Verdens mest utålmodige mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Kære Anne

Håber du får sovet godt. Det er ikke noget så tærrende som en skrigende unge og manglende søvn. Her har jeg også præsteret bare at aflevere Sofia i hendes fars arme så snart han trådte ind af døren, fordi hun skreg... og jeg ikke kunne klare mere.

Jeg sidder lige med bogen "The Wonder Weeks" og slog op under 5. uge. Her står bl.a. "Between 4 and 5 weeks old, you baby goes through a whole set of changes that affect his senses - the way he experiences the world, the way he feels even the way he digests his food. His world feels, looks and smells different. Some of these changes may have direct consequences that you can see. For example this may be the first time that you notice him cry real tears. He may stay awake for longer priods and seem more interested in the world around him. Just after birth he was only able to focus on objects that were up to a foot away - now he can focus at longer distances."  

Ud fra din beskrivelse synes jeg godt at det kunne lyde som et tigerspring Det er ikke sjovt, men hold ud!! Det går over!! Her tog det 1 uge...

Det lyder rigtig meget som det!! 

Tror jeg må på  biblioteket imorgen og se om ikke de har bogen!! Jeg hæfter mig ved at flere nævner en uges tid - det startede søndag, så vi er jo faktisk sådan halvvejs nu, hvis vi kan nøjes med en uge også!!

Tak for citatet fra bogen! Jeg fik sovet rigtig godt, og Felix også, 2½ time mave mod mave - så er verdenen bare lidt lysere bagefter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Det lyder rigtig meget som det!! 

Tror jeg må på  biblioteket imorgen og se om ikke de har bogen!! Jeg hæfter mig ved at flere nævner en uges tid - det startede søndag, så vi er jo faktisk sådan halvvejs nu, hvis vi kan nøjes med en uge også!!

Tak for citatet fra bogen! Jeg fik sovet rigtig godt, og Felix også, 2½ time mave mod mave - så er verdenen bare lidt lysere bagefter!

Søde Anne! Dejligt med de 2½ timers søvn, det må trække lidt op i regnskabet. Sender dig en hel masse store kram, det har du fortjent!

Lige en tilføjelse til de der tigerspring - jeg synes (med aaaaal min MEGAstore erfaring som småbørnsmor!) at det første tigerspring var det nemmeste at kende. Det var nemlig ret tydeligt - fysisk - at der var sket en ændring. Fra den ene dag til den anden græd han med tårer og fra den ene dag til den anden begyndte han at fokusere mere og følge forskellige ting med øjnene. Håber det "bare" er det, for så går det helt sikkert over, og du får et træt og glad lille englebarn ud på den anden side. På dansk findes bogen "Fantastiske uger" som omhandler de her tigerspring. Det er rigtig rar og trøstende læsning. Det gør nemlig, at man forstår gråden bedre, og selvom den er lige hjerteskærende, gør det, at man kender årsagen, at man bedre kan håndtere det. I stedet for at blive irriteret på ham, syntes jeg at det var synd for ham - og det gjorde en verden til forskel oppe i mit hovede!

Knus herfra

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Søde Anne! Dejligt med de 2½ timers søvn, det må trække lidt op i regnskabet. Sender dig en hel masse store kram, det har du fortjent!

Lige en tilføjelse til de der tigerspring - jeg synes (med aaaaal min MEGAstore erfaring som småbørnsmor!) at det første tigerspring var det nemmeste at kende. Det var nemlig ret tydeligt - fysisk - at der var sket en ændring. Fra den ene dag til den anden græd han med tårer og fra den ene dag til den anden begyndte han at fokusere mere og følge forskellige ting med øjnene. Håber det "bare" er det, for så går det helt sikkert over, og du får et træt og glad lille englebarn ud på den anden side. På dansk findes bogen "Fantastiske uger" som omhandler de her tigerspring. Det er rigtig rar og trøstende læsning. Det gør nemlig, at man forstår gråden bedre, og selvom den er lige hjerteskærende, gør det, at man kender årsagen, at man bedre kan håndtere det. I stedet for at blive irriteret på ham, syntes jeg at det var synd for ham - og det gjorde en verden til forskel oppe i mit hovede!

Knus herfra

Dejligt Mette - tak for titlen! Jamen jeg er også ret sikker på det er det, men jeg synes nu det er lidt svært, for han har hele tiden været "ret kvik" (tøhø - som barnets mor er det selvfølgelig svært at være objektiv på dén front...)

Han har fulgt ting med øjnene, smilet bevidst og fokuseret siden han var 1½-2 uger gammel - men alligevel har noget ændret sig, og jeg har i hvert fald ikke tænkt kolik! Jeg håber det snart fortager sig, og min lille skønne knægt vender tilbage! - Han er altid min lille skønne knægt, og jeg elsker ham ubeskriveligt højt, men det er altså nødvendigt at blive mindet om, når han skriger sig gasblå i hovedet!!

Anmeld

27. april 2011

Angelspot

Puha, det er jo til at blive vanvittig af babygråd, jeg håber virkelig det snart er slut og Felix får ro på!

Anmeld

28. april 2011

Sofia

Hvordan går det Anne, er der bedring at spore?

Anmeld

28. april 2011

AnneBJ

Hej piger!

Endelig, endeilg, endelig faldt han i søvn igår aftes - sådan god søvn! Ca. kl. 21 gav han op og kl. 3 vågnede han til amning!  Så sov han til 7, blev ammet og vi blev i sengen og snakkede og legede. Her plejer vi at stå op for ikke at forstyrre farmand som møder sent - men ikke i dag! Kl. 8 fik han en hyggetår og sov så videre til halv ti hvor han fik mad igen.

Kl. 12 var jeg nødt til at vække ham og få ham fodret af fordi vi havde aftale ved kiropraktoren. Han lå længe i sin lift og bare kiggede efter amningen, mens jeg blev færdig. Så snart han ramte barnevognen udenfor sov ham og det blev han ved med til kiropraktoren tog tøjet af ham

Da vi færdige blev han ammet og sov så to timer i barnevognen igen. Aftenen har været lidt forstyrret fordi han skulle til fotograf kl. 19 - lige midt i en god lur!

Nu sover han (vist) tungt igen, og jeg satser på endnu en god nat! Jeg er stadig fuldstændig sikker på det er tigerspring, og på ingen måde kolik. Kiropraktoren fandt intet der kan være generende for ham og skyld i gråden. Hun foreslog at give det ugen ud, og ellers droppe komælk for et par dage, og muligvis opsøge en zoneterapeut!

Tak for al Jeres opmuntring - følte mig virkelig som en nittemor igår; idag har været meget bedre!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.