Depression og børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

Anonym trådstarter

swagger skriver:

Det er klart at myndighederne krydscheker forældre og deres bevægelser inden for det offentlige. At tage medicin, samtidig med man er enlig sætter nogen alarmer igang, det er klart. MEN det handler om at børnene ikke skal lide under en depression, hvor børnene ikke har mulighed for at føle sig trygge. Nu kendes ikke hele historien herfra, men tag nu ikke dine børn som gidsler i din depression. Såfremt du ikke mener at du kan være 100% mor for dem, så søg hjæl til dette. Børne har krav til hvad der er bedst for dem, ikke dig.

De lider på INGEN måde pga min depression. Og de ser mig aldrig ked af det det gemmer jeg væk, Det skal de ikke se. Og jeg er SLET ikke i tvivl om at jeg er den bedste for dem .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

De lider på INGEN måde pga min depression. Og de ser mig aldrig ked af det det gemmer jeg væk, Det skal de ikke se. Og jeg er SLET ikke i tvivl om at jeg er den bedste for dem .

Nej, jeg vil osse sige, bed familie eller venner om hjælp, hvis du har brug for det, som aflastning indimellem... Det er der ingen grund til at blande kommunen ind i, hvis dine børn ellers trives og har det godt.

Men at du tager piller mod depression, skal du ikke se som et nederlag, men som at du gør noget godt for dig selv, og dermed osse dine børn!

Anmeld

10. maj 2011

Zafir

Jeg kan ikke sige andet end: KOM IGANG med de piller!!!! - Det er virkelig noget at det bedste jeg har gjort i denneher tid.

Det er ligesom at tage en hovedpinepille imod spændingshovedpine, så man ikke spænder mere op og kan løse hovedpinen op. Sådan virker pillerne også, hvis du arbejder med dem. DU skal dog tage dem 2-4 uger før du mærker en effekt.

Sammen med min læge har vi besluttet at jeg skal bruge dem mindst 6 mrd endnu, så jeg kan komme videre med mit liv, uden at 'rode nede på bunden', hvor man virkelig har svært ved at kæmpe sig op fra.

Jeg bruger mine piller positivt og arbejder med dem. Bruger det overskud jeg får fra pillerne, til at finde ud af, hvad jeg vil med mit liv og hvordan jeg skal ændre mit liv, så jeg ikke ender på bunden igen. Det er en utrolig lettelse Og det kræver tid, fra man ramte bunden til kroppen igen selv er god til at producere serotonin (staves). Det kræver tid og i mellemtiden gør pillerne det for dig, så du selv hurtigere når toppen.

Der er dog og har været lidt bivirkninger, men jeg lever med dem og har accepteret det. Jeg har været MEGET træt, dog er det ved at vende lidt, så jeg har måtte gå lidt tidligere i seng og har taget en lur. Min aftenputtetid er ved at normalisere sig, men jeg tager stadig lur. Derudover har jeg større appetit, desværre også den søde tand... MEN - jeg har fået energi til at motionere nu, så det håber jeg på udligner sig

KOM IGANG!!! - Der er en vej ud, og det er dejligt at se lyset bagefter... Men pillerne helbreder IKKE depressionen, det kan kun du gøre (måske med lidt hjælp), men det kan hjælpe dig, så du har overskud til at gøre noget ved tingene.

kram til dig!!!

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg kan ikke sige andet end: KOM IGANG med de piller!!!! - Det er virkelig noget at det bedste jeg har gjort i denneher tid.

Det er ligesom at tage en hovedpinepille imod spændingshovedpine, så man ikke spænder mere op og kan løse hovedpinen op. Sådan virker pillerne også, hvis du arbejder med dem. DU skal dog tage dem 2-4 uger før du mærker en effekt.

Sammen med min læge har vi besluttet at jeg skal bruge dem mindst 6 mrd endnu, så jeg kan komme videre med mit liv, uden at 'rode nede på bunden', hvor man virkelig har svært ved at kæmpe sig op fra.

Jeg bruger mine piller positivt og arbejder med dem. Bruger det overskud jeg får fra pillerne, til at finde ud af, hvad jeg vil med mit liv og hvordan jeg skal ændre mit liv, så jeg ikke ender på bunden igen. Det er en utrolig lettelse Og det kræver tid, fra man ramte bunden til kroppen igen selv er god til at producere serotonin (staves). Det kræver tid og i mellemtiden gør pillerne det for dig, så du selv hurtigere når toppen.

Der er dog og har været lidt bivirkninger, men jeg lever med dem og har accepteret det. Jeg har været MEGET træt, dog er det ved at vende lidt, så jeg har måtte gå lidt tidligere i seng og har taget en lur. Min aftenputtetid er ved at normalisere sig, men jeg tager stadig lur. Derudover har jeg større appetit, desværre også den søde tand... MEN - jeg har fået energi til at motionere nu, så det håber jeg på udligner sig

KOM IGANG!!! - Der er en vej ud, og det er dejligt at se lyset bagefter... Men pillerne helbreder IKKE depressionen, det kan kun du gøre (måske med lidt hjælp), men det kan hjælpe dig, så du har overskud til at gøre noget ved tingene.

kram til dig!!!

Mange tak  held og lykke med dig os

Anmeld

22. maj 2011

H+S Skjolgborg.

er selv mor til 3 børn + en bonus søn og jeg tager en del piller og været indlagt nogle gang i 2006-2007-2010 og starte af året her 1 gang i 1 døgn og endelig fik jeg nogle forskelig piller

heller leve på de piller tænker jeg resten af mit liv ind ud og ind af sygehuse.Jeg tænker slå skør osv i dig selv og tænkte af og til også selvmord eller andre uhyggelig ting kunne jeg se i mit hovede og drømme f.eks bare når vi kørt bil se vi kørte galt en masse mennesker en masse læge osv kom politi osv syg hva man kan se i sit hovede selv min drømme var af jeg kunne vågn op græden våde øjne bang ryste hjerte hamme vildt ondt i maven hovede kunne kast op tisse i bukserne på vej ned til wc.

Så længe din børn er med  og trives og de ser en glad mor mere ind en ked mor en mor har skam da lov til af vise hun er ked af og til over for sine børn alt skal ikke gemmes væk fordi mor nu er bleve syg børn kan også komme til samtale og på sygehuse eller en dame kan komme hjem til en og på børnesprog/ulvesprog kan barne/børne få en viden om hva mor/far fejler.

min børne er nu 17 mdr,5 år-10 år og 13 er min bonus søn.De 2 stor især hved helt hva jeg fejler hvor de to er så små af de ikke helt forstå de hved mor er syg men helt hva og hvorfor hved de ikke inu.Vi har haft glæde af samtaler.og de to stor hved godt jeg af og til bare 1-2 timer om dagen lige må ligge mig og få ro i mit hovede.Det jeg gør er jo når alle er taget afsted og aflever kl 8,30-9-00 går jeg roligt hjem plejer mig selv med bad mad oprydningen slappe i seng med com en god dvd film hvis du har mulighed for det nu hved jeg ikke om du arbejder en tro mig det er guldvær forså er jeg kl til de kommer hjem og er der så 100 % i weekenderne dem tager vi en dag af gangen lov ikke nået til nogle af børn for hvis jeg har det skidt så dur det ikke.

det har taget nok meste på min datter på 5 år + hun den 1 juni flytte hun hjem til sin far MIT VALG HANS OK I DET.vi have en lang snak på sygehuse og jeg syntes og tro det er det bedste for hende pga hun selv har en masse sprog problemmer af kæmpe med savner hende hver enste dag og hader mig selv for det men samtid en glæde over hendes far skam kan og vil have hende (jeg har aldrig haft en far) jeg har hende tit 5 dagen hveranden ud + ferie,hveranden jul nytår fødselsdag osv.Men svaner og ked af den er der og vil 100 % altid være der.men heller en god mor på deltid en en syg mor på fuldtid.

Nu skal det så siges efter jeg er komme på en dejlig ny medicin i marts tro jeg af jeg starte er det bare kørt godt derud af og er bare så meget mere glad og se ikke alt det der så meget eller vildt i mit hovede mere dog kan jeg drømme en del stadig men det er stadig ikke af vågne op med ikke af få vejre osv meget meget sjælden.

så mit råd er bare og undskyld det lang indlæg men se af få medicin og lægesamtaler eller en pykiater/psykolog.

Det er det vær både få din børn men også dig selv.

Istarten kan du komme ud for af få det super godt en tid også sætte de dig op også måske op igen de skal lige finde ud af hvor du har det bedst jeg start på 25 mg og aften af lyrica også 50 også 75 nu i sidste uge sat ned igen til 50 morgen og aften 75 morgen og aften fik jeg det for dårligt af + får combar 45 mg til natten.truxal 40 mg efter behov dog kun 3 gang om dagen også får jeg mod mit mavesår/formeget mavesyre og tit især til morgen og natten 2 parmol 1000 mg,25 mg kodin og 600 mg inbumetin pga  dårlig skæv ryg.

Så ja jeg få en del men hved du hva jeg er ikke skæv overhovede har det bare godt/bedre syntes jeg.alle kan se og høre det på mig.hvis vi tager for bare 6 mdr siden ville jeg slet ikke kunne skrive alt det her go så langt et indlæge til dig.

Få hjælp få støtte og få piller og tænk positiv glad tanker er starten på af få det godt også piller tager ikke alt du skal også gøre nået og gør ting du nyde her i live.

Mega mega knus fra Henriette

Anmeld

22. maj 2011

skønneunger

jeg er desværre gået hen og har fået en depression. Jeg er enlig mor til 2 børn har næsten været alene med dem fra start af og har altid klaret det flot ingen klager fra bla vuggestue, børnehaver osv. Nu har jeg efter 2 mdr med depression fået piller har haft dem siden den 14 april men har ikke kunne tage mig sammen til at tage dem endnu, men har besluttet mig til at tage dem fra idag (her til aften). Er der andre der havde svært ved at tage dem ?

Nå mit egentlige spørgsmål var om bla kommunen vil begynde og ligger mere mærke til mig , i from af min rolle som mor pga min dep. og at jeg tager medicin. Kan de i sidste ende tage dem fra mig

Eller har jeg ingen grund til bekrymring Jeg har dem helt alene ingen weekend far eller noget. Men har et godt netværk i form af søskende og min elskede mor.

først et knus   for det er rigtigt hård at være alene med 2 børn + en depresion, har selv været der.

jeg ved ikke så meget om pillerne for jeg ville ikke tage dem, jeg kom dog videre i livet på min egen måde

dit spørgsmål omkring kommunen, jeg vil da tro de ikke får noget at vide så længe dine børns bh/vg/skole? ikke har anmeldt noget til kommunen, og din læge  har jo tavshedspligt, så med mindre du  selv har sagt noget til kommunen så kan jeg ikke se hvorfor de skal blande sig og så længe du sagtens kan klare børnene og de ikke mærker noget til det så blander de sig ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.