Depression og børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.441 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er desværre gået hen og har fået en depression. Jeg er enlig mor til 2 børn har næsten været alene med dem fra start af og har altid klaret det flot ingen klager fra bla vuggestue, børnehaver osv. Nu har jeg efter 2 mdr med depression fået piller har haft dem siden den 14 april men har ikke kunne tage mig sammen til at tage dem endnu, men har besluttet mig til at tage dem fra idag (her til aften). Er der andre der havde svært ved at tage dem ?

Nå mit egentlige spørgsmål var om bla kommunen vil begynde og ligger mere mærke til mig , i from af min rolle som mor pga min dep. og at jeg tager medicin. Kan de i sidste ende tage dem fra mig

Eller har jeg ingen grund til bekrymring Jeg har dem helt alene ingen weekend far eller noget. Men har et godt netværk i form af søskende og min elskede mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Chamomile

Det er jeg ked at at læse, det er utrolig hårdt med en depression og samtidig være mor. Selvom du fortalte at du tager medicin, har det ingen betydning. Man bliver ikke straffet for, at forsøge at få det bedre ved at tage medicin. Jeg håber at det kommer til at se lysere ud, og hvis du har brug for at snakke er du velkommen til at skrive en besked. Knus

Anmeld

27. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

jeg er desværre gået hen og har fået en depression. Jeg er enlig mor til 2 børn har næsten været alene med dem fra start af og har altid klaret det flot ingen klager fra bla vuggestue, børnehaver osv. Nu har jeg efter 2 mdr med depression fået piller har haft dem siden den 14 april men har ikke kunne tage mig sammen til at tage dem endnu, men har besluttet mig til at tage dem fra idag (her til aften). Er der andre der havde svært ved at tage dem ?

Nå mit egentlige spørgsmål var om bla kommunen vil begynde og ligger mere mærke til mig , i from af min rolle som mor pga min dep. og at jeg tager medicin. Kan de i sidste ende tage dem fra mig

Eller har jeg ingen grund til bekrymring Jeg har dem helt alene ingen weekend far eller noget. Men har et godt netværk i form af søskende og min elskede mor.

Du får lige sådan en.

Godt at du nu har besluttet at tage din medicin.
Jeg har ikke selv prøvet en depression, men har mange omkring mig som har, og de har alle fået det bedre med den rette medicin.
Så håber at det samme sker for dig

Jeg ved ikke om der bliver holdt mere øje med dig eller ej, men tænker at så længe du klare som du har gjort frem til nu, gør du det jo godt, og derfor er der ingen grund til bekymring

Så længe du indrømmer du har det som du har, og er klar til at bede om hjælp hos dit netværk når der er brug for det, kan du jo ikke gøre meget andet
Så tror ikke at du skal bekymre dig

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Chamomile skriver:

Det er jeg ked at at læse, det er utrolig hårdt med en depression og samtidig være mor. Selvom du fortalte at du tager medicin, har det ingen betydning. Man bliver ikke straffet for, at forsøge at få det bedre ved at tage medicin. Jeg håber at det kommer til at se lysere ud, og hvis du har brug for at snakke er du velkommen til at skrive en besked. Knus

Mange tak for dit svar

Det var bare min søster der sagde jeg skulle passe på og det kunne jeg ikke helt forstår. Kunne bedre forstå det hvis kommunen og BH mente at jeg ikke klare moder rollen godt nok

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Du får lige sådan en.

Godt at du nu har besluttet at tage din medicin.
Jeg har ikke selv prøvet en depression, men har mange omkring mig som har, og de har alle fået det bedre med den rette medicin.
Så håber at det samme sker for dig

Jeg ved ikke om der bliver holdt mere øje med dig eller ej, men tænker at så længe du klare som du har gjort frem til nu, gør du det jo godt, og derfor er der ingen grund til bekymring

Så længe du indrømmer du har det som du har, og er klar til at bede om hjælp hos dit netværk når der er brug for det, kan du jo ikke gøre meget andet
Så tror ikke at du skal bekymre dig

mange tak du får lige en igen

Det er rart og høre

Anmeld

27. april 2011

Chamomile

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar

Det var bare min søster der sagde jeg skulle passe på og det kunne jeg ikke helt forstår. Kunne bedre forstå det hvis kommunen og BH mente at jeg ikke klare moder rollen godt nok

Jeg er sikker på, at din søste (og dig) ikke behøver at bekymre jer. Jeg kan fortælle, at jeg selv har gode erfarringer med antidepressive medicin. Knus

Anmeld

9. maj 2011

Luniki

Hej.

Jeg er selv mor til 3, og fik en depression i 2010 som blev rigtig slem her i feb. hvor jeg måtte sygemelde mig. Jeg får også medicin og har fået det i 3 måneder nu. Jeg er ikke blevet kontaktet eller holdt øje med af kommunen, men har også min mand som hjælper til med børnene. Tror ikke at du skal være bekymret, det er jo et godt tegn når du søger hjælp

Anmeld

9. maj 2011

Bondepigen

Tværtimod, jo mere åben du er, og jo mere villig du er til at gøre noget for at fÅ det bedre, jo mere positiv stemt er kommunen da overfor dig. Du er jo netop en god mor, når du gør noget for at få det bedre, så dine børn ikke skal lide under det.

God bedring. Håber det hjælper hurtigt, men husk at du i starten godt kan få det lidt værre. Det er desværre en bivirkning ved de fleste af den type piller. Men det hjælper lidt, at man ved det er forbigående.

Anmeld

9. maj 2011

Lise 26

jeg har selv en depression og tar piller.. jeg snakkede med min sundhedsplejerske om det, da jeg også var bange for at de skulle tage min søn fra mig.. men hun sagde at jeg kunne være ganske rolig.. der skal sindsygt meget til før de fjerner børn fra hjemmene.. så ja du kan sagtens være rolig, men synes du skal gå i gang med de piller :-)

Anmeld

10. maj 2011

swagger

Det er klart at myndighederne krydscheker forældre og deres bevægelser inden for det offentlige. At tage medicin, samtidig med man er enlig sætter nogen alarmer igang, det er klart. MEN det handler om at børnene ikke skal lide under en depression, hvor børnene ikke har mulighed for at føle sig trygge. Nu kendes ikke hele historien herfra, men tag nu ikke dine børn som gidsler i din depression. Såfremt du ikke mener at du kan være 100% mor for dem, så søg hjæl til dette. Børne har krav til hvad der er bedst for dem, ikke dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.