg ved han kan nå til. 

- med at slå græs og andet have arbejde

- med at bære ting ind fra bil efter indkøb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.