Hvad hjælper dine børn til med derhjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Mira0911

Eva. skriver:

alt og intet....kommer an på hvad de skal og har lyst til og hvad der skal gøres...mine har ikke faste pligter..

Her er det heller ikke faste pligter, Julie kommer altid ligeså stille snigende og siger "Hold så mor" på den måde beder hun faktisk om gøre det i stedet for mig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Lone Jakobsen

jamen alt hvad de har lyst til. lige fra støvsugning til vasketøj, madlavning og luftning af vovse og rengøring af bil

Anmeld

29. april 2011

4kløver

Har taget næsten det hele. De dør ikke at hjælpe til

Anmeld

29. april 2011

L.J.L

Min dreng på 16 mdr hjælper til med at dække bord, rydde sit legetøj op og støvsuge. Ikke fordi han ved hvad det vil sige at gøre rent, men fordi han elsker det! (-hans første ord var støvsuger )

I vuggestuen fejer han gården hver gang jeg kommer og henter ham, han elsker simpelthen bare at gøre rent! 

Anmeld

29. april 2011

Bare mig..

Nicoline er knap 1 år, men alligevel "hjlæper" hun.. Hun rydder sit legetøj op, selvfølgelig med min hjælp, men smider det selv i kassen hvis jeg viser hende hun skal gøre det.

Tager jeg støvsugeren ud, så vil hun have den og så kør hun den hen af gulvet, meeeeeen det går nu lidt langsomt når hun skal støvsuge, så jeg tager lige det sidste (eller det hele )

Men når hun bliver større, vil jeg have, at hun skal hjælpe til. Jeg vil have hende til at forstå, at hvis hun vil have tid med mig, så må hun hjælpe, ellers er det svært at finde tid til at lege så længe, når jeg er selv med hende. - Selvfølgelig med måde, ik!

Så herhjemme, bliver vores hjem et fælles opgave, i et vist omfang. MEn som en anden skriver, så dør hun ikke af at hjælpe, og kan også være hyggeligt, at hjælpe ens mor/forældre med at gøre lidt rent eller andet husligt.

Anmeld

29. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her kommer de nærmest op og "skændes" om hvem der skal hjælpe. De er begge gode til, at hjælpe med, at dække bord, tage af, rydde op, lægge legetøj på plads mv.

De er henholdsvis 2 og 3 1/2 år

Anmeld

29. april 2011

Bare mig..

linselouise skriver:

Min dreng på 16 mdr hjælper til med at dække bord, rydde sit legetøj op og støvsuge. Ikke fordi han ved hvad det vil sige at gøre rent, men fordi han elsker det! (-hans første ord var støvsuger )

I vuggestuen fejer han gården hver gang jeg kommer og henter ham, han elsker simpelthen bare at gøre rent! 

Han må være født med en kost i hånden

Hvor dejligt, at han vil hjælpe

Anmeld

29. april 2011

L.J.L

Nicolinesmor170510 skriver:

Han må være født med en kost i hånden

Hvor dejligt, at han vil hjælpe

Ja, men gad vide hvor han har det gen fra?! Hans forældre HADER rengøring

Men det er dejligt når de synes det er sjovt at hjælpe til, men må nok forvente at det stopper en dag

Anmeld

29. april 2011

Bare mig..

linselouise skriver:

Ja, men gad vide hvor han har det gen fra?! Hans forældre HADER rengøring

Men det er dejligt når de synes det er sjovt at hjælpe til, men må nok forvente at det stopper en dag

Indrøm bare, at I ikke laver andet end at gøre rent. Det er det eneste legetøj drengen har.. ej, gas.. hihi

Ja, mon ikke det stopper en dag.. Men så må man nyde det så længe de gider

Anmeld

29. april 2011

L.J.L

Nicolinesmor170510 skriver:

Indrøm bare, at I ikke laver andet end at gøre rent. Det er det eneste legetøj drengen har.. ej, gas.. hihi

Ja, mon ikke det stopper en dag.. Men så må man nyde det så længe de gider

haha Ja gid det var så vel!

Nej herhjemme er rengøring kun en sur pligt, selvom vi dog nyder når der er rent og pænt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.