Kære forældre til VS børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jo, forstår godt hvad du  mener, Vi er åbenbart rigtig heldige med Daniels vuggestue, der går de voksne også på tværs og leger med børnene,
Og også dem fra børnehaven en gang i mellem

Årh vær du glad for det ... Vil også lige tilføje, at jeg er rigtig glad for hans vuggestue!! Han elsker virkelig, at være der - men jeg bliver ked af, at se hans usikre blik i øjnene når der ikke er nogen der siger farvel til ham....   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Men retfærdiggør det, at der ikke er engagement i forhold til de andre børn når man er på fællesstue?

Nej det gør det ikke, selvfølgelig er vi der og sidder da også med de børn fra andre  stuer og leger osv. men børnene henvender sig også mest til dem de er vant til, altså de pædagoger der er sammen med dem til hverdag, og så vil jeg ikke som "fremmed" for dem komme brasende fordi at NU skal vi da lege og lære hinanden at kende.

Forstår du?

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Nej det gør det ikke, selvfølgelig er vi der og sidder da også med de børn fra andre  stuer og leger osv. men børnene henvender sig også mest til dem de er vant til, altså de pædagoger der er sammen med dem til hverdag, og så vil jeg ikke som "fremmed" for dem komme brasende fordi at NU skal vi da lege og lære hinanden at kende.

Forstår du?

Børnene ser jo de voksne hver dag i forbinselse med situationer med deres legekammerater, så de er udmærket klar over hvem i er. Og jeg ville da også mene, at det er de voksnes ansvar at engagere sig i børnene og ikke omvendt.

Når der ikke er personaler tilstede fra børnenes egen stue bør det være op til de voksne, at henvende sig til børn og forældre. Det er jo så min mening da jeg som skrevet tidligere bliver rigtig ked af, at se hans usikre blik i øjnene når han siger farvel og ikke kan få øjenkontakt til nogle af personalerne.

Anmeld

28. april 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Børnene ser jo de voksne hver dag i forbinselse med situationer med deres legekammerater, så de er udmærket klar over hvem i er. Og jeg ville da også mene, at det er de voksnes ansvar at engagere sig i børnene og ikke omvendt.

Når der ikke er personaler tilstede fra børnenes egen stue bør det være op til de voksne, at henvende sig til børn og forældre. Det er jo så min mening da jeg som skrevet tidligere bliver rigtig ked af, at se hans usikre blik i øjnene når han siger farvel og ikke kan få øjenkontakt til nogle af personalerne.

Siger heller ikke at jeg ikke henvender mig til børnene, men er tættere på de børn fra min stue end de andre. Men derfor har jeg stadig med børnene at gøre og siger da også farvel hvis jeg hører det, men nu er der som regel heller ikke den episode du taler om der hvor jeg er. Der er der altid en af os der taler med forældrene både ved aflevering og afhentning og både vinker til forældrene i vinduet om morgenen med barnet og siger farvel til barn og forældre når de tager hjem fra Vuggestuen

Er ked af din oplevelse

Anmeld

28. april 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg har aldrig været til forældremøde før så jeg aner faktisk ikke hvordan det foregår - og jeg havde nemlig lidt en formodning om, at det måske ville være lidt mærkeligt, at sige det på et forældremøde.... Men når det så er sagt, så får jeg lyst til at spørge dig hvorfor du mener jeg skal gå til ledelsen med det fremfor personalet på mit barns stue? - Er det fordi det er et problem der ligger længere væk end blot den stue mit barn et tilknyttet eller?

Det er fordi jeg synes det er et problem som vedrører alle..uanset om det er mere udtalt på én stue frem for en anden

Anmeld

28. april 2011

Mi

I den vs min datter gik i var der altid en personale fra vuggestuen indtil lukketid. Så jeg oplevede det heller ikke. Hun havde jo så ikke været der om morgenen, så jeg kunne jo ikke spørge ind til noget fra om formiddagen. Men fint at de tager det op i institutionen.

Anmeld

28. april 2011

Grynt

dorthemus skriver:

Nu er jeg ikke tilhænger af, at springe bomber ved forældremøder...fremmer ikke altid samarbejdet

Men jeg ville tage det op med ledelsen og spørge ind til de pædagogiske overvejelser omkring proceduren om eftermiddagen...måske er det bare lige et lille wake-up call de trænger til

I min instituiton plejer vi at spørge om der er emner forældrene gerne vil tage op til foældremøder...så er man forberedt til mødet

Jeg er fuldstændigt enig med dig, Dorthe. Et wake-up-call er hvad de har brug for!!!!

Jeg er vuggestue pæd. Personalet i min inst. sørger ALTID for at informere hinanden om børnenes dag!! Og hvis der skulle opstå spørgsmål/emner som "ikke stuens" personale ikke lige kan svare på, bliver det skrevet ned mm, så forældre altid véd deres spørgsmål bliver fulgt til dørs. Både børn og voksne bliver hils af alle når de kommer og går, ALTID.

Det var så lige et lille sidespring.

Ano, få en snak med ledelsen og fortæl dem, hvordan det er som forældre at træde ind i inst. uden at blive set, hørt eller informeret om noget. Fortæl dem at du bliver ked og at du godt kunne tænke dig en anderledes modtagelse

Kan du ikke lade os vide hvordan det er gået...

Kh Grynt

Anmeld

28. april 2011

JulieE

Anonym skriver:

Jeg tillader mig, at bruge anonymitetsfunktionen for en god ordens skyld

Kender i det med, at børnene sidst på dagen kommer på en fælles stue hvor der er tilknyttet lidt forskelligt personale fra de øvrige stuer som måske ikke kender jeres børn så godt?

Jeg synes jeg kan mærke det ganske tydeligt, at personalet der ikke er ansat på mit barns stue ikke er lige så engageret i forhold til mit barn som de er i forhold til børnene fra deres egen stue.

De ser mig næsten ikke når jeg kommer, jeg må altid tage initiativ og spørge ind til hvordan han har haft det den dag - og 90% af tiden "tror de nok han har haft en god dag", når vi går viser de yderst sjældent interesse i, at vinke farvel til mit barn. Jeg har været den der har været inde og afbrudt en samtale med en af disse personaler mens vedkommende har siddet og hyggesnakket med en anden forælder og sagt, at jeg gerne vil have hun siger farvel til min søn.

Jeg lyder måske lidt negativ - men mest af alt er jeg faktisk rigtig ked af det her.

Og ja det skal saft suseme tages op i vuggestuen - men jeg vil lige høre jer om i også har lignende erfaringer fra jeres vuggestuer?

- Jeg ved jo, at man som regel bliver ansat i en institution som pædagog/ medhjælper og ikke på en stue - det burde derfor ikke være sådan, at man har et større ansvar overfor de børn der er på den stue som man arbejder på - ihvertfald ikke når de er på fælles stue.

Jeg har heldigvis ikke oplevet det i hverken vores vuggestue eller børnehave. Men... Min store dreng på 7 år går i frit og der har jeg faktisk oplevet noget der ligner din situation. Der er to fritidshjem knyttet til skolen og de morgenåbner sammen på min søns fritidhjem. Han bliver sjælden aflevere tidligt, men her i vinter skete det et par gange og hver gang oplevede jeg at den ansatte far det andet fritishjem slet ikke sagde godmorgen, hverken til mig eller min søn. Den en morgen var "Vores" ansatte til ude og klare noget i køkkenet, med det resultat at der var ikke en ansat til at tahe imod min søn. Han går i 0. klasse og er altså en af de små. Nøj, hvor blev jeg ked af det og faktsik også gal. Man kan da ikke bare ignorere et barn på den måde...

Jeg tog det op med min søns kontakt pædagog om eftermiddagen da jeg kom for at hente og hun tog mig alvorlig og gik videre med det! Jeg synes helt klart du, kære trådstarter, skal tage det op med en fra personalet når du henter i eftermiddag, for det altså ikke ok!!!

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

Det lyder rigtigt træls
Jeg syntes bestemt også at du skal tage det op med personalet.
Det er en af grundene til at vi har valgt DP

Anmeld

28. april 2011

bullerbassen

Nu arbejder jeg i en børnehave med en såkaldt modtaget gruppe for de småbørn ( 3-4 ) og 2 stuer til de større børn. Vi er også delt op på hver vores stue til samling - ture osv. Og de er der jeg har min daglige gang.

Men børnene må være overalt i hele børnehaven, dem der har lyst. Vi kender alle voksne børnene, men selvfølgelig kender stue personalet deres bedst.

Vi gør utrolig meget udaf af vi er et hus - så vi netop ikke oplevet dette som du beskriver ved aflevering / hentning. Måske jeg ikke ville kunne svar så præsic på hvad de små har lavet - men hvis der har været nået i løbet af dagen - bliver vi alle informeret så vi kan videre fortælle.

Og alle siger selvfølgelig godmorgen & farvel til ALLE børnene. Om det er vores "egne " eller ej.

Det er jo så vigtigt - så ville tage en snak med de ansatte i vuggestuen - ville nok ikke tage det op på forældre møde - blot tage en garderobe snak om hvad du oplever

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.