Sølvbryllupsmorgenvækning - hvad koster det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

Ka+Ma=Be

oerbaek skriver:

Vi er godt nok 4 søskende men de 2 er ikke betalende da de er teenagere og ikke kan bidrage... plus samme dag som mine forældre har sølvbryllup, skal min ene lille bror konfirmeres og min mor bliver sørme også 50 år den dag... så det er en dyr dag... og så har jeg selv 3 børn så jeg syns nu heller ikke lige det er fordi jeg har alt for mange penge så det er jo rart at man kan finde det nogenlunde billigt.

Hold da op, det var ikke så lidt!  Det er en del udgifter sådan lige pludselig.

Laver i selv æresporten og våbenskjold?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Englebassen82

oerbaek skriver:

vi har bestilt nogle der hedder m&m morgenmusik. 

Jeg ved ikke hvad normal prisen er men 1400 er de billigste jeg har fundet og jeg bor jo ude på landet så har fundet nogle der kommer her fra området så de ikke skal have for kørsel osv  

Det var godt nok MEGET billigt...

Vi var nemlig på udgik da min far også bor i vestsjælland men vi kunne ikke finde noget billigere end 2100 kr..... Så der er I godt nok heldige tror jeg...

Anmeld

27. april 2011

Ka+Ma=Be

Englebassen82 skriver:

vi brugte ikke noget på mad eller noget....

Vi betalte for morgenmusikken og så deres gave til festen...

I traditionens tro skal værtsparret selv sørge for morgenmad og drikke til deres morgengæster...

Ok Det har jeg også været meget i tvivl om.

På den ene side, vil jeg rigtig gerne gøre det hele som en overraskelse, men samtidigt skal de jo have dækket op til alle gæsterne. Jeg troede faktisk, at det var mig der skulle sørge for morgenmad

Anmeld

27. april 2011

oerbaek

Englebassen82 skriver:

Det var godt nok MEGET billigt...

Vi var nemlig på udgik da min far også bor i vestsjælland men vi kunne ikke finde noget billigere end 2100 kr..... Så der er I godt nok heldige tror jeg...

ja jeg tror også vi er heldige, og jeg har først bestilt det i dag så det er ikke for at jeg er i god tid nu det skal bruges her d. 20 maj...

Anmeld

27. april 2011

sommmer

hej mine forældre holdte sølvbryllup for et halv års tid siden.

og det er nu meget normalt at forælderne selv betaler for maden. eller giver en hjælpene hånd til det. 

musik og æresport behøver ikke at være dyrt. 

man kan eventuelt spørge nogen fra den lokale garden om de vil spille, der er altid nogen der gerne vil tjene nogen penge, og det er ikke særligt dyrt. 

æresporten- kan man muligvis få hjælp af venner og familie, vi gjorde sådan at familien lavde den til festen og venner lavede den til dagen.. jeg tror vi brugte 500 kr. tilsammen.. 

hilsen sommer

Anmeld

27. april 2011

oerbaek

Katte87 skriver:

Hold da op, det var ikke så lidt!  Det er en del udgifter sådan lige pludselig.

Laver i selv æresporten og våbenskjold?

ja det er ikke helt så god planlægning med alle de begivenheder på samme dag 

ja vi laver selv æresporten og skjoldet  

men jeg tror altså også det er os der kommer til at sørge for at der er morgenmad.

www.buchdesign.dk det er lige et link til dem jeg har bestilt i dag  

Anmeld

27. april 2011

Ka+Ma=Be

oerbaek skriver:

ja det er ikke helt så god planlægning med alle de begivenheder på samme dag 

ja vi laver selv æresporten og skjoldet  

men jeg tror altså også det er os der kommer til at sørge for at der er morgenmad.

www.buchdesign.dk det er lige et link til dem jeg har bestilt i dag  

Ok Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør. Jeg burde jo lave det sev - det er trods alt den billigste løsning Men så får jeg nok brug for lidt hjælp

Har i fortalt jeres forældre, at i arrangerer noget? Jeg har ikke fortalt mine det, da jeg gerne ville gøre det som en overraskelse.. Det skaber bare lidt dilemmaer ikke at fortælle noget hehe.
Bl.a. med det morgenmad der... hmmm

Tusind tak for linket - det vil jeg lige kigge lidt på!

Anmeld

27. april 2011

BabyMus

Hej babymennesker!

Det er mit indtryk, at flere af jer, har erfaring med, at holde morgenvækning for jeres forældre!

Til sommer er det mine forældres sølvbryllup, og jeg sidder derfor og leder efter nogle musikkere. Men hvad skal det koste? Der er ingen af dem som oplyser priser, og det er meget at skrive rundt til alle og forhøre sig.

Hvor mange penge brugte i, i det hele taget på denne morgenvækning? Med morgenmad, drikkelse, musik, æresport og alt det andet?

På forhånd tak for hjælpen

Hej. (:

Mine forældre har sølvbryllup om to måneder, så min lillebror og jeg er i fuld gang. Vi har et "ca. budget" bare for at se hvor meget vi kommer op på, og det ligger allerede pænt oppe i de næsten 6000. Vi har så lavet et budget ved siden af, som er det faktiske, og skrevet de ting ind som vi allerede nu ved hvad koster. Det er så heldigvis lidt billigere end det vi regnede med, så det er jo kun dejligt. (:

Tror egentlig at "reglen" er den at børnene står for æredsport og musikere der kommer om morgenen. Vi har så gang i lidt mere end det, men det er hvad vi selv har valgt at gøre, for at give dem en rigtig god dag. (:

Vores musikere får 500 hver, de kommer tre stykker, så 1500 i alt. Jeg ved ikke hvad det "normalt" koster, lige dem er min lillebror som har skaffet.

Jeg har spurgt min blomsterdesigner og hun sagde ca. 300 kr. for blomster. Så skal vi så lige ha købt træ til at lave selve rammen. Skjoldet laver min mors kreative veninde, jeg ved ikke lige hvad det kommer til at koste, vi skal holde møde med hende her i maj.

Morgenmaden og alt hvad dertil hører står mine forældre selv for. Vi får to piger til at hjælpe i køkkenet og til at stille ting frem inden al folket kommer meget tideligt om morgenen, ved ikke lige hvad de skal have for det.

Ja, det er vist sådan det. Så er der en masse andre ting vi har gang i til om morgenen og festen. Håber du kan bruge det til noget. God fornøjelse med det. (:

PS. Vi startede med at planlægge i januar, så jeg tror du skal finde de musikere snart, ved ikke hvor meget de sådan kan være booket?

Anmeld

27. april 2011

Ka+Ma=Be

BabyMus skriver:

Hej. (:

Mine forældre har sølvbryllup om to måneder, så min lillebror og jeg er i fuld gang. Vi har et "ca. budget" bare for at se hvor meget vi kommer op på, og det ligger allerede pænt oppe i de næsten 6000. Vi har så lavet et budget ved siden af, som er det faktiske, og skrevet de ting ind som vi allerede nu ved hvad koster. Det er så heldigvis lidt billigere end det vi regnede med, så det er jo kun dejligt. (:

Tror egentlig at "reglen" er den at børnene står for æredsport og musikere der kommer om morgenen. Vi har så gang i lidt mere end det, men det er hvad vi selv har valgt at gøre, for at give dem en rigtig god dag. (:

Vores musikere får 500 hver, de kommer tre stykker, så 1500 i alt. Jeg ved ikke hvad det "normalt" koster, lige dem er min lillebror som har skaffet.

Jeg har spurgt min blomsterdesigner og hun sagde ca. 300 kr. for blomster. Så skal vi så lige ha købt træ til at lave selve rammen. Skjoldet laver min mors kreative veninde, jeg ved ikke lige hvad det kommer til at koste, vi skal holde møde med hende her i maj.

Morgenmaden og alt hvad dertil hører står mine forældre selv for. Vi får to piger til at hjælpe i køkkenet og til at stille ting frem inden al folket kommer meget tideligt om morgenen, ved ikke lige hvad de skal have for det.

Ja, det er vist sådan det. Så er der en masse andre ting vi har gang i til om morgenen og festen. Håber du kan bruge det til noget. God fornøjelse med det. (:

PS. Vi startede med at planlægge i januar, så jeg tror du skal finde de musikere snart, ved ikke hvor meget de sådan kan være booket?

Mange tak for dit svar Det kan bestemt bruges.

Hvor meget havde i talt med jeres forældre inden? Var de indforståede med, at de stod for morgenmaden? Jeg er nemlig ikke helt klar over, hvad mine forældre tænker om det.

Det har sølvbryllup til juli Det var derfor jeg ville igang med at bestille musik og det nu.

Det var da ret billigt for musikken, hvem har i bestilt? Og hvor i landet taler vi om?

Anmeld

27. april 2011

BabyMus

Katte87 skriver:

Mange tak for dit svar Det kan bestemt bruges.

Hvor meget havde i talt med jeres forældre inden? Var de indforståede med, at de stod for morgenmaden? Jeg er nemlig ikke helt klar over, hvad mine forældre tænker om det.

Det har sølvbryllup til juli Det var derfor jeg ville igang med at bestille musik og det nu.

Det var da ret billigt for musikken, hvem har i bestilt? Og hvor i landet taler vi om?

Jamen meget! Mine forældre er også sådan nogle som planlægger laaaang tid i forvejen, så de har os været i gang et års tid eller sådan noget nu. De er helt inforstået med det, har sendt invitationer ud til folk og det hele. Så de ved de godt. (:

Okay, jamen så er det nok en god idé at starte nu ja. (: Mine har i slutningen af juni. Et godt råd (selvom det ville de fleste jo nok også gøre) men hav en lille bog/blok og skriv de ting ned i som du skal huske, gøre, spørge om osv. For lige pludselig er der altså bare MANGE ting i ens hoved, og der måtte jeg simpelthen begynde at skrive ned for at ha styr på det og ikke glemme noget!

Jamen det var vist noget med nogle fra et eller andet musik konsevatorie, eller sådan noget. Hvor min bror kendte en af dem eller sådan noget i den stil. De kommer vist fra Fyn eller Jylland, men er tilfældigvis i KBH den dag, så det var jo bare super heldigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.